Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 27 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

  • Subiectul saptamanii
  • D101. Corelatii randuri
    Care ar fi calculul corect pentru impozitul pe profit daca am urmatoarele date: - pierdere rand 39 D101 an 2022 = 46.316 - randul 40 D101 anul 2022 = (- 41.024) - aceasta reprezinta pierderea fiscala care o preiau in D101 anul 2023 randul...
    mai mult

Termenul de pastrare al documentelor financiar-contabile

valabil la 11 Iul 2023
Tatiana Harabor Raspuns oferit de
Tatiana Harabor

Consultant fiscal, Expert Contabil

Intrebare: Cum aplicam corect legislatia legata de arhivarea documentelor inainte si dupa modificarea legislativa din 2023 (legea 36/2023)? Societatea noastra e constituita in 2013 si inca avem toate documentele in arhiva, dar dorim sa eliminam cele expirate. Ne intereseaza in special pentru facturi de bunuri (inclusiv imobilizari echipamente cat si constructii) facturi de servicii atat primite cat si emise, rapoarte justificative, avize de insotire a marfii, CMR-uri, declaratii vamale de import si export, cat si pentru: note contabile, registre contabile, situatii financiare.

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 2825

Raspuns: Termenul de pastrare a documentelor finaciar- contabile este reglementat de OMFP 2634/2015 in anexa 1, sectiunea C, ordin care a fost modificat si completat de OMFP 1447/2023 intrat in vigoare la data de 24 mai 2023, astfel:
 
In anexa nr. 1, dupa punctul 37 se introduce un nou punct, punctul 371, cu urmatorul cuprins:

37^1. Registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara se pastreaza in arhiva persoanelor prevazute la art. 1 din legea contabilitatii timp de 5 ani calculati de la data de 1 iulie a anului urmator celui incheierii exercitiului financiar in care au fost intocmite, inclusiv pentru statele de salarii.

4. Articolul 5, punctele 38 si 39 ale anexei nr. 1, precum si anexa nr. 4 se abroga.

Astfel, referitor la punctele 38 si 39 ale anexei 1 din OMFP 2634/2015 care au fost abrogate, acestea  cuprindeau urmatoarele termene privind arhivarea documentelor:
 
38. Termenul de pastrare a statelor de salarii este de 50 de ani, iar termenul de pastrare a registrelor si a celorlalte documente financiar-contabile este de 10 ani, cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite, cu exceptia celor prevazute la pct. 39 si 40.

39. Documentele prevazute in anexa nr. 4 la ordin se pastreaza pe o perioada de 5 ani in conditiile in care necesitatile proprii ale entitatii nu impun pastrarea acestora pe o perioada de timp mai mare.
 
Insa, potrivit OMFP 1447/2023 care modifica si completeaza OMFP 2634/2015, punctul 40 nu a fost abrogat, prin urmare ramane inca in vigoare:

40. Documentele financiar-contabile care atesta provenienta unor bunuri cu durata de viata mai mare de 5 ani se pastreaza pe perioada corespunzatoare duratei de viata utila a acestora.

In concluzie, avand in vedere strict intrebarile dumneavoastra, mentionam in cele ce urmeaza ca:

Potrivit vechilor reglementari (OMFP 2635/2015): 
  • Statele de salarii se pastrau 50 de ani;
  • Registrele contabile si situatiile financiare se pastrau 10 ani;
  • Facturi si alte documente justificative se pastrau 5 ani, cu exceptia facturilor de achizitii de bunuri cu durata de viata mai mare de 5 ani (ex. achizitii de imobilizari) care se pastrau pe durata de viata utila, adica pe dura amortizarii contabile.
Potrivit noilor reglementari intrate in vigoare la data de 24 mai 2023 prin OMPF 1447/2023:
  • Registrele contabile, situatiile financiare, statele de salarii, documentele justificative (facturi, deconturi, avize, CMR-uri etc.) se pastreaza 5 ani incepand cu data de 1 iulie a anului urmator celui incheierii exercitiului financiar in care au fost intocmite;
  • Documentele prin care se atesta provenienta unor bunuri cu durata de viata mai mare de 5 ani (achizitii de imobilizari) se pastreaza pe durata de viata utila, adica pe dura amortizarii contabile.

alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Legea contabilitatii

15Mar2024

Facturare in contractele de furnizare catre entitati de utilitate publica

de Liviu Sapunaru valabil la 15 Mar 2024
Intrebare: Societatea are un contract de furnizare cu o entitate contractanta de utilitate publica. Marfa este livrata in baza unui aviz. Contractul prevede ca facturile vor fi emise dupa semnarea procesului verbal de receptie, fara obiectiuni-verificare cantitativa si calitativa. Durata pana la primirea procesului verbal de receptie dureaza chiar si 2 luniCare ar fi varianta corecta legala si fiscala ...
13Mar2024

Documente primare SGR in cazul colectarii manuale

de Anca Bilas valabil la 13 Mar 2024
Intrebare: Care sunt documentele primare ce trebuiesc intocmite atunci cand pentru SGR colectarea se face manual?
14Dec2023

Sume fara documente in soldurile conturilor contabile. Regularizare situatie

de Constanta Popa valabil la 14 Dec 2023
Intrebare: In urma preluarii balantei s-au constatat sume fara justificare, fictive, fara documente, in conturile din clasele 5311, 542, 461, 473. Aceste sume provin din anii 2015 - 2022. Anul 2022 nu a fost inchis, nu s-a depus bilantul. In urma reconcilierilor, se pot inchide aceste sume in decembrie 2022 prin contul 1174? Care sunt documentele care trebuie semnate in urma constatarii si cine trebuie ...
02Dec2023

Vanzare bunuri second hand. Documente

de Elena Garofil valabil la 02 Dec 2023
Intrebare: O SRL cu codul CAEN 4779 "Comert cu amanuntul al bunurilor de ocazie vandute prin magazine" poate achizitiona in scopul revanzarii obiecte de natura antichtati, anticariat, tablouri, monezi, altele asemenea de la persoane fizice, in scopul revanzarii? Ce documente sunt necesare pentru intrarea in gestiune?
17Aug2022

Magazin online

de Adela Oncescu valabil la 17 Aug 2022
Intrebare: O societate detine 2 magazine online. Marfa se afla in 3 depozite, dar in gestiune este inregistrata intr-o singura locatie. Ce obligatii avem in ceea ce priveste evidenta marfurilor? Care este amenda pentru faptul ca evidenta marfurilor nu se face pe fiecare locatie?
10Mai2022

Raportari contabile. Anexe

de Elena Garofil valabil la 10 Mai 2022
Intrebare: Pentru o sucursala cu societatea mama rezidenta in Marea Britanie, ce documente anexe se depun odata cu raportarea contabila la 31.12.2021?
x