Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 19 Martie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

  • Subiectul saptamanii
  • Comert cu autovehicule usoare
    Societatea noastra este SRL, platitoare de TVA, cu obiect de activitate "comert cu autoturisme si autovehicule usoare". Masinile sunt second-hand aduse din Uniune in Romania, achizitii intracomunitare, pe platforma de catre diverse firme de...
    mai mult

Monografie contabile pentru contract de comodat. Infiintare punct de lucru pe un teren agricol

valabil la 17 Apr 2014
Gabi Popescu Raspuns oferit de
Gabi Popescu

Auditor financiar

Intrebare: O persoana fizica este actionar unic in cadrul firmei A si detine un teren agricol in nume propriu de 6 ha. Doreste sa inregistreze firma B cu obiect principal de activitate agricultura, conditie impusa de APIA pentru incasare subventie, si sa infiinteze o livada de meri si ciresi. Se va incheia un contract de comodat pentru infiintarea unui punct de lucru pe acel teren la ONRC, ulterior incheindu-se un contract de arenda pentru a fi inregistrat la APIA. Actionarii firmei B vor fi persoana fizica si firma A.

Pana in prezent s-au facut diverse achizitii pe firma A pentru firma B care vor fi refacturate , de ex: plasa sarma, sarma ghimpata pentru amenajare gard la livada, motorina in cantitati mari necesara la un generator pentru electricitate si la transport, un tractor si un Mercedes vito achizitionate in sept 2013 din UE. Pe firma A au fost inregistrate la mijloace fixe, dar nu s-a inregistrat amortizarea facandu-se un proces verbal de conservare.

1) Monografie contabila privind refacturarea bunurilor catre firma B, deductibilitate tva la firma A si firma B.

2) Se poate incheia un contract de comodat intre firma A si firma B cu privire la cele 2 mijloace de transport? Cheltuielile cu amortizarea si combustibilul sunt deductibile fiscal? Monografie contabila.

3) Se vor face diverse investitii pe acel teren, forare put pentru apa, ridicare constructii gen anexe. Sunt toate deductibile fiscal in baza contractului de arenda incheiat? Pe masura ce sunt realizate aceste constructii se declara la taxele locale? Daca da, de catre cine?

4) Firma B se va infiinta ca platitoare de 3% (conform legislatie actuala). Pana vor aparea primele venituri (va iesi pe rod) firma inregistreaza pierdere, pierdere care nu va fi recuperata fiscal pe perioada cat este platitoare de 3%. Cum putem deveni platitori de impozit pe profit de la infiintare, astfel incat sa ne putem recupera investitiile efectuate de-a lungul timpului pana la obtinerea productiei.

5) Arenda va fi stabilita in bani. Exista o limita valorica ce trebuie stabilita?

6) O buna perioada de timp pe firma B nu se va inregistra niciun contract individual de munca deoarece manopera a fost executata de viitorul administrator al firmei B si de catre familia acestuia. Cum pot inregistra in contabilitatea firmei imprejmuirea gardului (fara manopera) ?

7) Au fost achizitionati niste caini de la o persoana fizica pentru paza la livada. Ce documente de achizitie putem incheia astfel incat sa-i inregistram pe firma B?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Cod CAEN: 7022

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 17 apr 2014.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 120788 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria ONG

20Feb2024

Imprumut membru ONG

de Vera Constantin valabil la 20 Feb 2024
Intrebare: In legatura cu o organizatie non-profit care are ca scop conservarea biodiversitatii si protectia faunei de interes cinegetic si piscicol, precum si a mediilor de dezvoltare a acesteia, prin vanatoare si/sau pescuit recreativ sportiv practicate in mod durabil, aceasta a primit un imprumut de la un membru al asociatiei. Va rugam sa ne ajutati cu modalitatea de a inchide acest imprumut. Membrul ...
12Ian2024

Gradinita. Incasare sume pentru educatia timpurie

de Vera Constantin valabil la 12 Ian 2024
Intrebare: O gradinita privata este acreditata de catre Ministerul Educatiei. Va rugam, sa ne lamuriti in privinta acelei sume de 1.500 lei care se acorda parintilor angajati la societati comerciale pentru fiecare copil. Care este procedura practic? De unde ne putem incasa noi (gradinita) sumele respective: de la persoanele fizice (parintii) cu care avem contracte sau de la angajatorii acestora? Ce tipuri ...
02Ian2024

Inregistrare venituri ONG ingrijire persoane in varsta. Impozit pe profit

de Gina Popescu valabil la 02 Ian 2024
Intrebare: O ONG cu domeniu de activitate camin pentru persoane varstnice incheie cu beneficiarii contracte de servicii (suma fiind stabilita pe grad de dependenta) + calcul lunar pentru medicamente si materiale incontinenta.Care ar fi contul/conturile corecte pentru aceste incasari si care sunt conditiile (sau cand se incadreaza) in care o ONG beneficiaza de scutire de 15.000 euro din profitul obtinut?
26Dec2023

Determinare rezultat fiscal ONG

de Gabi Popescu valabil la 26 Dec 2023
Intrebare: O asociatie non-profit a realizat in anul 2023 venituri neimpozabile (cotizatii, sponsorizari etc.) in suma de 30.000 lei si venituri din activitati economice (after-school) 65.000 lei. Cheltuielile totale au fost in suma de 65 000 lei, din care: 55.000 lei (salarii, masa copiilor, consumabile, chirie etc.) pentru activitatea economica si 10.000 lei cheltuieli pentru activitatea non-profit. ...
23Dec2023

Aspecte fiscale ONG organizata ca scoala privata

de Anca Bilas valabil la 23 Dec 2023
Intrebare: Asociatia X are ca acivitate principala educatia (o scoala privata). Ea obtine de la ANAF un cod fiscal special pentru scoala X. Contractele de munca au fost incheiate si declarate pana acum pe codul fiscal al asociatiei, acum punctul de lucru unde se afla scoala a depasit 5 angajati. Ar trebui sa ceara un cod fiscal pentru punct de lucru si sa declare impozitul pe acel cod fiscal sau de fapt ...
15Sep2023

Acordarea de burse

de Gabi Popescu valabil la 15 Sep 2023
Intrebare: O asociatie care are scopul de a derula activitati sustinute de educatie si cultura, poate sa faca o strangere de fonduri pentru acordarea a 3 burse, unor studenti si pentru acordarea unui premiu ce consta intr-o vioara unui tanar artist? Strangerea de fonduri doreste sa o faca prin anunturi pe retelele de socializare. Ce conditii trebuie sa indeplinesca studentii carora le acorda cele 3 ...
x