Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 16 Mai 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

ORDONANTA DE URGENTA nr. 36 din 30 aprilie 2013

07 Mai 2013
PortalContabilitate.ro Realizat de
PortalContabilitate.ro

contabil


privind aplicarea in perioada 2013-2018 a unor masuri de protectie sociala acordata persoanelor disponibilizate prin concedieri colective efectuate in baza planurilor de disponibilizare
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 251 din 30 aprilie 2013


Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza persoanele disponibilizate prin concedieri colective efectuate ca urmare a restructurarii si reorganizarii unor societati nationale, regii autonome, companii nationale si societati comerciale cu capital majoritar de stat, precum si a societatilor comerciale si regiilor autonome subordonate autoritatilor administratiei publice locale.

Important!
Prevederile prezentei ordonante de urgenta reglementeaza masurile de protectie sociala de care beneficiaza persoanele disponibilizate prin concedieri colective efectuate in baza unui plan de disponibilizare, din cadrul unor societati nationale, regii autonome, companii nationale si societati comerciale cu capital majoritar de stat, institute nationale de cercetare-dezvoltare, precum si al societatilor comerciale si regiilor autonome subordonate autoritatilor administratiei publice locale, denumite in continuare operatori economici.
Prin planul de disponibilizare prevazut la alin. (1) se intelege documentul ce cuprinde masurile necesare in vederea redresarii activitatii si programul concedierii colective elaborat de angajator, care se poate desfasura in una sau mai multe etape.
Planul de disponibilizare prevazut la alin. (1) cuprinde in mod obligatoriu:
a) numarul total de salariati existent la data intocmirii acestora;
b) motivele care determina aplicarea masurilor din planul de disponibilizare;
c) numarul de salariati necesar pentru desfasurarea activitatii in urma aplicarii masurilor din planul de disponibilizare;
d) numarul de salariati care vor fi afectati de concedieri colective;
e) data de la care sau perioada in care vor avea loc, potrivit legii, concedierile colective.
Daca disponibilizarea se desfasoara in etape, planul prevazut la alin. (1) va cuprinde si numarul de salariati care vor fi afectati de concedieri in fiecare dintre etape, stabilit cu respectarea conditiilor de concediere colectiva prevazute de dispozitiile legale in vigoare, precum si perioada in care va avea loc fiecare etapa.
Prin hotarare a Guvernului, la propunerea ministerelor de resort, se vor aproba sumele din bugetul asigurarilor pentru somaj ce se vor aloca pentru plata drepturilor prevazute la art. 7 lit. b) in beneficiul persoanelor disponibilizate de la operatorii economici prevazuti la art. 1 alin. (1) care pot efectua concedieri colective in conditiile in care exista un plan de disponibilizare aprobat, potrivit legii.
Planurile de disponibilizare prevazute la art. 1 alin. (3) intocmite de operatorii economici prevazuti la art. 1 alin. (1) se aproba in conditiile legii.
Pot beneficia de prevederile prezentei ordonante de urgenta numai persoanele care au incheiat contracte individuale de munca pe durata nedeterminata cu operatorii economici prevazuti la art. 1 cu cel putin 36 de luni inainte de data concedierii.
Beneficiaza de prevederile prezentei ordonante de urgenta si persoanele care:
a) au fost preluate de operatori economici dintre cei prevazuti la art. 1, in baza actelor normative in vigoare, daca au incheiat contracte individuale de munca pe durata nedeterminata cu operatori economici de la care au fost preluate in perioada prevazuta la alin. (1);
b) au fost preluate de operatorii economici rezultati in urma divizarii sau a altor forme de reorganizare a operatorilor economici prevazuti la art. 1, daca au incheiat contracte individuale de munca pe durata nedeterminata cu operatorii economici supusi divizarii sau altor forme de reorganizare, in perioada prevazuta la alin. (1).
Concedierea colectiva se face in conditiile prevazute de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, dar nu mai tarziu de 90 de zile calendaristice de la data intrarii in vigoare a hotararii Guvernului prevazute la art. 2.
Daca planul de disponibilizare se desfasoara in etape, termenul prevazut la alin. (1) se aplica pentru concedierea colectiva efectuata in prima etapa, urmand ca pentru celelalte etape concedierea colectiva sa se efectueze in termen de 90 de zile calendaristice de la data la care va fi initiata fiecare etapa prevazuta la art. 1 alin. (4).
Persoanele prevazute la art. 1 beneficiaza, in conditiile Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, de servicii de preconcediere, precum si de masuri pentru stimularea ocuparii fortei de munca, acordate de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, prin agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene si a municipiului Bucuresti, denumite in continuare agentii pentru ocuparea fortei de munca.
Persoanele concediate in conditiile prezentei ordonante de urgenta beneficiaza de urmatoarele drepturi:
a) indemnizatie de somaj, stabilita potrivit reglementarilor legale in vigoare;
b) venit lunar de completare;
c) plati compensatorii acordate de catre operatorii economici din bugetele de venituri si cheltuieli ale acestora, in conformitate cu prevederile contractelor colective sau individuale de munca aplicabile, respectiv incheiate la nivelul fiecarui operator economic.
Venitul lunar de completare prevazut la art. 7 lit. b) se stabileste odata cu indemnizatia de somaj si este egal cu diferenta dintre castigul salarial individual mediu net pe ultimele 3 luni inainte de concediere, stabilit pe baza clauzelor din contractul individual de munca, dar nu mai mult decat castigul salarial mediu net pe economie din luna ianuarie a anului in care s-a efectuat concedierea, comunicat de Institutul National de Statistica, si nivelul indemnizatiei de somaj.
Venitul de completare prevazut la art. 7 lit. b) se acorda lunar pe perioade stabilite diferentiat, in functie de vechimea in munca a persoanelor concediate in conditiile prezentei ordonante de urgenta, dupa cum urmeaza:
a) 12 luni, pentru persoanele care au o vechime in munca cuprinsa intre 3 ani si pana la 10 ani;
b) 20 de luni, pentru persoanele care au o vechime in munca cuprinsa intre 10 ani si pana la 15 ani;
c) 22 de luni, pentru salariatii care au o vechime in munca cuprinsa intre 15 ani si pana la 25 de ani;
d) 24 de luni, pentru salariatii care au o vechime in munca de cel putin 25 de ani.
Dupa incetarea platii indemnizatiei de somaj, in conditiile Legii nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, persoanele concediate in conditiile prezentei ordonante de urgenta beneficiaza, pana la incheierea perioadei prevazute la alin. (2), de un venit lunar de completare egal cu diferenta dintre castigul salarial individual mediu net pe ultimele 3 luni inainte de concediere, stabilit pe baza clauzelor din contractul individual de munca, dar nu mai mult decat castigul salarial mediu net pe economie din luna ianuarie a anului in care s-a efectuat concedierea, comunicat de Institutul National de Statistica, si nivelul indemnizatiei de somaj la data incetarii platii indemnizatiei de somaj.
Persoanele care nu indeplinesc conditiile prevazute de lege pentru stabilirea indemnizatiei de somaj nu beneficiaza de venit lunar de completare.
Persoanele prevazute la art. 1 pot beneficia de venit lunar de completare acordat in conditiile prezentei ordonante de urgenta, in conformitate cu planul de disponibilizare prevazut la art. 1 alin. (2), dar nu mai mult decat duratele maxime stabilite potrivit art. 8 alin. (2).
Venitul lunar de completare prevazut la art. 8 alin. (1) se modifica odata cu recalcularea indemnizatiei de somaj, ca urmare a modificarii indicatorului social de referinta al asigurarilor pentru somaj si stimularii ocuparii fortei de munca prin hotarare a Guvernului.
Prevederile alin. (1) sunt aplicabile si in cazul in care plata indemnizatiei de somaj se suspenda, in conditiile legii, si persoana beneficiaza de venitul lunar de completare.
Persoanele care se reincadreaza in munca beneficiaza de 50% din venitul lunar de completare in urmatoarele situatii:
a) daca in perioada acordarii venitului de completare prevazuta la art. 8 alin. (2) se incadreaza in munca, in conformitate cu prevederile legale in vigoare, la alti operatori economici decat cei de la care au fost disponibilizati, beneficiaza de plati, pana la expirarea perioadei prevazute la art. 8 alin. (2), in functie de suspendarea sau incetarea platii indemnizatiei de somaj;
b) daca in perioada acordarii venitului de completare prevazuta la art. 8 alin. (2) se incadreaza in munca, in conformitate cu prevederile legale in vigoare, la operatorii economici de la care au fost disponibilizati, pana la expirarea perioadei prevazute la art. 8 alin. (2), daca la data incadrarii operatorii economici respectivi nu mai au capital majoritar de stat.
In situatiile prevazute la alin. (1), venitul lunar de completare reglementat de acest alineat se acorda numai pe perioada lucrata, iar ulterior acestei perioade se reia in plata, dupa caz, in conditiile prevazute la art. 8 alin. (1) sau la art. 8 alin. (3), pana la expirarea perioadei prevazute la art. 8 alin. (2).
Daca in perioada acordarii venitului de completare, prevazuta la art. 8 alin. (2), persoanele beneficiare solicita inscrierea la una dintre categoriile de pensii prevazute de Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare, plata venitului lunar de completare inceteaza la data acordarii dreptului de pensie, conform deciziei de pensie. Venitul de completare nu poate fi cumulat cu niciuna din categoriile de pensii prevazute de Legea nr. 263/2010, cu modificarile si completarile ulterioare.
Persoanele concediate colectiv de la operatorii economici prevazuti la art. 1, daca se reincadreaza in munca inainte de expirarea perioadei prevazute la art. 8 alin. (2) la unul dintre operatorii economici cu capital majoritar de stat avand ca obiect de activitate conservarea, inchiderea, ecologizarea si monitorizarea postinchidere a minelor sau la unul dintre operatorii economici prevazuti la art. 1, pentru activitati de conservare, inchidere, ecologizare si monitorizare postinchidere a minelor, beneficiaza pe perioada lucrata, pana la expirarea perioadei prevazute la art. 8 alin. (2), in functie de suspendarea sau incetarea platii indemnizatiei de somaj, de un venit lunar de completare egal cu jumatate din venitul lunar de completare prevazut la art. 8 alin. (1) sau, dupa caz, la art. 8 alin. (3).
In situatiile prevazute la alin. (4), venitul lunar de completare reglementat de acest alineat se acorda numai pe perioada lucrata, iar ulterior acestei perioade se reia in plata, dupa caz, in conditiile prevazute la art. 8 alin. (1) sau la art. 8 alin. (3), pana la expirarea perioadei prevazute la art. 8 alin. (2).
Venitul lunar de completare este un drept cu caracter personal si inceteaza la data decesului beneficiarului.
In perioada prevazuta la art. 8 alin. (2), persoanele beneficiare raman inregistrate in evidenta agentiilor pentru ocuparea fortei de munca in a caror raza teritoriala isi au domiciliul sau, dupa caz, resedinta, pana la incetarea platii venitului lunar de completare.
In perioada prevazuta la art. 8 alin. (2), persoanele beneficiare ale venitului lunar de completare au urmatoarele obligatii:
a) sa se prezinte lunar, pe baza programarii, sau ori de cate ori sunt solicitate la agentia pentru ocuparea fortei de munca la care sunt inregistrate, pentru a primi sprijin in vederea incadrarii in munca;
b) sa comunice in termen de 3 zile agentiei pentru ocuparea fortei de munca la care sunt inregistrate orice modificare a conditiilor care au condus la acordarea drepturilor;
c) sa caute activ un loc de munca si sa participe la serviciile pentru stimularea ocuparii fortei de munca si de formare profesionala oferite de agentia pentru ocuparea fortei de munca la care sunt inregistrate.
Prevederile alin. (2) nu se aplica pe perioada in care persoanele beneficiare ale venitului lunar de completare se incadreaza in munca potrivit legii.
Prevederile alin. (2) lit. a) si c) nu se aplica pe perioada in care persoanele beneficiare ale venitului lunar de completare beneficiaza de indemnizatie de maternitate sau indemnizatie pentru cresterea copilului pana la implinirea varstei de 2 ani, respectiv de 3 ani in cazul copilului cu handicap, dovedita cu certificat medical, respectiv adeverinta eliberata de agentiile de plati si inspectie sociala judetene sau a municipiului Bucuresti.
Obligatia prevazuta la alin. (2) lit. c) nu se aplica in situatia in care persoanele beneficiare ale venitului lunar de completare participa la programe de formare profesionala, organizate in conditiile legii, a caror finantare este asigurata din asistenta financiara nerambursabila primita de Romania, in calitate de stat membru al Uniunii Europene, prin intermediul Fondului european de dezvoltare regionala, Fondului social european si Fondului de coeziune. Obligatia nu se aplica pe perioada in care persoanele participa la aceste programe de formare profesionala, in conditiile in care, anterior includerii in cadrul acestor programe, nu au fost cuprinse in serviciile pentru stimularea ocuparii fortei de munca si de formare profesionala oferite de agentia pentru ocuparea fortei de munca si se afla in perioada de acordare a acestor servicii.
Persoanele prevazute la alin. (5) au obligatia sa prezinte lunar, la data programarii prevazute la alin. (2) lit. a), agentiei pentru ocuparea fortei de munca la care sunt inregistrate dovada participarii lor la programe de formare profesionala a caror finantare este asigurata din asistenta financiara nerambursabila primita de Romania, in calitate de stat membru al Uniunii Europene, prin intermediul Fondului european de dezvoltare regionala, Fondului social european si Fondului de coeziune, sau, dupa caz, dovada participarii la examenul de absolvire a acestora. Prezentarea dovezii nu constituie refuz nejustificat potrivit art. 17.
In situatia in care obligatia prevazuta la alin. (6) nu este indeplinita, prevederile alin. (5) nu se aplica.
Plata venitului lunar de completare prevazut la art. 8 alin. (1) si (3) se suspenda la data neindeplinirii de catre persoanele beneficiare a obligatiei prevazute la art. 14 alin. (2) lit. a).
Perioada de suspendare prevazuta la alin. (1) face parte din perioada de acordare a venitului lunar de completare, prevazuta la art. 8 alin. (2).
Prin exceptie de la prevederile alin. (2), perioada de suspendare prevazuta la alin. (1) nu face parte din perioada de acordare a venitului lunar de completare, prevazuta la art. 8 alin. (2), in situatia in care persoanele beneficiare de venit lunar de completare nu indeplinesc obligatia prevazuta la art. 14 alin. (2) lit. a) din urmatoarele cauze:
a) a fost dispusa masura arestarii preventive impotriva persoanei beneficiare;
b) persoana beneficiara de venit lunar de completare sau copilul aflat in intretinerea acesteia conform legii sufera de o boala dovedita cu certificat medical care o impiedica sa isi indeplineasca obligatia;
c) au intervenit evenimente familiale deosebite, cum sunt casatoria, nasterea unui copil, decesul sotului, sotiei sau al rudelor pana la gradul al doilea inclusiv, precum si in cazul existentei unei situatii de forta majora, confirmata de autoritatea publica competenta.
Repunerea in plata a venitului lunar de completare prevazut la art. 8 alin. (1) si (3), dupa suspendarea in conditiile alin. (1), se face de la data de intai a lunii urmatoare aprobarii cererii beneficiarului.
In situatia persoanelor care in perioada in care beneficiaza de indemnizatie de somaj doresc sa caute un loc de munca pe teritoriul unui alt stat membru al Uniunii Europene si au primit aprobare pentru mentinerea platii indemnizatiei de somaj din partea agentiilor pentru ocuparea fortei de munca la care sunt inregistrate, plata venitului lunar de completare prevazut la art. 8 alin. (1) se suspenda pe perioada pentru care exista aprobare din partea agentiilor pentru ocuparea fortei de munca pentru mentinerea platii indemnizatiei de somaj in conditiile dispozitiilor referitoare la prestatia de somaj prevazute de reglementarile europene privind coordonarea sistemelor de securitate sociala, precum si masurile adoptate, potrivit legii, in aplicarea acestor reglementari europene.
Prevederile art. 14 alin. (2) lit. a) si c) nu se aplica pe perioada prevazuta la alin. (1).
Perioada de suspendare prevazuta la alin. (1) nu face parte din perioada de acordare a venitului lunar de completare, prevazuta la art. 8 alin. (2), in situatia in care in aceasta perioada plata indemnizatiei de somaj s-a realizat de agentia pentru ocuparea fortei de munca in conditiile dispozitiilor referitoare la prestatia de somaj prevazute de reglementarile europene privind coordonarea sistemelor de securitate sociala, precum si de masurile adoptate, potrivit legii, in aplicarea acestora.
Repunerea in plata a venitului lunar de completare prevazut la art. 8 alin. (1) dupa suspendarea in conditiile alin. (1) se face de la data depunerii cererii beneficiarului, dar nu mai tarziu de data expirarii perioadei pentru care exista aprobarea din partea agentiilor pentru ocuparea fortei de munca pentru mentinerea platii indemnizatiei de somaj prevazute la alin. (1).
Plata venitului lunar de completare prevazut la art. 8 alin. (1) se face odata cu plata drepturilor beneficiarilor reprezentand venituri de completare pentru luna urmatoare depunerii cererii prevazute la alin. (4), respectiv expirarii perioadei pentru care exista aprobarea din partea agentiilor pentru ocuparea fortei de munca pentru mentinerea platii indemnizatiei de somaj prevazute la alin. (1).
Plata venitului lunar de completare prevazut la art. 8 alin. (1) inceteaza la data refuzului nejustificat de a se incadra intr-un loc de munca conform pregatirii sau nivelului studiilor, a refuzului nejustificat de a participa la serviciile pentru stimularea ocuparii fortei de munca si de formare profesionala, la serviciile de consiliere si mediere oferite de agentia pentru ocuparea fortei de munca la care persoanele sunt inregistrate sau la data intreruperii acestora din motive imputabile persoanei, in conditiile prevazute de Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, si la data depistarii faptului ca presteaza activitati lucrative fara forme legale.
Se considera refuz nejustificat in sensul alin. (1) refuzul motivat de:
a) primirea unui salariu egal sau mai mic decat venitul lunar de completare;
b) neparticiparea la programe de formare profesionala furnizate gratuit de agentiile pentru ocuparea fortei de munca sub forma de servicii de initiere, calificare, recalificare, perfectionare si specializare, in situatia in care persoanele nu participa la programe de formare profesionala, organizate in conditiile legii, a caror finantare este asigurata din asistenta financiara nerambursabila primita de Romania, in calitate de stat membru al Uniunii Europene, prin intermediul Fondului european de dezvoltare regionala, Fondului social european si Fondului de coeziune, in conditiile prevazute de Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
Nu se considera refuz nejustificat in sensul alin. (1) starea de sanatate necorespunzatoare pentru prestarea unei munci, justificata in baza unui certificat medical, confirmat de comisiile de expertiza medicala si prezentat de persoanele in cauza, in termen de 30 de zile de la intervenirea acesteia.
Agentiile pentru ocuparea fortei de munca au obligatia de a monitoriza:
a) beneficiarii de venit de completare care au refuzat locuri de munca pe baza documentelor medicale care atesta starea de sanatate necorespunzatoare pentru prestarea unei munci, in vederea integrarii cat mai rapide in munca;
b) ofertele zilnice de locuri de munca, in vederea incadrarii in munca, potrivit pregatirii profesionale, a beneficiarilor de venit de completare aflati in evidenta.
Inspectia Muncii are obligatia de a comunica Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, dupa efectuarea controalelor, numele si prenumele, adresa si codul numeric personal ale persoanelor depistate ca presteaza activitati fara forme legale.
Masura suspendarii, a revocarii suspendarii si a incetarii platii venitului lunar de completare se stabileste prin decizii ale directorilor executivi ai agentiilor pentru ocuparea fortei de munca.
Agentiile pentru ocuparea fortei de munca au obligatia prelucrarii datelor cu caracter personal in cadrul activitatilor prevazute la alin. (1) si (2), cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare.
Sumele necesare pentru acordarea drepturilor prevazute la art. 7 lit. b) se suporta din bugetul asigurarilor pentru somaj, de la capitolul "Asigurari si asistenta sociala", titlul "Asistenta sociala", articolul "Asigurari sociale".
Din resursele financiare prevazute la alin. (1) operatorii economici prevazuti la art. 1 pot beneficia de aplicarea masurilor de protectie pentru salariatii disponibilizati colectiv in baza unui singur plan de disponibilizare prezentat in cursul aceluiasi an, intocmit in baza prevederilor prezentei ordonante de urgenta, respectiv in baza planului de disponibilizare prevazut la art. 3.
Sumele necesare pentru acordarea drepturilor prevazute la art. 7 lit. b) sunt exceptate de la plata contributiilor potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
Perioada prevazuta la art. 8 alin. (2) in care se acorda venit de completare constituie stagiu de cotizare in sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale si catre Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate.
Venitul utilizat la stabilirea drepturilor de pensie prevazute de Legea nr. 263/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, este egal cu castigul salarial individual mediu net pe ultimele 3 luni inainte de concediere, stabilit pe baza clauzelor din contractul individual de munca, dar nu mai mare decat castigul salarial mediu net pe economie din luna ianuarie a anului in care s-a efectuat concedierea, comunicat de Institutul National de Statistica.
Prevederile alin. (3) nu se aplica in situatia in care persoanele care beneficiaza de venit lunar de completare realizeaza si venituri reprezentand indemnizatie de somaj sau venituri de natura salariala ori alte venituri care, conform dispozitiilor Legii nr. 263/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, se au in vedere la stabilirea pensiilor.
In vederea certificarii de catre casele teritoriale de pensii a stagiului de cotizare realizat in conditiile alin. (2) incepand cu data incetarii platii venitului lunar de completare, agentiile pentru ocuparea fortei de munca vor elibera persoanelor solicitante adeverinte care sa ateste perioadele in care au beneficiat de acest drept, precum si cuantumul venitului asigurat, prevazut la alin. (3).
Prin derogare de la prevederile art. 213 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare, pe perioada prevazuta la art. 8 alin. (2) persoanele concediate in conditiile prezentei ordonante de urgenta care beneficiaza exclusiv de venitul lunar de completare prevazut la art. 8 alin. (3) sunt asigurate in sistemul de asigurari sociale de sanatate, fara plata contributiei.
Venitul asigurat, utilizat pe perioada prevazuta la art. 8 alin. (2) la stabilirea drepturilor prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 399/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, este egal cu salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata in vigoare in perioada respectiva.
Prevederile alin. (2) nu se aplica in situatia in care persoanele care beneficiaza de venit lunar de completare realizeaza si venituri de natura salariala sau alte venituri care, conform dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 399/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se au in vedere la stabilirea bazei de calcul al indemnizatiilor prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 158/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 399/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.
Agentiile pentru ocuparea fortei de munca vor elibera persoanelor solicitante adeverinte care sa ateste perioadele in care au beneficiat exclusiv de venitul lunar de completare prevazut la art. 8 alin. (3), precum si cuantumul venitului asigurat, prevazut la alin. (2).
Venitul lunar de completare are acelasi regim de impozitare ca si indemnizatia de somaj.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x