Transport marfa. Aviz de insotire a marfii
Problema pe care ne-o ridicam vine din nesiguranta pe care o avem fata de intocmirea avizelor de insotire a marfurilor si a notelor de intrare-receptie, daca acestea sunt sau nu sunt obligatorii de intocmit in cazul nostru.
In speta, societatea noastra achizitioneaza de la un furnizor de pe piata interna, carne (produs semifabricat, mai exact carcase animale sacrificate in abatoare specializate, din tara) si o livreaza unui client, tot pe piata interna, care, la randul sau, o transforma prin prelucrare, in produse finite, in urma operatiunii de transare pe care acesta o executa printr-un contract de prestari servicii cu un tert, servicii de transare ce sunt executate in abatorul specializat al tertei persoane (nu este nici locatia clientului meu).
In aceste conditii, marfa (la nivelul de carcasa) se transporta intr-un singur segment de transport, intre doua locatii specializate si autorizate sanitar-veterinar, iar transportul - conform contractului tripartit incheiat cu furnizorul marfurilor si cu clientul meu - cade in sarcina furnizorul meu.
Intrebarea mea este vizavi de intocmirea avizului de insotire a marfii pe durata acestui unic segment de drum, intrucat marfa pleaca de la furnizorul meu din tara si ajunge - in fapt - la locatia prestatorului clientului meu, fara a atinge vreo locatie a mea, sau a clientului nostru.
Factura furnizorului meu catre mine este facuta ulterior avizului si expedierii marfii, iar factura intocmita de noi catre client, ulterior acesteia.
Asa cum prevede formularul avizului si normele de intocmire a acestuia, documentul face legatura in mod direct intre un furnizor si cumparator si nu cu o locatie unde marfa este expediata, asa cum se intampla, de fapt, datorita conditiilor sanitare impuse. Precizez ca, in afara avizului, marfa pleaca dintr-un abator si ajunge intr-un alt abator (obligatoriu) insotita de documentele sanitar-veterinare care atesta locul de plecare si locul unde ajunge marfa.
In aceasta situatie, avizul de insotire intocmit de furnizorul nostru, ce trebuie sa prevada la rubrica "cumparato", denumirea firmei noastre, a clientului nostru sau locatia abatorului in care se descarca? Sau trebuie urmata o succesiune de avize, de la furnizorul nostru, catre noi, noi catre client, iar clientul nostru catre abatorul unde isi prelucreaza marfa? (Toate aceste operatiuni s-ar realiza in aceeasi zi). Si, tot in aceasta situatie, firma noastra mai are obligativitatea de a intocmi NIR pentru aceasta marfa?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 21 ian 2012.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 123844 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!