Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 30 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

  • Subiectul saptamanii
  • Cesiune contract de inchiriere
    O SC platitoare de TVA care detine un contract de inchiriere pentru un teren cu Episcopie Unitariana (neplatitoare de TVA) cesioneaza respectivul contract de inchirere catre o alta SC platitoare de TVA, contra unei sume. Factura este pu...
    mai mult

ORDONANTA nr. 15 din 24 iulie 2013

14 Aug 2013
PortalContabilitate.ro Realizat de
PortalContabilitate.ro

contabil


ORDONANTA nr. 15 din 24 iulie 2013 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corectiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislatia din domeniul achizitiilor publice pentru Programul operational sectorial Mediu 2007-2013

Publicat in Monitorul Oficial cu numarul 496 din data de 7 august 2013

In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, şi al art. 1 pct. I.3 din Legea nr. 182/2013 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.
Art. 1
Prezenta ordonanta se aplica beneficiarilor de fonduri europene, institutii publice locale, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile şi completarile ulterioare, şi operatori regionali, astfel cum sunt definiti la art. 2 lit. h) din Legea serviciilor comunitare de utilitati publice nr. 51/2006, republicata, din cadrul Programului operational sectorial Mediu 2007-2013, pe intreaga perioada de implementare a Programului.
Art. 2
(1)Creantele bugetare rezultate din corectiile financiare şi sumele de recuperat rezultate in urma stabilirii corectiilor, in aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sanctionarea neregulilor aparute in obtinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice nationale aferente acestora, aprobata cu modificari şi completari prin Legea nr. 142/2012, cu modificarile şi completarile ulterioare, pentru neregulile constatate in desfaşurarea procedurilor de achizitie publica, se suporta de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Mediului şi Schimbarilor Climatice, de la o pozitie distincta din cadrul titlului 56 "Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare", in situatiile prevazute la alin. (4).
(2)Sumele rezultate sau care vor rezulta din reducerile procentuale stabilite, in aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 66/2011, aprobata cu modificari şi completari prin Legea nr. 142/2012, cu modificarile şi completarile ulterioare, pentru neregulile constatate in desfaşurarea procedurilor de achizitie publica, se suporta de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Mediului şi Schimbarilor Climatice, de la pozitia distincta mentionata la alin. (1), in situatiile prevazute la alin. (4).
(3)Sumele recuperate atat in cazul proiectelor finalizate care, la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, sunt contestate sau in litigiu, precum şi in cazul proiectelor aflate in implementare la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, in urma stabilirii corectiilor financiare, in aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 66/2011, aprobata cu modificari şi completari prin Legea nr. 142/2012, cu modificarile şi completarile ulterioare, pentru neregulile constatate in desfaşurarea procedurilor de achizitie publica, se suporta de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Mediului şi Schimbarilor Climatice, de la pozitia distincta mentionata la alin. (1) in situatiile prevazute la alin. (4).
(4)Prevederile alin. (1)-(3) se aplica:
a)numai in cazul contractelor de achizitie publica, a caror procedura de atribuire a fost initiata inainte de data de 10 iunie 2011 de beneficiarii prevazuti la art. 1, care a facut obiectul verificarii Unitatii pentru coordonarea şi verificarea achizitiilor publice/compartimentelor de verificare a achizitiilor publice, denumite in continuare UCVAP/CVAP, şi pentru care nu exista un aviz consultativ emis de acestea, in conformitate cu art. 4 lit. d) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2006 privind functia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice şi a contractelor de concesiune de servicii, valabila pana la aceasta data;
b)numai in cazul contractelor de achizitie publica, a caror procedura de atribuire a fost initiata in perioada 10 iunie 2011 - 1 octombrie 2011 de beneficiarii prevazuti la art. 1, care a facut obiectul verificarii UCVAP/CVAP şi pentru care a fost inscrisa opinia "fara observatii" de catre UCVAP/CVAP, in conformitate cu art. 4 alin. (3) lit. b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2006, aprobata cu modificari şi completari prin Legea nr. 228/2007, cu modificarile şi completarile ulterioare;
c)in cazul contractelor de achizitie publica, incheiate de beneficiarii prevazuti la art. 1, a caror procedura de atribuire a fost initiata incepand cu data de 1 octombrie 2011, pentru care documentatia de atribuire a fost evaluata şi aprobata de Autoritatea Nationala pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achizitiilor Publice, denumita in continuare ANRMAP, in conformitate cu atributiile sale prevazute la art. 71 alin. (3) lit. a) din Hotararea Guvernului nr. 525/2007 privind organizarea şi functionarea Autoritatii Nationale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achizitiilor Publice, cu modificarile şi completarile ulterioare, cu exceptia contractelor de achizitie publica la care, prin modificarile aduse documentatiei de atribuire intervenite dupa data publicarii anuntului/invitatiei de participare in Sistemul electronic al achizitiilor publice, au fost constatate abateri de la prevederile legislatiei privind achizitiile publice.
Art. 3
(1)Creantele bugetare rezultate din corectiile financiare şi sumele de recuperat rezultate in urma stabilirii corectiilor, in aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 66/2011, aprobata cu modificari şi completari prin Legea nr. 142/2012, cu modificarile şi completarile ulterioare, pentru incalcarea dispozitiilor art. 38 din Directiva 2004/18/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 31 martie 2004 privind coordonarea procedurilor de atribuire a contractelor de achizitii publice de lucrari, de bunuri şi de servicii, se suporta de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Mediului şi Schimbarilor Climatice, de la pozitia distincta prevazuta la art. 2 alin. (1), in situatiile prevazute la alin. (4).
(2)Sumele rezultate sau care vor rezulta din reducerile procentuale stabilite, in aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 66/2011, aprobata cu modificari şi completari prin Legea nr. 142/2012, cu modificarile şi completarile ulterioare, pentru incalcarea art. 38 din Directiva 2004/18/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 31 martie 2004, se suporta de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Mediului şi Schimbarilor Climatice, de la pozitia distincta mentionata la art. 2 alin. (1), in situatiile prevazute la alin. (4).
(3)Sumele recuperate in cazul proiectelor finalizate care la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante sunt contestate sau in litigiu, precum şi in cazul proiectelor aflate in implementare la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, pentru incalcarea art. 38 din Directiva 2004/18/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 31 martie 2004, se suporta de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Mediului şi Schimbarilor Climatice, de la pozitia distincta mentionata la art. 2 alin. (1), in situatiile prevazute la alin. (4).
(4)Prevederile alin. (1)-(3) se aplica beneficiarilor prevazuti la art. 1 care au respectat in derularea procedurilor de achizitii publice prevederile Ordinului preşedintelui ANRMAP nr. 51/2009 privind accelerarea procedurilor de licitatie restransa şi negociere cu publicare prealabila a unui anunt de participare.
Art. 4
(1)Beneficiarii prevazuti la art. 1 transmit solicitarile privind suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corectiilor financiare şi a accesoriilor acestora, dupa caz, aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislatia din domeniul achizitiilor publice, autoritatii de management a Programului operational sectorial Mediu din cadrul Ministerului Mediului şi Schimbarilor Climatice, daca se incadreaza in prevederile art. 2 şi 3.
(2)Autoritatea de management al Programului operational sectorial Mediu verifica şi certifica solicitarile prevazute la alin. (1) sub aspectul incadrarii acestora in situatiile prevazute la art. 2 şi 3 şi le supun aprobarii conducerii autoritatii de management.
(3)In situatiile prevazute la art. 2 şi 3, pe baza aprobarii conducerii autoritatii de management prevazute la alin. (2), ordonatorul principal de credite dispune, dupa caz:
a)incetarea executarii creantelor bugetare prevazute la art. 2 şi 3, şi, dupa caz, a accesoriilor acestora, pentru care s-a inceput procedura de recuperare prevazuta la art. 38 lit. e) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 66/2011, aprobata cu modificari şi completari prin Legea nr. 142/2012, cu modificarile şi completarile ulterioare, precum şi comunicarea acesteia catre organele fiscale competente;
b)autoritatii de management al Programului operational sectorial Mediu sa solicite organelor fiscale competente restituirea in conturile de recuperare debite ale autoritatii de management, a sumelor recuperate de la beneficiarii prevazuti la art. 1 şi netransferate pana la data primirii comunicarii prevazute la lit. a);
c)stingerea debitelor aferente beneficiarilor prevazuti la art. 1 din registrul debitorilor;
d)plata catre beneficiar a sumelor recuperate deja de catre autoritatea de management al Programului operational sectorial Mediu, de la acesta, aferente situatiilor prevazute la art. 2 şi 3, cu incadrarea in prevederile art. 7 alin. (1).
(4)Masurile dispuse de catre ordonatorul principal de credite prevazute la alin. (3) se comunica beneficiarilor prevazuti la art. 1 de catre autoritatea de management al Programului operational sectorial Mediu.
(5)Sumele aferente debitelor nerecuperate pentru fondurile externe nerambursabile, cofinantare şi taxa pe valoarea adaugata, pentru care beneficiarul nu mai are calitate de debitor, se sting conform surselor de finantare prin transferul din contul Ministerului Mediului şi Schimbarilor Climatice, alimentat din pozitia bugetara prevazuta la art. 2 alin. (1) in conturile Ministerului Mediului şi Schimbarilor Climatice de disponibil aferente fiecarei surse şi vor fi utilizate pentru continuarea finantarii Programului operational sectorial Mediu.
Art. 5
(1)Sumele rezultate din aplicarea dobanzii datorate pentru neachitarea la termen a obligatiilor prevazute la art. 2 şi 3, pentru care nu au fost emise titluri de creanta, nu vor mai fi stabilite drept creante bugetare, cu exceptia dobanzilor datorate bugetului Uniunii Europene.
(2)Dobanzile aferente sumelor datorate bugetului Uniunii Europene se calculeaza pana la data transmiterii comunicarii prevazute la art. 4 alin. (4) şi se vor suporta de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerul Mediului şi Schimbarilor Climatice, de la pozitia distincta mentionata la art. 2 alin. (1).
Art. 6
Nu fac obiectul prezentului act normativ sumele aferente contractelor finantate din fonduri europene din cadrul Programului operational sectorial Mediu 2007-2013:
a)asupra carora au fost formulate sesizari catre Agentia Nationala de Integritate, Departamentul pentru Lupta Antifrauda şi/sau organele de urmarire penala pentru suspiciune de frauda, tentativa de frauda sau conflict de interese, pentru care instantele judecatoreşti, prin hotarari definitive, au stabilit savarşirea unei fapte penale;
b)asupra carora au fost formulate sesizari catre Agentia Nationala de Integritate, Departamentul pentru Lupta Antifrauda şi/sau organele de urmarire penala pentru suspiciune de frauda, tentativa de frauda sau conflict de interese pana in momentul solutionarii definitive de catre organele competente carora le-a fost inaintata sesizarea sau pana la solutionarea definitiva a cauzei de catre instantele judecatoreşti prin care se stabileşte inexistenta unei fapte penale;
c)in situatia in care corectiile financiare şi/sau creantele bugetare stabilite prin note de constatare a neregulilor şi de stabilire 8 corectiilor financiare, precum şi sumele rezultate din aplicarea reducerilor procentuale au fost mentinute de instantele judecatoreşti in sarcina beneficiarilor prevazuti la art. 1, prin hotarari definitive.
Art. 7
(1)Solicitarile realizate de beneficiarii prevazuti la art. 1, potrivit prevederilor art. 4, se solutioneaza de catre Ministerul Mediului şi Schimbarilor Climatice in ordinea inregistrarii acestora, cu incadrarea in sumele alocate prin legile bugetare anuale cu aceasta destinatie, pe intreaga perioada de implementare a Programului operational sectorial Mediu.
(2)Sumele platite beneficiarilor prevazuti la art. 1, aferente situatiilor prevazute la art. 4 alin. (3) lit. d), pot fi utilizate, cu prioritate, de catre aceştia pentru finantarea activitatilor din cadrul proiectelor finantate din fonduri externe nerambursabile, pentru rambursarea creditelor bancare contractate in vederea implementarii proiectelor finantate din fonduri externe nerambursabile, pentru plata unor arierate şi pentru cheltuieli de capital.
Art. 8
(1)Pentru neregulile constatate in desfaşurarea procedurilor de achizitie publica, aferente situatiilor prevazute la art. 2 alin. (4), şi pentru neregulile rezultate din incalcarea art. 38 din Directiva 2004/18/CE, aferente situatiei prevazute la art. 3 alin. (4), dupa intrarea in vigoare a prezentei ordonante, in Procesul-verbal de constatare a neregulilor şi de stabilire a creantelor bugetare/Nota de constatare a neregulilor şi de stabilire a corectiilor financiare se mentioneaza ca sumele reprezentand creante bugetare se recupereaza de autoritatea de management-in conturile Programului operational sectorial Mediu 2007-2013 şi/sau in conturile de la bugetul de stat aferente acestora, din sumele alocate in bugetul Ministerului Mediului şi Schimbarilor Climatice de la pozitia distincta din cadrul titlului 56 "Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare".
(2)Sumele care vor rezulta din reducerile procentuale pentru neregulile constatate in desfaşurarea procedurilor de achizitie publica, aferente situatiilor prevazute la art. 2 alin. (4), şi pentru neregulile rezultate din incalcarea art. 38 din Directiva 2004/18/CE, aferente situatiei prevazute la art. 3 alin. (4), dupa intrarea in vigoare a prezentei ordonante, se recupereaza de autoritatea de management - in conturile Programului operational sectorial Mediu 2007-2013 şi/sau in conturile de la bugetul de stat aferente acestora, din sumele alocate in bugetul Ministerului Mediului şi Schimbarilor Climatice de la pozitia distincta din cadrul titlului 56 "Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare".
Art. 9
(1)Normele de aplicare a prezentului act normativ, inclusiv modelul solicitarilor şi documentele justificative ce insotesc solicitarile beneficiarilor prevazuti la art. 1, se stabilesc prin ordin al ministrului mediului şi schimbarilor climatice in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante.
(2)Ordinul prevazut la alin. (1) se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
-****-
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x