Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 20 Mai 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

TVA procedura bunuri in garantie

valabil la 15 Oct 2011
Mihaela Benta Raspuns oferit de
Mihaela Benta

Consultant fiscal

Intrebare: Un client cumpara de la firma noastra un produs X. Firma noastra acorda 1 an garantie produsului respectiv. In perioada de garantie, clientul se intoarce la firma cu produsul X solicitand repararea sau inlocuirea, intrucat s-a defectat.

Intrucat la momentul solicitarii, firma noastra nu poate stabili daca produsul este defect din cauza clientului sau din cauza producatorului, clientul lasa in custodie produsul X la firma noastra.

Pentru a-si desfasura activitatea in continuare, pana la stabilirea cauzei defectiunii si stabilirii daca i se acorda sau nu garantie pentru produsul anterior, i se factureaza un produs X nou.

Ulterior se constata ca defectiunea este din cauza producatorului.

Se storneaza factura pentru produsul defect, iar produsul defect trece din custodie, inapoi in gestiunea de marfa a firmei noastre.

Am efectuat urmatoarele inregistrari:

a) facturare produs X catre client

4111 = % 707,4427

607 = 371

b) In baza unui proces verbal de lasare in custodie, am preluat produsul X defect de la client

8033 = 999

c) se factureaza un nou produs X clientului

4111 = % 707,4427

607 = 371

d)Peste 2 saptamani se stabileste ca defectiunea este din vina producatorului si se storneaza factura initiala de la punctul a)

4111 = % 707,4427 cu minus

607 = 371 cu minus

si concomitent 999 = 8033

Intrebare:

a) sunt corecte inregistrarile de mai sus?

b) As dori sa stiu daca pentru inregistrarea d) este suficienta factura de storno pentru a scoate din gestiunea de custodie (din contul 8033) produsul X defect si a il readuce in stocul de marfa (ct 371).

Mai trebuie un acord al clientului sau un proces verbal de scoatere din custodie si predare noua, semnat de client?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4531

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 15 oct 2011.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 124065 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Monografii contabile

20Mai2024

Inregistrare contabila taxe de mentinere in vigoare a brevetului de inventie

de Anca Bilas valabil la 20 Mai 2024
Intrebare: Va rugam sa ne ajutati cu o monografie contabila pentru taxa de mentinere in vigoare brevete de inventie.
20Mai2024

Puncte bonus acordate

de Raluca Liliana Anghelache valabil la 20 Mai 2024
Intrebare: Societatea noastra intentioneaza sa acorde pentru incurajarea vanzarilor, puncte bonus care se vor cumula intr-o aplicatie. Punctele bonus pot fi folosite pentru plata unor produse aflate in promotie si semnalizate corespunzator in aplicatie. Aceste puncte vor avea si o valabilitate determinata, comunicata clientilor tot in aplicatie. Avand in vedere exemplu de mai jos, va rog sa ne comunicati ...
20Mai2024

Acordare flyere in cazul unei campanii publicitare

de Anca Bilas valabil la 20 Mai 2024
Intrebare: Intr-o campanie de promotii se achizitioneza flyere de voucher (pliante) care se trimit tuturor clientilor. Nu toti le folosesc.Cum se trec pe factura si cum se inregistreaza in contabilitate atunci cand sunt aplicate? Care este monografia contabila in cazul in care sunt promotii cu vouchere afisate direct pe site?
18Mai2024

Redirectionare suma neutilizata in 2023 din impozit pe profit pentru sponsorizari

de Anca Bilas valabil la 18 Mai 2024
Intrebare: Dorim sa intocmim declaratia 177; am avut un contract de sponzorizare din 12.2023 care nu era achitata; dorim sa se redirectioneze din valoarea ramasa din profit pentru sponzorizare prin declaratia D177. Este corect ca contractul sa fie din 2023 sau trebuie facuta anexa pentru anul 2024? Trebuie introdusa suma redirectionata in contabilitate si daca da, in 2023 sau 2024? Care este monografia ...
13Mai2024

Monografii contabile pentru inregistrarea reducerilor si a pierderilor intr-o brutariepatiserie

de Liviu Sapunaru valabil la 13 Mai 2024
Intrebare: O societate platitoare de impozit pe profit are activitate de brutarie/patiserie.Avand in vedere specificul acesteia si ca aceste produse nu se mai pot comercializa a doua zi, la ce valoare se scot din gestiune produsele ramase la finalul zilei? Se scot cu discount, asa cum am observat la alti producatori? Daca nici cu acest discount nu se vand? Care sunt monografiile contabile in aceste ...
14Mai2024

Achizitie bilete de avion fara factura. Documente justificative

de Diana Ioana Tabara valabil la 14 Mai 2024
Intrebare: O societate care are ca obiect de activitate "activitati ale tur-operatorilor". Achizitioneaza bilete de avion de la operatori aerieni care nu emit factura fiscala. Exemplu: Ryan-Air si altele.Care este documentul justificativ prin care poate fi recunoscuta cheltuiala/refacturare in lipsa facturii?
x