Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 20 Noiembrie 2019
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis

Specialistii live


Societate declarata inactiva. Tratament contabil si fiscal

valabil la 06 Nov 2019Conform legislatiei in vigoare!
Olguta Crevelescu Raspuns oferit de
Olguta Crevelescu
Economist

Intrebare: O societate comerciala a fost declarata inactiva de catre ANAF din cauza sediului social expirat, incepand cu data de 25.10.2019. Din punct de vedere contabil, ce actiuni trebuie intreprinse, ce declaratii trebuie intocmite (pe ce perioada) pana la remedierea situatiei si reactivarea societatii?

Raspuns: Contribuabilii, persoane impozabile stabilite in Romania, declarati inactivi conform Codului de procedura fiscala, care desfasoara activitati economice in perioada de inactivitate, sunt supusi obligatiilor privind plata impozitelor, taxelor si contributiilor sociale obligatorii prevazute de prezentul cod, dar, in perioada respectiva, nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate, conform art. 11 alin. (6) din Codul fiscal.

Deci societatea are obligatia sa depuna in aceleasi termene toate declaratiile din vectorul fiscal.
 
Daca societatea a fost platitoare de tva, iar codul de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat intrucat aceasta este declarata inactiva, trebuie sa depuna o declaratie (formularul 311) privind taxa colectata care trebuie platita, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a intervenit exigibilitatea taxei pentru livrari de bunuri/prestari de servicii efectuate si/sau pentru achizitii de bunuri si/sau servicii pentru care sunt persoane obligate la plata taxei, a caror exigibilitate de taxa intervine in perioada in care persoana impozabila nu are un cod valabil de TVA.
 
Potrivit art. 316 alin. (13) din Codul fiscal, persoanele impozabile carora li s-a anulat codul de tva au obligatia sa depuna ultimul decont de taxa prevazut la art. 323 (formularul 300), indiferent de perioada fiscala aplicata conform art. 322 (lunar sau trimestrial), pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA. Deci depuneti decontul de tva pentru perioada in care ati avut cod de tva.
 
Conform art. 324 alin. (9) din Codul fiscal, dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA, conform art. 316 alin. (11) lit. g), persoanele impozabile depun o declaratie pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a intervenit obligatia sau, dupa caz, dreptul de ajustare/corectie a ajustarilor/regularizare a taxei pe valoarea adaugata privind sumele rezultate ca urmare a acestor ajustari/corectii a ajustarilor/regularizari efectuate in urmatoarele situatii:

a) nu au efectuat ajustarile de taxa prevazute de lege in ultimul decont depus inainte de scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA sau au efectuat ajustari incorecte, conform art. 270 alin. (4), art. 304 , 305 sau 332 ;
b) trebuie sa efectueze regularizarile prevazute la art. 280 alin. (6) sau sa ajusteze baza de impozitare conform prevederilor art. 287 , pentru operatiuni realizate inainte de anularea inregistrarii;
c) trebuie sa efectueze alte ajustari ale taxei pe valoarea adaugata in conformitate cu prevederile din normele metodologice.

Potrivit punctului 79 alin. (14) din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal, in cazul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA a fost anulata de organele fiscale competente conform art. 316 alin. (11) lit. a) - e) si h) din Codul fiscal, se considera ca bunurile de capital nu sunt alocate unei activitati economice pe perioada in care nu au avut un cod valabil de TVA, fiind obligatorie ajustarea taxei conform art. 305 alin. (4) lit. a) pct. 1 din Codul fiscal.

Ajustarea se reflecta in ultimul decont de taxa depus pentru perioada fiscala in care a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA a persoanei impozabile. In situatia in care persoana impozabila nu a efectuat ajustarile de taxa in ultimul decont sau a efectuat ajustari incorecte, ajustarea se reflecta in declaratia utilizata pentru aplicarea prevederilor art. 324 alin. (9) din Codul fiscal, al carei model este aprobat prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. 
 
Conform art. 324 alin. (10) din Codul fiscal, veti depune formularul 311 „Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata colectata, datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 316 alin. (11) lit. a) - e), lit. g) sau lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal”.

Persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat potrivit prevederilor art. 316 alin. (11) lit. a) - e) si h) trebuie sa depuna o declaratie privind taxa colectata care trebuie platita, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a intervenit exigibilitatea taxei pentru livrari de bunuri/prestari de servicii efectuate si/sau pentru achizitii de bunuri si/sau servicii pentru care sunt persoane obligate la plata taxei, a caror exigibilitate de taxa intervine in perioada in care persoana impozabila nu are un cod valabil de TVA, respectiv:

a) taxa colectata care trebuie platita in conformitate cu prevederile art. 11 alin. (6) si (8) pentru livrari de bunuri/prestari de servicii efectuate si/sau pentru achizitii de bunuri si/sau servicii pentru care sunt persoane obligate la plata taxei, efectuate in perioada in care persoana impozabila nu are un cod valabil de TVA;

b) taxa colectata care trebuie platita pentru livrari de bunuri/prestari de servicii efectuate inainte de anularea inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile care au aplicat sistemul TVA la incasare, dar a caror exigibilitate de taxa potrivit art. 282 alin. (3) - (8) intervine in perioada in care persoana impozabila nu are un cod valabil de TVA.
 
Pentru operatiunile intracomunitare solicitati cod de tva conform art. 317.
Nu veti depune 394 pentru facturile primite si emise in perioada cu tva anulat.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Modificari fiscale 2019

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Modificari fiscale 2019"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x