Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 10 Mai 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

ORDONANTA DE URGENTA nr. 27 din 10 aprilie 2013

23 Apr 2013
PortalContabilitate.ro Realizat de
PortalContabilitate.ro

contabil


pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta, precum si pentru adoptarea unor masuri financiare in vederea cresterii gradului de absorbtie a fondurilor europene
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 223 din 18 aprilie 2013


Pe cine vizeaza?
Actul vizeaza autoritatile de management, care pot utiliza mecanismul decontarii cererilor de plata in cadrul procesului de implementare a programelor operationale.

Important!
In procesul de implementare a programelor operationale, autoritatile de management pot utiliza concomitent mecanismul decontarii cererilor de plata.
Mecanismul decontarii cererilor de plata se aplica beneficiarilor institutii publice locale, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si beneficiarilor asociatii de dezvoltare intercomunitara.
In termen de maximum 3 zile lucratoare de la primirea facturilor pentru livrarea bunurilor/prestarea serviciilor/executia lucrarilor receptionate, acceptate la plata, beneficiarul depune la organismul intermediar/autoritatea de management cererea de plata si documentele justificative aferente acesteia.
Dupa efectuarea verificarilor cererii de plata, autoritatea de management vireaza beneficiarului valoarea cheltuielilor rambursabile si contravaloarea taxei pe valoarea adaugata neeligibile, aferenta cheltuielilor eligibile, intr-un cont distinct de disponibil deschis pe numele beneficiarilor, la unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului.
In ziua urmatoare efectuarii virarii, autoritatea de management va transmite beneficiarului o notificare.
Notificarea prevazuta la alin. (3) transmisa de autoritatile de management trebuie sa contina cel putin urmatoarele elemente:
a) numarul si data facturilor;
b) codul de identificare fiscala si denumirea furnizorilor de bunuri/prestatorilor de servicii/executantilor de lucrari;
c) suma aferenta fiecarei facturi, care trebuie sa se plateasca de beneficiar din suma primita de la autoritatea de management, detaliata pe cheltuiala eligibila si contravaloarea taxei pe valoarea adaugata aferenta intregii cheltuieli eligibile;
d) suma aferenta fiecarei facturi, care trebuie sa se plateasca de beneficiar din contributia beneficiarului, detaliata pe contributia proprie eligibila si alte cheltuieli decat cele eligibile, inclusiv contravaloarea taxei pe valoarea adaugata aferenta cheltuielilor altele decat cele eligibile.
O copie a notificarii transmise beneficiarului se depune de acesta la unitatea teritoriala a Trezoreriei Statului la care isi are deschise conturile.
In situatia in care pentru platile care urmeaza a fi efectuate din sumele incasate potrivit prevederilor alin. (2) nu au fost aprobate credite in bugetele locale, ordonatorii de credite au obligatia de a majora bugetele locale cu sumele respective, in conditiile art. 82 din Legea nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare. In aceleasi conditii vor fi majorate si bugetele institutiilor publice locale finantate in conditiile art. 67 alin. (1) lit. b) si c) din Legea nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, care au calitatea de beneficiari.
Beneficiarii prevazuti la art. 17^4 alin. (2) prezinta la unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului, pentru fiecare factura in parte, ordine de plata intocmite distinct pe fiecare element prevazut la alin. (4) lit. c) si d), pentru suma totala virata de catre autoritatea de management si, respectiv, pentru suma achitata din contributia sa. La rubrica Reprezentand din ordinele de plata se vor inscrie obligatoriu informatii legate de numarul si data facturii care se achita si de elementele prevazute la alin. (4) lit. c) si d).
Operatiunile prevazute la alin. (6) si (7) se efectueaza de catre beneficiari in termen de maximum 5 zile lucratoare de la incasarea sumelor in contul prevazut la alin. (2).
Platile dispuse de beneficiari se efectueaza numai pentru facturile inscrise in notificarea transmisa potrivit alin. (3), cuprinzand cel putin elementele prevazute la alin. (4).
La primirea documentelor de plata prevazute la alin. (7), unitatile Trezoreriei Statului verifica:
a) incadrarea in prevederile bugetare aprobate;
b) existenta creditelor bugetare deschise, daca este cazul;
c) concordanta dintre denumirea furnizorului/codul de identificare fiscala si suma inscrisa in notificare cu datele din ordinele de plata depuse de beneficiari;
d) concordanta dintre numarul si data facturii, elementele prevazute la alin. (4) lit. c) si d), inscrise in notificare cu cele inscrise in rubrica Reprezentand din ordinul de plata;
e) daca suma din ordinele de plata intocmite potrivit alin. (7) este egala cu suma inscrisa in notificare, potrivit detalierilor prevazute la alin. (4) lit. c) si d), pentru fiecare factura in parte;
f) daca suma totala a ordinelor de plata este egala cu suma totala din notificare.
Dupa efectuarea verificarilor de la alin. (10), unitatile Trezoreriei Statului vireaza suma totala primita de la autoritatile de management din contul deschis potrivit alin. (2) in contul de venituri al bugetului local Sume primite in cadrul mecanismului decontarii cererilor de plata sau, dupa caz, in contul propriu de disponibilitati al institutiilor publice locale finantate in conditiile art. 67 alin. (1) lit. b) si c) din Legea nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, sau in contul de disponibilitati pe care asociatiile de dezvoltare intercomunitare au obligatia sa il deschida la unitatea Trezoreriei Statului in raza carora sunt inregistrate fiscal.
Asociatiile de dezvoltare intercomunitara care deruleaza operatiuni aferente proiectului/proiectelor prin conturi deschise la banci comerciale au obligatia de a-si transfera contributia in contul deschis potrivit alin. (11).
Operatiunile de la alin. (7) si (11) se efectueaza la nivelul unitatilor Trezoreriei Statului in aceeasi zi in care s-au primit ordinele de plata de la beneficiar.
In cazul in care beneficiarii sumelor nu depun ordinele de plata prevazute la alin. (7) pentru toata suma prevazuta in notificare, in termenul prevazut la alin. (8), sau nu respecta conditiile de la alin. (10), unitatile Trezoreriei Statului restituie integral in conturile autoritatilor de management sumele primite de acestea din contul prevazut la alin. (2).
In termen de maximum 10 zile lucratoare de la data incasarii sumelor virate de catre autoritatea de management, beneficiarii au obligatia de a depune cerere de rambursare la organismul intermediar/autoritatea de management in care sunt incluse sumele din facturile decontate prin cererea de plata.
Autoritatile de management autorizeaza potrivit prevederilor legale comunitare si nationale cheltuielile pentru care s-a depus cerere de rambursare potrivit alin. (15) si notifica beneficiarii, evidentiind distinct sumele aferente instrumentelor structurale si sumele reprezentand cofinantare publica asigurata din bugetul de stat.
Beneficiarii prevazuti la art. 17^4 alin. (2), care au fost notificati potrivit alin. (16), vor proceda in cel mult 3 zile lucratoare la regularizarea conturilor de venituri ale bugetelor proprii, prin reflectarea sumelor primite de la autoritatile de management in baza cererilor de plata la subdiviziunile de venituri specifice programelor respective, concomitent cu diminuarea sumelor evidentiate la subdiviziunea de venituri Sume primite in cadrul mecanismului decontarii cererilor de plata.
In situatia in care beneficiarii care au calitatea de ordonatori de credite ai bugetului local nu respecta prevederile alin. (15), autoritatile de management solicita in scris Ministerului Finantelor Publice sistarea alimentarii atat cu cote defalcate din impozitul pe venit, cat si cu sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrare. Alocarea si utilizarea cotelor defalcate din impozitul pe venit si a sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale care au fost sistate in conditiile altor acte normative se mentin.
In cazul nerespectarii prevederilor alin. (15) de catre beneficiarii institutii publice locale finantate in conditiile art. 67 alin. (1) lit. b) si c) din Legea nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, autoritatile de management vor sesiza in scris Ministerul Finantelor Publice, care va dispune unitatilor teritoriale ale Trezoreriei Statului sa nu opereze plati din conturile acestor institutii, cu exceptia platilor pentru achitarea arieratelor, a drepturilor salariale si a contributiilor aferente acestora.
La primirea cererilor de rambursare prevazute la alin. (15) autoritatile de management comunica in scris Ministerului Finantelor Publice, care dispune incetarea restrictiilor prevazute la alin. (18) si (19).
In baza comunicarii prevazute la alin. (20), Ministerul Finantelor Publice dispune reluarea alimentarii atat cu cote defalcate din impozitul pe venit, cat si cu sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrare, precum si reluarea operatiunilor din conturile institutiilor publice locale finantate integral din venituri proprii si/sau finantate din venituri proprii si subventii.
Din valoarea cererii de rambursare depuse potrivit art. 17^5 alin. (15) se deduc sumele virate pe baza cererii de plata.
Sumele virate beneficiarilor pe baza cererilor de plata nu pot fi utilizate pentru o alta destinatie decat cea pentru care au fost acordate.
Beneficiarii au obligatia restituirii integrale sau partiale a fondurilor virate in cazul proiectelor pentru care acestia nu justifica prin cereri de rambursare utilizarea acestora.
Beneficiarii sunt responsabili de utilizarea sumelor potrivit destinatiilor, precum si de restituirea fondurilor virate in cazul in care acestia nu justifica utilizarea lor.
Pentru sumele virate si nejustificate prin cereri de rambursare, autoritatile de management notifica beneficiarilor in termen de 5 zile lucratoare obligatia restituirii acestora.
Termenul de restituire a sumelor prevazute la art. 17^6 alin. (3) nu poate depasi 5 zile de la data primirii notificarii prevazute la alin. (1).
Recuperarea sumelor se efectueaza potrivit prevederilor art. 17^2. Dobanda prevazuta la art. 17^2 alin. (13) reprezinta venit al bugetului de stat si se vireaza in contul Alte venituri din dobanzi.
Ministerul Finantelor Publice poate aloca temporar, in anul 2013, pentru asigurarea platilor aferente cheltuielilor eligibile rambursabile finantate din fonduri europene, precum si pentru cheltuielile eligibile rambursabile aferente instrumentelor structurale din cererile de plata, sume din venituri din privatizare in lei si in valuta inregistrate in contul curent general al Trezoreriei Statului si contul curent in valuta al Ministerului Finantelor Publice deschis la Banca Nationala a Romaniei, in baza unor hotarari ale Guvernului, cu respectarea prevederilor art. 25 din Legea bugetului de stat pe anul 2013 nr. 5/2013.

alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x