Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 28 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

  • Subiectul saptamanii
  • Corelatie balanta
    La sfarsit de decembrie am avut monografie contabila 332=712 cu suma de 23.163lei, iar in ianuarie 2024 am facut 712=332 cu suma de 23.163lei Problema e ca nu imi da in balanta venituri minus cheltuieli, imi scade suma de 23.163 lei pe i...
    mai mult

Refacturare rate leasing operational

valabil la 10 Aug 2023
Vera Constantin Raspuns oferit de
Vera Constantin

Expert contabil

Intrebare: Firma A din Romania, platitoare de TVA si impozit pe profit, a incheiat un contract de leasing operational prin care ii sunt puse la dispozitie 50 de masini. O parte dintre aceste masini - 10 masini vor fi folosite de care salariati din firma B, la fel platitoare de TVA si impozit pe profit. Firma B este afiliata cu firma A, fiind detinuta in procent de 100% de catre firma A. Aceasta presteaza servicii/lucrari pentru firma A. Contractul de leasing operational nu impiedica folosirea masinilor de catre firma B, solutia oferita de catre compania de leasing fiind intocmirea unui contract de comodat intre firma A si firma B.

Este posibila intocmirea unui contract de comodat intre cele doua firme afiliate A si B prin care firma A sa-i puna la dispozitie spre folosinta firmei B aceste masini sau ar exista o alta solutie fiscala? Nu s-a mers pe varianta intocmirii de contracte separate intre compania de leasing si firmele A si B. Care ar fi cadrul legal? Ce prevederi contractuale ar trebui avute in vedere pentru ca toate costurile transferate firmei B sa fie considerate deductibile la calculul impozitului pe profit?

Firma B ar trebui sa suporte toate costurile legate de masinile pe care le foloseste. Firma A poate refactura firmei B ratele de leasing operational si orice alte costuri cu reparatii facturate de catre compania de leasing referitor la masinile cedate? In acest sens, va rog sa ma ajutati cu monografia contabila atat la firma A, cat si la firma B. Din punctul de vedere al preturilor de transfer, ce implicatii apar?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 6190

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 10 aug 2023.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 123215 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Impozit pe profit

27Apr2024

Venituri facturate in anul 2024 aferente anului 2023

de Elena Garofil valabil la 27 Apr 2024
Intrebare: In anul 2024 societatea a facturat servicii si diferente de pret aferente cheltuielilor efectuate in anul 2023. La finalul anului 2023 in balanta se inregistreaza pierdere, dar tinand cont de fapul ca in lunile ianuarie-martie s-au facturat si incasat venituri aferente anului 2023, cum inregistrez in contabilitate la finalul anului 2023 aceste venituri pentru a putea fi impozitate corect? Ma ...
22Apr2024

RO e-Transport. Obligatii

de Munteanu Corneliu Stefan valabil la 22 Apr 2024
Intrebare: Suntem o societate de leasing operational si avem achizitii de masini si vanzari de masini la finalul contractului. Referitor la RO e-Transport:Ce obligatie avem noi pentru masinile pe care le cumparam de pe teritoriul Romaniei si ne sunt livrate prin transport cu tir de pe teritoriul Romaniei?Ce obligatii avem pentru masinile pe care le vindem si clientii le ridica de la noi prin transport ...
21Apr2024

Vanzare cladire in rate

de Gina Popescu valabil la 21 Apr 2024
Intrebare: Societatea noastra a vandut catre o alta societate o cladire cu plata in rate. Intrucat cumparatorul nu a putut sa achite ratele s-a convenit de catre parti restituirea (activarea pactului comisoriu) imobilului.In momentul vanzarii s-au facut urmatoarele inregistrari contabile:411 = % 2.250.000 lei 7583 1.890.756 4427 359.244% = 212 1.100.000 lei6583 ...
06Apr2024

Vanzare autoturism

de Gabi Popescu valabil la 06 Apr 2024
Intrebare: Societatea a vandut unui tert (persoana juridica) un autoturism in luna martie 2024 la valoarea de 120.000 lei (inclusiv tva). Autoturismul a fost achizitionat in leasing, fiind achitat integral la 30.09.2023, tva fiind dedusa 50%. La data vanzarii, valoarea amortizata a fost de 185.500 lei, iar ramasa 24.500 lei. Sunt corecte inregistrarile contabile si tratamentul fiscal de mai jos?4111 = ...
02Mar2024

Calculul impozitului pe profit pentru anul 2023. Influenta pierderilor fiscale si determinarea sumelor datorate

de Liviu Sapunaru valabil la 02 Mar 2024
Intrebare: Profitul impozabil la 31.12.2023 +650.000 lei; Pierderi fiscale D101: 2022 -750.000 leiCum calculam impozitul la 31.12.2023?Impozitul datorat la 31.12.2023: 650000-525000=125000*16%=20000 lei.
22Feb2024

Leasing de personal

de Gina Popescu valabil la 22 Feb 2024
Intrebare: Firma noastra doreste sa incheie un contract de leasing personal cu o agentie pentru o persoana care va lucra in cadrul departamentului HR, mai exact in functia de manager HR. Persoana respectiva are domiciliul la 250 km departare de sediul societatii noastre, adica locul de desfasurare a activitatii.Daca firma noastra asigura autoturism, cazare si diurna sunt considerate aceste cheltuieli ...
x