Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 22 Februarie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

  • Subiectul saptamanii
  • Decontare concendiu medical
    Sunt o PFA cu zero angajati si am semnat un contract cu Casa de sanatate pentru concedii medicale si platesc lunar o contributie. Vreau sa stiu cum se incadreaza aceasta cheltuiala in contabilitate si totodata cand voi primi banii in ur...
    mai mult

Reglementarea aspectelor referitoare la raportarea privind durabilitatea

29 Ian 2024Conform legislatiei in vigoare!
Ionut Jinga Realizat de
Ionut Jinga

consultant fiscal


Act normativ: OMF nr. 85/2024 pentru reglementarea aspectelor referitoare la raportarea privind durabilitatea

Date privind publicarea: Monitorul Oficial, Partea I nr. 75 din 26 ianuarie 2024.

Principalele prevederi

1. Raportul privind durabilitatea este un raport care contine aspecte precum factori de mediu, factori sociali si care privesc drepturile omului si factori de guvernanta, inclusiv factori de durabilitate.

2. In prezent, entitatile care sunt societati-mama ale unui grup, care, la data bilantului pe o baza consolidata, depasesc criteriul de a avea un numar mediu de 500 de salariati in cursul exercitiului financiar, includ in raportul consolidat al administratorilor o declaratie nefinanciara consolidata care contine, in masura in care acestea sunt necesare pentru intelegerea dezvoltarii, performantei si pozitiei grupului si a impactului activitatii sale, informatii privind cel putin aspectele de mediu, sociale si de personal, respectarea drepturilor omului, combaterea coruptiei si a darii de mita, inclusiv:
a) o descriere succinta a modelului de afaceri al grupului;
b) o descriere a politicilor adoptate de grup in legatura cu aceste aspecte, inclusiv a procedurilor de diligenta necesara aplicate;
c) rezultatele politicilor respective;
d) principalele riscuri legate de aceste aspecte care decurg din operatiunile grupului, inclusiv, atunci cand este relevant si proportional, relatiile de afaceri, produsele sau serviciile sale care ar putea avea un impact negativ asupra domeniilor respective si modul in care grupul gestioneaza riscurile respective;
e) indicatori-cheie de performanta nefinanciara relevanti pentru activitatile specifice.
 
3. Modificarile si completarile aduse de acest ordin se aplica de catre urmatoarele entitati si pentru exercitiile financiare care incep la urmatoarea data:
a) 1 ianuarie 2024:
(i) de catre entitatile de interes public care depasesc, la data bilantului, criteriile prevazute la pct. 9 alin. (4) din reglementarile contabile aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si numarul mediu de 500 de salariati in cursul exercitiului financiar;
(ii) de catre entitatile de interes public, care sunt societati mama ale unui grup mare, care depasesc, la data bilantului, pe baza consolidata, numarul mediu de 500 de salariati in cursul exercitiului financiar;
b) 1 ianuarie 2025:
(i) de catre entitatile care depasesc criteriile prevazute la pct. 9 alin. (4) din        reglementarile contabile aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, altele decat entitatile mentionate la lit. a) pct. (i);
(ii) de catre entitatile care sunt societati-mama ale unui grup mare, altele decat cele mentionate la lit. a) pct. (ii);
c) 1 ianuarie 2028, de catre entitatile prevazute la sectiunea 72.1 din reglementarile contabile aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare (o filiala cu sediul in Romania a carei societatemama finala este reglementata de dreptul unei tari terte).
 
Mai jos va prezint entitatile prevazute la pct. 9 alin. (4) din reglementarile contabile aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014 (entitati mijlocii si mari).
 
Entitatile mijlocii si mari sunt entitatile care, la data bilantului, depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii:
a) totalul activelor: 17.500.000 lei (echivalentul a 3.946.953 euro);
b) cifra de afaceri neta: 35.000.000 lei (echivalentul a 7.893.906 euro);
c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50.
 
4. Aceste entitati vor include in raportul administratorilor informatiile necesare pentru intelegerea impactului entitatii asupra aspectelor de durabilitate si informatiile necesare pentru intelegerea modului in care aspectele de durabilitate afecteaza dezvoltarea, performanta si pozitia entitatii, astfel:
a) o descriere succinta a modelului de afaceri si a strategiei entitatii, inclusiv cu privire la:
(i) rezilienta modelului de afaceri si a strategiei entitatii in relatie cu riscurile aferente aspectelor de durabilitate;
(ii) oportunitatile pentru entitate in legatura cu aspectele de durabilitate;
(iii) planurile entitatii, inclusiv actiunile de punere in aplicare si planurile financiare si de investitii conexe, pentru a se asigura ca modelul sau de afaceri si strategia sa sunt compatibile cu tranzitia catre o economie durabila si cu limitarea incalzirii globale la 1,5 °C;
(iv) modul in care modelul de afaceri si strategia entitatii tin seama de interesele partilor interesate ale entitatii si de impactul entitatii asupra aspectelor de durabilitate;
(v) modul in care strategia entitatii a fost pusa in aplicare in ceea ce priveste aspectele de durabilitate;
b) o descriere a obiectivelor cu termene precise legate de aspecte de durabilitate stabilite de entitate, inclusiv, dupa caz, a obiectivelor absolute de reducere a emisiilor de gaze cu efect de sera cel putin pentru 2030 si 2050, o descriere a progreselor inregistrate de entitate in vederea atingerii obiectivelor respective si o declaratie din care sa reiasa daca obiectivele entitatii legate de factorii de mediu se bazeaza pe dovezi stiintifice concludente;
c) o descriere a rolului organelor de administratie, de conducere si de supraveghere in ceea ce priveste aspectele de durabilitate, precum si a cunostintelor de specialitate si a competentelor acestora pentru a indeplini rolul respectiv sau a accesului organelor respective la astfel de cunostinte de specialitate si de competente;
d) o descriere a politicilor entitatii in ceea ce priveste aspectele de durabilitate;
e) informatii despre existenta unor sisteme de stimulente privind aspectele de durabilitate puse la dispozitia membrilor organelor de administratie, de conducere si de supraveghere;
f) o descriere:
(i) a procesului de diligenta necesara pus in aplicare de entitate in ceea ce priveste aspectele de durabilitate si, dupa caz, in conformitate cu cerintele Uniunii aplicabile entitatilor de a desfasura un proces de diligenta necesara;
(ii) a principalului impact negativ real sau potential legat de operatiunile proprii ale entitatii si de lantul sau valoric, inclusiv de produsele si serviciile sale, de relatiile sale de afaceri si de lantul sau de aprovizionare, a actiunilor intreprinse pentru a identifica si monitoriza impactul respectiv si alte efecte negative pe care entitatea trebuie sa le identifice in temeiul altor cerinte ale Uniunii privind desfasurarea de catre entitati a unui proces de diligenta necesara;
(iii) a oricaror actiuni intreprinse de entitate pentru a preveni, a atenua, a remedia sau a pune capat impactului negativ real sau potential, precum si a rezultatului unor astfel de actiuni;
g) o descriere a principalelor riscuri pentru entitate aferente aspectelor de durabilitate, inclusiv o descriere a principalelor relatii de dependenta a entitatii de astfel de aspecte, precum si a modului in care entitatea gestioneaza riscurile respective;
h) indicatorii relevanti pentru prezentarile de informatii mentionate la lit. a) - g).

alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x