Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 16 Mai 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Transport marfa. Aviz de insotire a marfii

valabil la 21 Ian 2012
Silviu Stoica Raspuns oferit de
Silviu Stoica

consultant fiscal

Intrebare: Problema pentru care va solicit ajutorul se afla in situatia (speciala, oarecum!) a comertului cu ridicata de produse alimentare supuse permanent controlului sanitar-veterinar si legislatiei in materie sanitar-veterinara, de care trebuie sa tinem cont in mod obligatoriu, iar legislatia financiar contabila si fiscala s-o aplicam intotdeauna in urma asigurarii conditiilor sanitar-veterinare.

Problema pe care ne-o ridicam vine din nesiguranta pe care o avem fata de intocmirea avizelor de insotire a marfurilor si a notelor de intrare-receptie, daca acestea sunt sau nu sunt obligatorii de intocmit in cazul nostru.

In speta, societatea noastra achizitioneaza de la un furnizor de pe piata interna, carne (produs semifabricat, mai exact carcase animale sacrificate in abatoare specializate, din tara) si o livreaza unui client, tot pe piata interna, care, la randul sau, o transforma prin prelucrare, in produse finite, in urma operatiunii de transare pe care acesta o executa printr-un contract de prestari servicii cu un tert, servicii de transare ce sunt executate in abatorul specializat al tertei persoane (nu este nici locatia clientului meu).

In aceste conditii, marfa (la nivelul de carcasa) se transporta intr-un singur segment de transport, intre doua locatii specializate si autorizate sanitar-veterinar, iar transportul - conform contractului tripartit incheiat cu furnizorul marfurilor si cu clientul meu - cade in sarcina furnizorul meu.

Intrebarea mea este vizavi de intocmirea avizului de insotire a marfii pe durata acestui unic segment de drum, intrucat marfa pleaca de la furnizorul meu din tara si ajunge - in fapt - la locatia prestatorului clientului meu, fara a atinge vreo locatie a mea, sau a clientului nostru.

Factura furnizorului meu catre mine este facuta ulterior avizului si expedierii marfii, iar factura intocmita de noi catre client, ulterior acesteia.

Asa cum prevede formularul avizului si normele de intocmire a acestuia, documentul face legatura in mod direct intre un furnizor si cumparator si nu cu o locatie unde marfa este expediata, asa cum se intampla, de fapt, datorita conditiilor sanitare impuse. Precizez ca, in afara avizului, marfa pleaca dintr-un abator si ajunge intr-un alt abator (obligatoriu) insotita de documentele sanitar-veterinare care atesta locul de plecare si locul unde ajunge marfa.

In aceasta situatie, avizul de insotire intocmit de furnizorul nostru, ce trebuie sa prevada la rubrica "cumparato", denumirea firmei noastre, a clientului nostru sau locatia abatorului in care se descarca? Sau trebuie urmata o succesiune de avize, de la furnizorul nostru, catre noi, noi catre client, iar clientul nostru catre abatorul unde isi prelucreaza marfa? (Toate aceste operatiuni s-ar realiza in aceeasi zi). Si, tot in aceasta situatie, firma noastra mai are obligativitatea de a intocmi NIR pentru aceasta marfa?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4690

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 21 ian 2012.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 123844 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Documente

25Apr2024

Formulare tipizate pierdute

de Gina Popescu valabil la 25 Apr 2024
Intrebare: Societatea in cauza factureaza catre clientii sai pe tipizat facturi fiscale. Formularele necompletate a facturilor tipizate personalizate sunt comandate si stocate la sediul social, la punctele de lucru sunt trimise prin firma de curierat cu documente aferente. In luna aprilie s-a trimis prin firma de curierat un top de facturi fiscale tipizate personalizate necompletate (750 bucati) la punctul ...
25Apr2024

Contabilizare incasari prin Brinks

de Anca Bilas valabil la 25 Apr 2024
Intrebare: Societatea noastra a instalat un bancomat de depunere Brinks pentru clientii care inainte veneau sa plateasca cash produsele noastre. Intrebarea mea este legata de monografia contabila care trebuie sa stea in spatele acestor tranzactii si documentele de care avem nevoie pentru a le pune la dosar. In momentul de fata clientii nostri depun direct in bancomat, iar noi incasam o data pe zi toate ...
24Apr2024

Transport marfuri direct la beneficiar. NIR

de Dana Hristu valabil la 24 Apr 2024
Intrebare: Suntem o societate de transport rutier care achizitioneaza produse de balastiera pe care le transporta si descarca direct in aceeasi zi in santierul beneficiarului. Marfa este achizitionata de societatea de transport de la balastiera si vanduta catre beneficiarul final. Marfa este insotita pe timpul transportului de bon de cantar, CMR, aviz de insotire a marfurilor intocmit de societatea de ...
23Apr2024

Obligativitate SGR comerciant

de Gina Popescu valabil la 23 Apr 2024
Intrebare: O societate comerciala are ca obiect de activitate editare ziare, distribuie presa prin chioscuri. Acele chioscuri comercializeaza si sucuri, apa etc.Referitor la ambalajele returnabile prin sistemul returo:- care sunt obligatiile firmei referitor la aceasta activitate? Societatea doar primeste si comercializeaza aceste produse, fara a avea puncte de colectare.- ce obligatii declarative ...
09Apr2024

Documente inregistrare punct de lucru la ONRC.

de Elena Garofil valabil la 09 Apr 2024
Intrebare: O SRL are sediul social in jud. Cluj, platitoare de impozit profit, fara salariati si neplatitoare de TVA. Toate declaratiile si plata contributiilor se depun la ANAF Cluj. Urmeaza sa faca demersurile la ONRC in vederea deschiderii unui punct de lucru in jud. Sibiu; nu intentioneaza sa faca aganjari. Ce demersuri sunt de facut la ONRC? Actele pentru deschiderea punctului de lucru in jud. ...
03Apr2024

Documente de transport BRFR

de Gina Popescu valabil la 03 Apr 2024
Intrebare: Va rog sa specificati in cazul unei achizitii intracomunitare de marfuri cu risc fiscal ridicat (imbracaminte-incaltaminte) din UE, ce documente trebuie sa insoteasca marfa transportata.In ce conditii este necesara raportarea in e-Transport?
x