X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 24 Iunie 2018
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis

Inspectie fiscala. Stabilire debite suplimentare si accesorii. Inregistrare in contabilitate

Otilia-Mihaela Roman Raspuns oferit de
Otilia-Mihaela Roman
Expert contabil si Consultant fiscal
Intrebare: Am avut control fiscal pentru TVA (din 01.12.2011 pana la 30.09.2017) si pe impozit pe profit (01.01.2011 - 31.12.2016) in urma caruia am primit decizia de impunere in 15.01.2018, pe care nu am mai contestat-o si am platit deja. Constatarile au fost:
- impozit pe profit: baza impozabila stabilita suplimentar: 1.063.896 lei; Impozit stabilit suplimentar: 28.910 lei; TVA: baza impozabila stabilita suplimentar: 389.721 lei; taxa stabilita suplimentar: 92.138 lei.
- in fisa fiscala aveam deja platit impozit pe profit de 16.890 lei si TVA din ajustarea explicata mai jos de 64.324 lei si, deci am avut de platit diferenta de 39.834 lei.

In legatura cu TVA, au dat jos o ajustare facuta de contabil privind baza de impozitare a TVA cu suma de 34.328 lei si diminuarea TVA colectate cu 82.553 lei. Practic, in decembrie 2016 au fost facute 2 facturi de stornare in suma totala de 345.328 cu minus si pe venituri si pe clienti. Apoi am mai primit decizia cu accesoriile (penalitati, dobanzi) in valoare de aproximativ 10.000 lei. Acum ar trebui anulata stornarea din 2016 si am vrea sa constituim provizion pentru intreaga creanta de la clientul in faliment (a intrat in faliment in 2016).

In prezent (din anul 2017), societatea plateste impozit pe veniturile microintreprinderilor. Contabilul a inregistrat in contabilitate doar valoarea initiala a creantei, insa in urma deciziei de intrare in faliment din 2016, pe lista creditorilor au admis si penalitati, deci totalul creantei a crescut cu valoarea acestei penalitati, insa nu apar momentan inregistrate in contabilitate. Cum trebuie facute inregistrarile contabile si in ce perioada pentru constatarile in urma controlului, pentru anularea ajustarii bazei TVA, pentru inregistrarea intregului provizion de clienti incerti si pentru recunoasterea acelor penalitati admise la inceperea procedurii falimentului? Cum ar trebui sa arate in 2018, conturile de TVA si declaratia de TVA din primul trimestru in urma tuturor acestor inregistrari si daca s-ar mai calcula taxe si impozite suplimentare din aceste inregistrari?

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 65618 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.

Inregistreaza-te sau completeaza campurile de login pentru a avea acces la raspunsul articolului
Inspectie fiscala. Stabilire debite suplimentare si accesorii. Inregistrare in contabilitate

SMS
ACCES INSTANT la intrebare si raspuns platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea care prezinta interes pentru dvs. platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasati butonul alaturat "Plateste prin SMS" si urmariti instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, veti putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Declaratia unica. Explicatii. Intrebari si raspunsuri

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Declaratia unica. Explicatii. Intrebari si raspunsuri"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Articole similare

16Iun2018

Monografie contabila inregistrare componente mecanice

de Gabi Popescu valabil la 16 Iun 2018
12Iun2018

Monografie contabila achizitie livada

de Gabi Popescu valabil la 12 Iun 2018
12Iun2018

Export de servicii in Republica Moldova

de Anca Ivanov valabil la 12 Iun 2018
10Iun2018

Monografie contabila primarie

de PortalContabilitate.ro valabil la 10 Iun 2018
08Iun2018

Facturare apartamente comercializate. Monografie contabila

de Gabi Popescu valabil la 08 Iun 2018
x