Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 15 Mai 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

  • Subiectul saptamanii
  • Comision Stripe
    Stripe retine un comision pentru incasari pentru care emite un centralizator ca si la plati, fara a emite o factura. Care e inregistrarea contabila? Se plateste tva, avand in vedere ca n-am o factura cu datele de identificare a platforme
    mai mult

Reorganizarea ANAF, reglementata prin OUG 74/2013

02 Iul 2013
PortalContabilitate.ro Realizat de
PortalContabilitate.ro

contabil


Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 74/2013 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 389/2013, din data de 29 iunie.

Documentul prevede urmatoarele:

Art. 1. — Agentia Nationala de Administrare Fiscala, denumita in continuare Agentia, se reorganizeaza ca urmare a fuziunii prin absorbtie si preluarea activitatii Autoritatii Nationale a Vamilor si prin preluarea activitatii Garzii Financiare, institutie publica care se desfiinteaza.

Art. 2. — (1) Preluarea personalului Autoritatii Nationale a Vamilor in cadrul Agentiei sau in structurile subordonate, dupa caz, se va face in limita numarului de posturi aprobat, in conditiile legii.

(2) Personalul din cadrul Autoritatii Nationale a Vamilor va fi incadrat pe functii publice generale sau specifice, in limita numarului de posturi aprobat pentru Agentie — aparat propriu si structuri subordonate, In conditiile legii.

Art. 3. — (1) in cadrul Agentiei se infiinteaza Directia generala antifrauda fiscala, structura fara personalitate juridica, cu atributii de prevenire si combatere a actelor si faptelor de evaziune fiscala si frauda fiscala si vamala.

(2) Directia generala antifrauda fiscala este coordonata de un vicepresedinte, cu rang de subsecretar de stat, numit prin decizie a prim-ministrului, si condusa de un inspector general antifrauda, ajutat de inspectori generali adjuncti antifrauda.

(3) In cadrul structurii centrale a Directiei generale antifrauda fiscala functioneaza pe lnga structurile de prevenire si control Directia de combatere a fraudelor, care acorda suport tehnic de specialitate procurorului in efectuarea urmaririi penale in cauzele avnd ca obiect infractiuni economico-financiare. in acest scop inspectorii antifrauda din cadrul acestei directii sunt detasati in cadrul parchetelor, in conditiile legii, pe posturi de specialisti.

(4) In exercitarea atributiilor de serviciu, inspectorii antifrauda din cadrul Directiei de combatere a fraudelor efectueaza, din dispozitia procurorului:

a) constatari tehnico-stiintifice, care constituie mijloace de proba, in conditiile legii;

b) investigatii financiare in vederea indisponibilizarii de bunuri;

c) orice alte verificari in materie fiscala dispuse de procuror.

Art. 4. — (1) Functiile utilizate de Directia generala antifrauda fiscala in realizarea atributiilor stabilite de lege sunt functii publice specifice de inspector antifrauda si functii publice generale.

(2) Personalul care ocupa functii publice de inspector antifrauda are drepturi si indatoriri specifice de serviciu care se stabilesc prin statut special, aprobat prin lege.

(3) Personalul care ocupa functii publice de inspector antifrauda beneficiaza de toate drepturile prevazute de lege pentru functionarii publici. Prin hotarre a Guvernului se vor stabili modui de constituire si criteriile de repartizare a unui fond de stimulente salariate pe seama sumelor atrase suplimentar la bugetul de stat din activitatea desfasurata.

(4) Poate fi numita in functia de inspector antifrauda persoana care indeplineste conditiile prevazute la alin. (5) si (7).

(5) Numirea personalului antifrauda se face pe baza de concurs sau examen, incepnd cu data intrarii in vigoare a hotarrii Guvernului prevazute la art. 13 alin. (1), organizat potrivit regulamentului aprobat prin hotarre a Guvernului. Presedintele si vicepresedintele comisiilor de concurs sau de examen vor fi vicepresedintele Agentiei care coordoneaza Directia generala antifrauda fiscala si inspectorul general antifrauda.

(6) Numirea personalului antifrauda se face potrivit Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

(7) Ocuparea functiilor publice in cadrul structurii antifrauda se face cu respectarea urmatoarelor conditii minime:

a) absolvirea de studii universitare de licenta cu diploma, respectiv studii superioare, juridice sau economice, de lunga durata, cu diploma de licenta ori echivalenta;

b) promovarea evaluarilor psihologice complexe, organizate prin intermediul unitatilor specializate acreditate in conditiile legii;

c) promovarea evaluarilor de integritate, inclusiv prin evaluarea personalului Directiei generale antifrauda fiscala din punct de vedere psihologic si al comportamentului simulat, de catre personal sau cabinete de specialitate, autorizate in conditiile legii.

(8) Functionarilor publici care ocupa functii publice in cadrul structurii antifrauda li se considera vechime in specialitatea studiilor absolvite intreaga perioada in care isi desfasoara activitatea in structura antifrauda.

(9) In scopul efectuarii cu celeritate si in mod temeinic a activitatilor de descoperire si de urmarire a infractiunilor economico-financiare, pentru clarificarea unor aspecte tehnice in activitatea de urmarire penala, inspectorii antifrauda din cadrul Directiei de combatere a fraudelor isi vor desfasura activitatea in cadrul parchetelor, prin detasare.

(10) Inspectorii antifrauda prevazuti la alin. (9) isi desfasoara activitatea sub autoritatea exclusiva a conducatorului parchetului in cadrul caruia functioneaza.

(11) Numirea inspectorilor antifrauda in cadrul Directiei de combatere a fraudelor se face prin ordin al presedintelui Agentiei, cu avizul vicepresedintelui Agentiei care conduce Directia generala antifrauda fiscala si al procurorului general al Parchetului de pe lnga inalta Curte de Casatie si Justitie, iar detasarea acestora in functii se face prin ordin comun al procurorului general al Parchetului de pe lnga inalta Curte de Casatie si Justitie si al presedintelui Agentiei.

(12) Inspectorii antifrauda sunt detasati in interesul serviciului pe o perioada de 3 ani, cu posibilitatea prelungirii detasarii in functie, cu acordul acestora.

(13) Detasarea inceteaza inaintea implinirii perioadei prevazute la alin. (12) prin revocarea din functie dispusa prin ordin comun motivat al procurorului general al Parchetului de pe lnga inalta Curte de Casatie si Justitie si al presedintelui Agentiei.

(14) Pe durata detasarii la parchet inspectorii antifrauda din cadrul Directiei generale antifrauda fiscala nu pot primi de la organele ierarhic superioare din cadrul Agentiei nicio insarcinare.

(15) Modul de exercitare a atributiilor privind cariera inspectorilor antifrauda pe durata detasarii la parchete se stabileste prin legea privind statutul acestei categorii de functionari publici.

Art. 5. — (1) Personalul Agentiei care ocupa functii publice de inspector antifrauda poarta, in timpul serviciului, uniforma, insemne distinctive, ecusoane si, dupa caz, armament si alte mijloace tehnice utilizate ca mijloc individual de aparare, protectie si comunicare, care se atribuie gratuit. in anumite situatii, in realizarea atributiilor de serviciu, inspectorii antifrauda pot imbraca tinuta civila.

(2) Dotarea cu armament se face in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 295/2004 privind regimul armelor si al munitiilor, republicata, cu modificarile ulterioare.

(3) Personalul prevazut la alin. (1) este in permanenta la dispozitia serviciului.

(4) Normele generale si speciale de dotare a personalului care ocupa functii publice de inspector antifrauda, insemnele distinctive, modelul ecusonului, uniformei, al legitimatiei de control/serviciu si al ordinului de serviciu se stabilesc prin hotarrea Guvernului prevazuta la art. 13 alin. (1).

Art. 6. — (1 )In exercitarea atributiilor de serviciu, personalul din cadrul Agentiei care ocupa functii publice de inspector antifrauda este investit cu exercitiul autoritatii publice si beneficiaza de protectie, potrivit legii.

(2) In indeplinirea atributiilor ce ii revin, personalul prevazut la alin. (1) are dreptul:

a) sa efectueze controale in toate spatiile in care se produc, se depoziteaza sau se comercializeaza bunuri si servicii ori se desfasoara activitati care cad sub incidenta actelor normative nationale, inclusiv transpuse din legislatia comunitara, in vigoare cu privire la prevenirea, descoperirea si combaterea oricaror acte si fapte care sunt interzise de acestea;

b) sa verifice, in conditiile legii, respectarea reglementarilor legale privind circulatia marfurilor pe drumurile publice, pe cai ferate si fluviale, in porturi, gari, autogari, aeroporturi, interiorul zonelor libere, in vecinatatea unitatilor vamale, antrepozite, precum si in alte locuri in care se desfasoara activitati economice;

c) sa verifice legalitatea activitatilor desfasurate, existenta si autenticitatea documentelor justificative in activitatile de productie si prestari de servicii ori pe timpul transportului, depozitarii si comercializarii bunurilor si sa aplice sigilii pentru asigurarea integritatii bunurilor;

d) sa dispuna masuri, in conditiile legislatiei fiscale, cu privire la confiscarea, in conditiile legii, a bunurilor a caror fabricatie, depozitare, transport sau desfacere este ilicita, precum si a veniturilor realizate din activitati comerciale ori prestari de servicii nelegale si sa ridice documentele financiar-contabile si de alta natura care pot servi la dovedirea contraventiilor sau, dupa caz, a infractiunilor;

e) sa dispuna, in conditiile Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare (Codul de procedura fiscala), luarea masurilor asiguratorii ori de cte ori exista pericolul ca debitorul sa se sustraga de la urmarire sau sa isi ascunda, sa isi instraineze ori sa isi risipeasca patrimoniul, iar daca in desfasurarea activitatii specifice constata imprejurari privind savrsirea unor fapte prevazute de legea penala in domeniul evaziunii fiscale, sa sesizeze organele de urmarire penala;

f) sa legitimeze si sa stabileasca identitatea administratorilor entitatilor controlate, precum si a oricaror persoane implicate in savrsirea faptelor de frauda si evaziune fiscala si vamala constatate si sa solicite acestora explicatii scrise, dupa caz;

g) sa retina documente, in conditiile Codului de procedura fiscala, sa solicite copii certificate de pe documentele originale, sa preleveze probe, esantioane, mostre si alte asemenea specimene si sa solicite efectuarea expertizelor tehnice necesare finalizarii actului de control. Analiza si examinarea probelor, esantioanelor si mostrelor, precum si expertizele tehnice se fac in laboratoare de specialitate agreate, cheltuielile privind efectuarea acestora, inclusiv cele legate de depozitarea si manipularea marfurilor confiscate fiind suportate din fondurile special alocate prin bugetul de venituri si cheltuieli;

h) sa constate contraventiile si sa aplice sanctiunile corespunzatoare, potrivit competentelor prevazute de lege;

i) sa aplice masurile prevazute de normele legale, sa verifice din punct de vedere fiscal, sa documenteze, sa intocmeasca acte de control operativ planificat sau inopinat privind rezultatele verificarilor, sa aplice masurile prevazute de normele legale si sa sesizeze organele competente in vederea valorificarii constatarilor;

j) sa opreasca mijloacele de transport, in conditiile legii, pentru verificarea documentelor de insotire a bunurilor si persoanelor transportate;

k) sa solicite, in conditiile legii, date sau, dupa caz, documente, de la orice entitate privata si/sau publica, in scopul instrumentarii si fundamentarii constatarilor cu privire la savrsirea unor fapte care contravin legislatiei in vigoare in domeniul financiar fiscal si vamal;

i) in timpul exercitarii atributiilor de serviciu sa poarte uniforma, sa pastreze, sa foloseasca si sa faca uz de armamentul si mijloacele de aparare din dotare, in conditiile legii;

m) sa utilizeze mijloacele auto purtnd insemne si dispozitive de avertizare sonore si luminoase specifice, in conditiile legii;

n) sa constituie si sa utilizeze baze de date, inclusiv ale altor institutii publice, necesare pentru prevenirea evaziunii fiscale, infractiunilor economico-financiare si a altor fapte ilicite in domeniul fiscal si vamal. Accesul la bazele de date ale altor institutii sau persoane juridice se face pentru indeplinirea atributiilor prevazute de prezenta ordonanta de urgenta si cu respectarea dispozitiilor legale privind protectia datelor cu caracter personal si informatiile clasificate, conditiile concrete urmnd a fi stabilite prin protocoale incheiate cu respectivele institutii sau persoane;

o) sa efectueze verificari necesare prevenirii si descoperirii faptelor de frauda si evaziune fiscala si vamala;

p) sa efectueze operatiuni de control tematic.

Art. 7. — (1) Functiile publice de executie specifice utilizate in cadrul Agentiei, pentru birourile vamale de frontiera si de interior, sunt urmatoarele:

a) functii publice de executie din clasa I: inspector vamal;

b) functii publice de executie din clasa a ll-a: agent vamal;

c) functii publice de executie din clasa a Ill-a: controlor vamal.

(2) Functiile publice specifice de conducere sunt:

a) sef birou vamal;

b) sef adjunct birou vamal;

c) sef de tura.

(3) Functiile publice specifice utilizate in cadrul Agentiei pentru Directia generala antifrauda fiscala sunt urmatoarele:

a) functii de executie din clasa I: inspector antifrauda;

b) functii publice de conducere: inspector general antifrauda, inspector general adjunct antifrauda, inspector sef antifrauda.

(4) Prin derogare de la prevederile Legii nr. 188/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, inspectorul general antifrauda si inspectorii generali adjuncti antifrauda se numesc prin decizie a prim-ministrului.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x