Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 15 Mai 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

  • Subiectul saptamanii
  • Comision Stripe
    Stripe retine un comision pentru incasari pentru care emite un centralizator ca si la plati, fara a emite o factura. Care e inregistrarea contabila? Se plateste tva, avand in vedere ca n-am o factura cu datele de identificare a platforme
    mai mult

Programul START 2015: A aparut lista dosarelor admise

14 Sep 2015
PortalContabilitate.ro Realizat de
PortalContabilitate.ro

contabil


Lista dosarelor admise in acest an in Programul START a fost publicata miercuri de Departamentul pentru IMM-uri, Mediu de Afaceri si Turism. Prin intermediul acestui program guvernamental, antreprenorii pot obtine de la stat pana la 120.000 de lei pentru propria afacere.

Procedura de implementare a schemei de minimis din cadrul Programului pentru dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale in randul tinerilor si facilitarea accesului la finantare (Programul START) a fost aprobata prin Ordinul Ministerului Energiei, Intreprinderilor Mici si Mijlocii si Mediului de Afaceri nr. 741/2015. Actul a aparut in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 415 si 415 bis din 11 iunie si se aplica de la data publicarii.

Antreprenorii pot obtine in cadrul Programului START finantare pentru implementarea planului de afaceri, printr-o alocatie nerambursabila de 90% din valoarea cheltuielilor eligibile (dar cel mult 120.000 de lei pentru fiecare beneficiar). Totodata, acestia trebuie sa aiba o contributie proprie de 10% din valoarea cheltuielilor eligibile.

Inscrierile s-au desfasurat in perioada 22 iunie - 1 iulie, iar lista aplicantilor admisi a fost publicata miercuri de Departamentul pentru IMM-uri, Mediu de Afaceri si Turism. Aceasta este disponibila in fisierul anexat articolului.

"In cadrul Programului START, bugetul a permis evaluarea pana la numarul Registrului Unic Electronic (RUE) 360. Aplicantii admisi pana la RUE 240 sunt in stadiu de contractare, iar aplicantii admisi intre RUE 241 si RUE 360 vor fi chemati la contractare numai in cazul disponibilizarii bugetelor. Aplicantii cu RUE mai mare de 360 sunt in lista de asteptare si vor intra la evaluare in cazul in care bugetul programului va permite acest lucru", scrie intr-un anunt al sursei citate.

In total, la finalul perioadei de inscriere, in program s-au inregistrat 1.036 de aplicanti.

Prin intermediul programului -- care se aplica in toata tara --, autoritatile incurajeaza si stimuleaza antreprenorii pentru a infiinta si dezvolta IMM-uri.

"Obiectivul principal al schemei de minimis il constituie stimularea infiintarii de noi intreprinderi mici si mijlocii, imbunatatirea performantelor economice ale celor existente, cresterea potentialului de accesare a surselor de finantare si dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale ale intreprinzatorilor in scopul implicarii acestora in structuri economice private", scrie in ordinul de ministru.

In 2015, bugetul alocat schemei se ridica la 20 de milioane de lei, dintre care 18 milioane sunt pentru acordarea de alocatii financiare nerambursabile.
Ce criterii trebuiau sa indeplineasca societatile

Pentru a obtine bani de la stat prin Programul START, microintreprinderile si IMM-urile trebuiau sa indeplineasca, potrivit Ordinului MEIMMMA nr. 741/2015, urmatoarele criterii de eligibilitate:
  • sa fie organizate in baza Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale si in baza Ordonantei de Urgenta nr. 6/2011 pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii tineri;
  • sa aiba pana la 249 de angajati si sa realizeze o cifra de afaceri anuala neta de pana la 50 de milioane euro sau sa detina active totale de pana la 43 de milioane euro, echivalent in lei;
  • sa fie considerate intreprinderi autonome, legate, partenere sau intreprinderi unice;
  • sa aiba capital social integral privat;
  • sa nu fi beneficiat de alocatii financiare nerambursabile in cadrul programului in anii anteriori si sa nu aiba asociati, actionari sau administratori care detin sau au detinut calitatea de asociati/actionari/administratori in cadrul altor societati beneficiare de alocatii financiare nerambursabile in cadrul programului in anii anteriori;
  • sa fie inregistrate la Oficiul Registrului Comertului, sa aiba sediul social si sa isi desfasoare activitatea pe teritoriul Romaniei;
  • codul CAEN pentru care solicita finantare sa fie eligibil in cadrul Programului si autorizat a fi desfasurat la momentul decontului;
  • sa aiba cel mult doi ani de la inregistrare la Registrul Comertului la data deschiderii aplicatiei electronice de inscriere a planului de afaceri;
  • sa nu aiba datorii la bugetul general consolidat si la bugetele locale, atat pentru sediul social, cat si pentru toate punctele de lucru;
  • sa nu fi depasit plafonul de minimis de 200.000 de euro pe durata a trei exercitii financiare pentru o intreprindere unica si 100.000 de euro pe durata a trei exercitii financiare pentru beneficiarii care desfasoara activitati de transport de marfuri in contul tertilor sau contra-cost;
  • sa nu fie in stare de dizolvare, reorganizare judiciara, lichidare, executare silita, inchidere operationala, insolventa, faliment sau suspendare temporara a activitatii;
  • sa nu fi fost subiectul unei decizii a Comisiei Europene / OTIMMC de recuperare a unui ajutor de stat sau, in cazul in care au facut obiectul unei astfel de decizii, aceasta sa fie deja executata si creanta integral recuperata, cu penalitati aferente.

In alta ordine de idei, prin intermediul Programului START NU se pot obtine bani pentru:
  • intermedieri financiare si asigurari;
  • tranzactii imobiliare;
  • activitati juridice;
  • activitati de jocuri de noroc si pariuri;
  • productie sau comercializare de armament, munitii, explozibili, tutun, alcool, substante aflate sub control national, plante, substante si preparate stupefiante si psihotrope (de exemplu: fabricarea explozivilor, fabricarea produselor din tutun sau comertul cu amanuntul al bauturilor);
  • productie sau comercializare de produse energetice, activitati de inchiriere si leasing, activitati de investigare si protectie (de exemplu: activitati de pescuit si acvacultura sau activitati legate de productia primara a produselor agricole).

Inscrierea s-a facut online

Cei care au vrut sa se inscrie in Programul START au putut s-o faca online, pe www.aippimm.ro, scrie in actul normativ amintit. In acest sens, fiecare solicitant trebuia sa se inregistreze pe site cu utilizator si parola.

"Dupa crearea contului de inscriere aplicatia va trimite automat pe adresa de e-mail a solicitantului un mesaj si un link de confirmare. Adresa de e-mail trebuie sa apartina beneficiarului si sa se regaseasca in toata documentatia, aceeasi adresa va fi folosita pentru toata corespondenta pe intreaga perioada de implementare si monitorizare a programului", prevedea procedura de implementare.

Pentru ca o societate sa fie acceptata de principiu, in vederea verificarilor, aceasta trebuia sa obtina un punctaj minim de 50 din 100 de puncte.

alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x