Achizitie intracomunitara de combine agricole cu livrare ulterioara. Regim TVA
Am facut receptia (NIR), proces-verbal de predare-primire si punere in functiune si din luna urmatoare am inceput amortizarea.
Inregistrarea contabila a fost:
21311= 404
4426 = 4427
Au fost declarate in D390 si D300.
In luna septembrie 2016 am primit:
A. o factura de storno totala pentru factura de achizitie initiala din 2015 in suma de 395.000 euro din Germania. Poate sa nu fie luata in considerare de ANAF si respinsa?
B. o noua factura de corectie pentru 2 componente care faceau parte din factura stornata (cea din 2015) in valoare de 11.500 Euro. Poate sa nu fie luata in considerare de ANAF si respinsa?
C. o factura cu cele 2 combine (in care sunt expuse datele din factura initiala din 2015 (cu exceptia celor doua componente ale combinelor cuprinse in factura de corectie) din Romania de la acelasi furnizor din Germania dar cu cod TVA de Romania (cod de TVA obtinut in septembrie 2016 inainte de a emite factura) pe care nu le-am inregistrat in evidenta contabila urmare a refuzului administratorului.
Eeste corecta aceasta stornare mai ales ca in factura de Romania se face referire la factura din 2015 de pe cod TVA de Germania? Poate sa nu fie luata in considerare de ANAF si sa fie respinsa deducerea?
Nu au fost returnate cele 2 combine si nici nu a fost primita contravaloarea lor. Roate cele 3 facturi au fost primite la aceeasi data.
Trebuiau expediate/returnate cu aviz de expeditie cele 2 combine? Trebuia facuta ajustarea TVA si a amortizarii?
In luna martie 2017, in urma acceptarii de catre administrator, am inregistrat:
A. factura de storno totala pentru factura de achizitie initiala din 2015;
B. factura de corectie pentru 2 componente din factura stornata;
C. factura cu cod TVA de Romania, in valoare de 1.713.669 lei (383.500 Euro) cu o TVA aferenta de 411.280 lei (92.040 Euro) fara a achita contravaloarea (cu OP) la care nu am niciun aviz de expeditie si niciun document de transport din Romania (pe ruta: B-A).( Valoare totala 475.540.Euro)
La aceasta factura s-a aplicat o cota de TVA de 24%. Este corect pentru anul 2016? Nu am mai facut receptie (NIR), proces-verbal de predare-primire si punere in functiune.
Sau facut urmatoarele inregistrari contabile:
A. 21311 = 404
4426 = 4427
B. 21311= -404
4426=4427
C. 21311 = 404
4426 = 4427
Au fost declarate in D390 (rectificativa), D394 si D300
Care este tratamentul fiscal in cazul unui control ANAF deoarece am solicitat rambursare TVA? Poate fi considerata operatiune fictivanereala? Care este baza legala?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 05 sep 2017.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 123269 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!