Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 10 Mai 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Subinchiriere spatiu comercial. Deductibilitate cheltuieli. Plata utilitatilor

valabil la 25 Iun 2011
Irina Dumitrescu Raspuns oferit de
Irina Dumitrescu

Consultant fiscal, Expert contabil

Intrebare: O persoana juridica romana doreste sa subinchirieze o parte din spatiu inchiriat pentru sediu social, unor persoane fizice, deoarece era spatiu excedentar. Este vorba de o mansarda care are 87 de mp, insa deoarece persoanele fizice au aceeasi intrare precum acces la bucarie si holuri comune, contractul de inchiriere s-a facut pe 100 de mp. Pentru usurinta facturarii in contract s-a scris un pret total care include si utilitatile, si care vor fi o suma constanta lunara, calculata ca si o medie aproximativa. Societatea a depus notificare la finante pentru facturarea chiriei cu TVA.

1) Societatea poate subanchiria la un pret mai mic decat pretul cu care a inchiriat spatiul? Diferenta de pret este nedeductibila fiscal?

2) Repartizarea utilitatilor catre persoanele fizice ca suma fixa lunara este corecta? Pentru a subanchiria spatiul, administratorul trebuie sa faca o nota justificativa, decizie, o hotarare din care sa rezulte ca acel spatiu subanchiriat este excedentar si ca urmare a faptului ca spatiul inchiriat este un intreg (o vila), societatea nu poate sa o inchirieze partial?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 2511

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 25 iun 2011.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 123553 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Alte taxe si impozite

29Mar2024

Impozit subinchiriere imobil de la persoane fizice

de Gina Popescu valabil la 29 Mar 2024
Intrebare: Societatea X SRL subinchiriaza un imobil de la o persoana fizica care are inchiriat imobilul de la alta persoana fizica.X SRL persoana juridica incepand cu 01.01.2024 este obligata sa retina impozit venit cedare folosinta bunuri din chiria achitata catre persoana fizica de la care a subinchiriat?
26Ian2024

Livrari intracomunitare de bunuri. Codul UIT

de Diana Ioana Tabara valabil la 26 Ian 2024
Intrebare: Se face livrare intracomunitara de produse cu tot cu ambalaj, dar se intocmesc 2 avize: unul facturabil pentru produse si unul nefacturabil pentru ambalaje. Se intocmeste un singur CMR, pe care sunt trecute ambele avize.Codul de UIT (e-Transport) se obtine pentru grupajul de bunuri (produs + ambalaj) sau trebuie individual pentru fiecare aviz de insotire in parte (produs separat, ambalaj ...
19Ian2024

Deficiente de calitate. Constatare, documente si Regim fiscal

de Mariana Prejbeanu valabil la 19 Ian 2024
Intrebare: Pentru una dintre materiile prime folosite in productie societatea a primit o notificare prin care se aducea la cunostinta de catre furnizor prezenta unui incident de calitate. Astfel a fost necesara retragerea din piata a produselor finite. Aceasta operatiune a generat costuri. Care este tratamentul fiscal al acestor costuri? Sunt ele deductibile sau nu la calculul impozitului pe profit aferent ...
15Ian2024

Inchiriere de la persoana fizica in 2024

de Bajan Camelia valabil la 15 Ian 2024
Intrebare: Potrivit OUG 115/2023, la un contract de inchiriere incheiat cu o persoana fizica, noi am inteles ca procedam astfel: Stabilim venitul net: Venit brut - cota forfetara de 20%. La aceasta diferenta retinem impozit pe venit. Cota de impozit pe care o retinem este de 10% sau 16%? Este corect modul de calcul prezentat de noi? Din punct de vedere declarativ se va declara in D100? La ce pozitie? ...
14Ian2024

Reglementari fiscale si contabile pentru veniturile din chirii: analiza articolului 84.1 din Codul fiscal

de Liviu Sapunaru valabil la 14 Ian 2024
Intrebare: O persoana juridica a incheiat un contract de inchiriere pentru un spatiu cu o persoana fizica. In evidentele contabile ale persoanei juridice contravaloarea chiriei este inregistrata lunar, insa plata se efectueaza dupa o perioada de 6 luni.1. Concret, in luna ianuarie 2024 se va achita contravaloarea chiriei aferenta perioadei iulie 2023-decembrie 2023. Aceasta tranzactie este supusa ...
10Ian2024

Chiriile si reglementarile fiscale din 2024

de Liviu Sapunaru valabil la 10 Ian 2024
Intrebare: O societate plateste chirie in baza unui contract de inchiriere unei persoane fizice pentru punctul de lucru al societatii 800 euro.Exista obligatii declarative pentru societate sau este responsabilitatea persoanei fizice sa plateasca impozit pentru chiria primita? Daca societatea trebuie sa platesca impozit cu retinere la sursa, cat ar trebui sa plateasca si ce declaratie trebuie sa depuna?
x