Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 26 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Proiect de OUG. Modificari privind cheltuielile cu educatia timpurie si prorogarea unor termene importante

23 Mar 2021
Ionut Jinga Realizat de
Ionut Jinga

consultant fiscal


PROIECT Ordonanta de urgenta: privind unele masuri fiscale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul fiscal si prorogarea unor termene

Publicare: pe site-ul www.mfinante.gov.ro, in data de 22.03.2021

Principalele prevederi

I. modificari in Codul fiscal

1. In cazul asocierilor fara personalitate juridica, pentru stabilirea impozitului anual datorat de fiecare membru asociat, costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale puse in functiune in anul respectiv se distribuie proportional cu cota procentuala de participare corespunzatoare contributiei, conform contractului de asociere.

2. Dreptul de deducere a TVA aferente achizitiilor efectuate de o persoana impozabila care aplica sistemul TVA la incasare este amanat pana in momentul in care taxa aferenta bunurilor si serviciilor care i-au fost livrate/prestate a fost platita furnizorului/prestatorului sau, chiar daca o parte din operatiunile realizate de persoana impozabila sunt excluse de la aplicarea sistemului TVA la incasare. Aceste prevederi nu se aplica pentru achizitiile intracomunitare de bunuri, pentru importuri, pentru achizitiile de bunuri/servicii pentru care se aplica taxare inversa .

3. Nu se preiau in decontul de taxa:
a) sumele reprezentand TVA care nu sunt considerate restante conform art. 157 alin. (2) din Codul de procedura fiscala sau potrivit altor legi. Sumele care devin ulterior restante se cuprind in decontul perioadei fiscale in care intervine aceasta situatie;
b) sumele reprezentand taxa cumulata de plata cu care organul fiscal s-a inscris la masa credala potrivit prevederilor Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, cu modificarile si completarile ulterioare.”

4. In declaratia recapitulativa nu se mentioneaza operatiunile intracomunitare realizate de persoane impozabile din Romania cu persoane impozabile din Regatul Unit al Marii Britanii si Irlandei de Nord, cu exceptia operatiunilor intracomunitare care implica transporturi de bunuri in/din Irlanda de Nord.

5. Prevederile alin. (11) si (2) ale art 325, referitoare la declaratia recapitulativa, nu se aplica operatiunilor realizate de persoane impozabile din Romania cu persoane impozabile din Regatul Unit al Marii Britanii si Irlandei de Nord, cu exceptia operatiunilor care implica transporturi de bunuri in/din Irlanda de Nord.”

II. modificari privind impozitul specific

1. Contribuabilii obligati la plata impozitului specific unor activitati, potrivit Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, cu completarile ulterioare, pentru anul 2021, nu datoreaza impozit specific pentru o perioada de 90 de zile calculata incepand cu data de 1 aprilie 2021.

2. Astfel, contribuabilii recalculeaza in mod corespunzator impozitul specific stabilit potrivit Legii nr. 170/2016, cu completarile ulterioare, aferent anului 2021, prin impartirea impozitului specific anual la 365 de zile calendaristice si inmultirea valorii rezultate cu numarul de zile obtinut prin scaderea din numarul de 365 de zile calendaristice a numarului de zile aferent perioadei prevazute la pct 1 si a numarului de 90 de zile calendaristice prevazut la art. XXV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 226/2020 privind unele masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene.

III. suspendarea aplicarii prevederilor privind facilitatile fiscale oferite angajatorilor care aloca sume pentru educatia timpurie a copiilor angajatilor

1. Aplicarea prevederilor referitoare la facilitatile fiscale privind educatia timpuri se suspenda, incepand cu data de 1 aprilie 2021 si pana la data de 31 decembrie 2021, inclusiv.

2. Pe perioada suspendarii prevazuta la pct 1, cheltuielile pentru functionarea corespunzatoare a creselor si gradinitelor aflate in administrarea contribuabililor sunt considerate cheltuieli cu deductibilitate limitata de natura celor prevazute la art. 25 alin. (3) lit. b) din Codul fiscal si intra sub incidenta limitei stabilite pentru acestea, de 5% aplicata asupra valorii cheltuielilor cu salariile personalului, potrivit Codului muncii.

3. Prevederile pct 1 referitoare la art. 76 alin. (4) lit. x) si art. 142 lit. z) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare (referitoare la impozitarea veniturilor la salariati sub aspectul impozitului pe venit si contributiilor sociale), se aplica incepand cu veniturile aferente lunii aprilie 2021.

IV.  modificari in Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale

1. Debitorul care doreste sa isi restructureze obligatiile bugetare, potrivit prezentului capitol, are obligatia de a notifica organul fiscal competent cu privire la intentia sa in perioada 8 august - 31 octombrie 2019 si in perioada 1 februarie - 30 septembrie 2020, precum si in perioada 1 noiembrie 2020 – 30 septembrie 2021, sub sanctiunea decaderii din dreptul de a mai beneficia de restructurarea obligatiilor bugetare, si se adreseaza unui expert independent in vederea intocmirii unui plan de restructurare si a testului creditorului privat prudent.

2. Solicitarea de restructurare se poate depune pana la data de 31 ianuarie 2022, sub sanctiunea decaderii.

3. Pentru debitorii care au depus notificarea privind intentia de restructurare a obligatiilor bugetare, potrivit art. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare, pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta care nu depun solicitarea de restructurare a obligatiilor bugetare,  pana la data de 30 iunie 2021, incepe sau continua, dupa caz, executarea silita. Dispozitiile art. 8 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019, cu modificarile si completarile ulterioare raman aplicabile. Depunerea unei noi notificari pana la data de 30 iunie 2021 sau dupa expirarea acestui termen, nu mai produce efecte.

4. Pentru debitorii care depun notificarea privind intentia de restructurare a obligatiilor bugetare,  dupa data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta dar nu depun solicitarea de restructurare a obligatiilor bugetare in termen de 6 luni de la data depunerii notificarii, incepe sau continua, dupa caz, executarea silita. In situatia in care termenul de 6 luni se implineste dupa data de 31 ianuarie 2022, solicitarea de restructurare trebuie depusa pana la aceasta data. Depunerea unei noi notificari in perioada de 6 luni sau dupa expirarea acestui termen, nu mai produce efecte. In situatia in care solicitarea de restructurare este depusa dupa inceperea executarii silite, aceasta se suspenda potrivit art. 15 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019, cu modificarile si completarile ulterioare.

V.  solutionarea cu control ulterior a TVA de rambursat (cu exceptii), se proroga pana la data de 31 ianuarie 2022

VI . modificari in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 69/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal

Debitorul poate depune cererea de anulare a accesoriilor dupa indeplinirea in mod corespunzator a conditiilor prevazute , in perioada 14 mai 2020 - 15 decembrie 2020, inclusiv, sau in perioada 1 ianuarie 2021 - 31 ianuarie 2022, inclusiv, sub sanctiunea decaderii.

VII. modificari in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 181/2020 privind unele masuri fiscal-bugetare, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene

Debitorii pot depune o cerere la organul fiscal, in perioada 26 octombrie 2020 - 15 decembrie 2020, precum si in perioada 1 ianuarie 2021 – 30 septembrie 2021 inclusiv, sub sanctiunea decaderii. La cerere debitorul poate anexa graficul de esalonare cuprinzand cuantumul propus al ratelor de esalonare.


alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x