Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 26 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Vanzare birou si loc de parcare. Aspecte fiscale

valabil la 23 Oct 2022
Ionut Jinga Raspuns oferit de
Ionut Jinga

consultant fiscal

Intrebare: O microintreprindere este platitoare de impozit pe venit si de TVA. A achizitionat la inceputul anului, cu taxare inversa, un birou cu parcare subterana. Societatea doreste sa vanda imobilul administratorului. Societatea a optat pentru depunerea notificarii la ANAF privind facturarea cu TVA 19% conform prevederilor de la art. 292 alin. (3) din Codul fiscal si intre timp a achizitionat si mobilier pentru birou pentru care a dedus TVA de 19%.

1. Poate societatea sa vanda administratorului cu TVA 5% (birou + parcare) daca sunt indeplinite conditiile de la art. 291 alin. 3 lit. c) pct. 3 din Codul fiscal sau se considera ca sunt persoane afiliate si trebuie intocmit dosarul preturilor de transfer?

2. Biroul poate fi vandut cu 5% TVA chiar daca nu este locuinta (pe CF apare denumirea de birou), dar poate fi locuibil in momentul vanzarii. Se considera conditie indeplinita?

3. Daca pe CF-ul biroului apare luna august 2020 ca act de apartamentare, se poate considera aceasta data ca fiind data primei utilizari?

4. Daca biroul de vinde cu cota de 5%, parcarea si mobilierul pot fi vandute cu aceeasi cota de 5% ca operatiuni accesorii vanzarii biroului? Cum se poate stabili valoarea de piata pentru vanzare? Exista o alta varianta in afara de evaluator?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Cod CAEN: 4120

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 23 oct 2022.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 123148 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Contabilitatea activelor

03Apr2024

Schimb de imobile intre doua societati cu plata unei sulte. Facturare

de Carmen Adomnoaei valabil la 03 Apr 2024
Intrebare: Doua societati comerciale platitoare de tva isi vand reciproc active imobilie-cladiri. Juristii sustin ca exista o procedura notariala prin care se evita intocmirea de facturi fiscale-schimb de imobile cu plata unei sulte. Eu consider ca trebuie intocmite facturi, fiecare societate inregistrand iesirile de active cu veniturile si cheltuielile corespunzatoare.1. Este legala procedura notariala ...
27Mar2024

Mijloace fixe in conservare uzate moral. Tratament TVA la expirarea duratei normale de utilizare

de Carmen Adomnoaei valabil la 27 Mar 2024
Intrebare: Societatea are mijloacele fixe achizitionate in luna decmbrie 2015 si amortizate incepand cu luna ianuarie 2016, perioada de amortizare 7 ani. In luna iunie 2019 societatea si-a inchis o parte din activitate si a pus mijloacele fixe aferente acestei activitati in conservare. Mijloacele fixe puse in conservare nu au mai putut fi folosite la alte activitati si sunt uzate moral.Pot trece pe ...
25Mar2024

Achizitie lift pentru o clinica medicala neplatitoare de TVA

de Ionut Jinga valabil la 25 Mar 2024
Intrebare: Clinica stomatologica a achizitionat un lift pentru scaun rotile pentru pacienti in valoare de 23.199,69 lei.Care este monografia contabila pentru aceasta achizitie si in ce clasa a catalogului de mijloace fixe se incadreaza?
06Mar2024

Regim fiscal TVA pentru vanzare parti sociale proprii

de Amelia Dumitras valabil la 06 Mar 2024
Intrebare: Vanzarea de parti sociale este purtatoare de TVA. Daca o societate detine parti sociale in cadrul altei societati si doreste sa le vanda catre o persoana fizica, operatiunea este purtatoare de TVA?
29Feb2024

Despagubire auto RCA si reparatie auto

de Vera Constantin valabil la 29 Feb 2024
Intrebare: Una din masinile societatii a fost implicata intr-un incident. Reparatia a fost efectuata de un service auto si despagubita de RCA. Service-ul auto a facturat reparatia catre societatea noastra si au incarcat factura in sistemul e-factura. Cei de la service insista ca acea factura nu trebuie inregistrata la societatea noastra desi a fost emisa catre noi. Cum este corect sa procedam? Daca ...
29Feb2024

Persoane afiliate. Incasari facturi in numerar

de Elena Garofil valabil la 29 Feb 2024
Intrebare: Intre doua firme afiliate (acelasi administrator) se pot face incasari de facturi in numerar in limita a 5.000 de ron?
x