Retururi de bunuri catre furnizorii externi comunitari. Baza impozabila pentru operatiuni intre persoane afiliate
Societatea noastra are urmatoarele cazuri particulare privind returul de bunuri in spatiul comunitar:
A. Bunuri achizitionate initial firma mama din Italia (parte afiliata) si care ulterior se returneaza din urmatoarele cauze:
- Refuzuri datorita defectelor de calitate
- Returnari de cantitati mici din diferite materiale pentru a fi supuse apoi diferitelor teste, pentru realizarea de mostre, etc
- Returnari dupa o perioada lunga de timp de la achizitie - 6 luni, un an, cand firma mama constata ca stocurile existente la sediul nostru din Romania nu se vor mai utiliza in procesul de productie si solicita returnarea pentru a fi incluse in alt circuit economic in cadrul grupului
B. Bunuri achizitionate de la alte firme din Comunitatea Europeana si returnate ulterior din cauza refuzurilor calitative sau urmare a intelegerii intre parti (resturi de tesaturi si alte accesorii care nu se mai utilizeaza in comenzile nostre iar furnizorul a gasit alt beneficiar caruia sa i le livreze)
Am dori sa clarificati fiecare din aceste cazuri de retururi de bunuri sub 2 aspecte:
1) Din punct de vedere al tratamentului TVA - adica in care dintre aceste cazuri societatea noastra intocmeste factura si in care cazuri se aplica sistemul simplificat prezentat in Anexa 2 la Ordinul 3417/2009 privind masurile de simplificare in cazul retururilor de bunuri in spatiul comunitar; avem posibilitatea de a opta pentru una din aceste doua cai sau suntem obligati sa urmam una sau alta? (spre exemplu, daca trebuie sa restituim firmei mama o tesatura ce prezinta defecte de calitate putem opta intre: a solicita factura de storno furnizorului si a intocmi noi o factura de vanzare? Sau avem obligatia uneia sau alteia dintre masuri?)
2) Daca o parte din aceste operatiuni se incadreaza la livrari intracomunitare (societatea noastra va intocmi factura), la ce preturi vom livra bunurile? Am dori sa cunoastem limitarile pentru acest tip de tranzactii intre parti afiliate.
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 10 mar 2013.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 123234 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!