ANAF a simplificat Declaratia 088. Iata modificarile!
12 Mai 2016
Agentia Nationala de Administrare Fiscala continua procesul de debirocratizare si propune o noua Declaratie 088 simplificata prin numarul mai mic de intrebari, scutirea detinatorilor codului de TVA de obligatia redepunerii declaratiei si eliminarea unor formalitati inutile.
La debirocratizarea procesului contribuie eliminarea obligatiei depunerii cazierul fiscal si apostilarii diplomelor de studii, incadrarea veniturilor administratorilor in categorii generice fara precizarea sumelor si simplificarea declararii situatiilor de insolventa.
ANAF a initiat aceste modificari in urma dialogului cu reprezentantii mediului de afaceri si dupa ce a identificat solutii pentru corelarea unor seturi de date deja stocate in bazele de date interne.
Pe langa obiectivele majore de crestere a conformarii voluntare si de combatere a evaziunii fiscale, ANAF urmareste si asigurarea unui program de cooperare si consultare cu mediul de afaceri in vederea identificarii problemelor si stabilirii in comun a unor solutii care sa permita eficientizarea activitatii administrative.
In acest context, urmare analizarii efectelor si influentelor aplicarii procedurii de evaluare a intentiei si a capacitatii persoanelor impozabile de a desfasura activitati economice in sfera TVA, precum si analizei propunerilor venite din partea mediului de afaceri in legatura cu aceasta, a fost elaborat un proiect de ordin care modifica si completeaza atat ordinul in vigoare, cat si anexa – Declaratia 088 simplificata in raport cu cea existenta.
Pentru mai multe informatii, va rugam sa consultati documentele disponibile la adresa: https://www.anaf.ro
* * *
Proiectele de acte normative, initiate de ANAF, sunt facute publice pe site-ul institutiei la adresa https://www.anaf.ro, domeniul INFO ANAF/Transparenta decizionala. De asemenea, acestea pot fi consultate la Serviciul Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media din cadrul ANAF, cu sediul in str. Apolodor nr.17, sector 5, Bucuresti.
Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise in scris la Serviciul Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media - cu mentiunea “Conf.Legii nr.52/2003”, la urmatoarele adrese:
- Prin scrisori la adresa postala: Agentia Nationala de Administrare Fiscala, str.Apolodor nr.17, sector 5 Bucuresti 050741 - la Serviciul Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media;
- Electronic la adresa de mail: relatiipublice.anaf@mfinante.ro
Prin fax la numarul: 021-319.98.57.
Pentru a avea acces la informatiile de presa privind aplicarea Legii nr.52/2003 privind transparenta decizionala in Agentia Nationala de Administrare Fiscala, se poate accesa domeniul INFO ANAF/Comunicate de presa aflat pe site-ul institutiei.
Sursa: www.contabilul.manager.ro
La debirocratizarea procesului contribuie eliminarea obligatiei depunerii cazierul fiscal si apostilarii diplomelor de studii, incadrarea veniturilor administratorilor in categorii generice fara precizarea sumelor si simplificarea declararii situatiilor de insolventa.
ANAF a initiat aceste modificari in urma dialogului cu reprezentantii mediului de afaceri si dupa ce a identificat solutii pentru corelarea unor seturi de date deja stocate in bazele de date interne.
Pe langa obiectivele majore de crestere a conformarii voluntare si de combatere a evaziunii fiscale, ANAF urmareste si asigurarea unui program de cooperare si consultare cu mediul de afaceri in vederea identificarii problemelor si stabilirii in comun a unor solutii care sa permita eficientizarea activitatii administrative.
In acest context, urmare analizarii efectelor si influentelor aplicarii procedurii de evaluare a intentiei si a capacitatii persoanelor impozabile de a desfasura activitati economice in sfera TVA, precum si analizei propunerilor venite din partea mediului de afaceri in legatura cu aceasta, a fost elaborat un proiect de ordin care modifica si completeaza atat ordinul in vigoare, cat si anexa – Declaratia 088 simplificata in raport cu cea existenta.
Pentru mai multe informatii, va rugam sa consultati documentele disponibile la adresa: https://www.anaf.ro
* * *
Proiectele de acte normative, initiate de ANAF, sunt facute publice pe site-ul institutiei la adresa https://www.anaf.ro, domeniul INFO ANAF/Transparenta decizionala. De asemenea, acestea pot fi consultate la Serviciul Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media din cadrul ANAF, cu sediul in str. Apolodor nr.17, sector 5, Bucuresti.
Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise in scris la Serviciul Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media - cu mentiunea “Conf.Legii nr.52/2003”, la urmatoarele adrese:
- Prin scrisori la adresa postala: Agentia Nationala de Administrare Fiscala, str.Apolodor nr.17, sector 5 Bucuresti 050741 - la Serviciul Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media;
- Electronic la adresa de mail: relatiipublice.anaf@mfinante.ro
Prin fax la numarul: 021-319.98.57.
Pentru a avea acces la informatiile de presa privind aplicarea Legii nr.52/2003 privind transparenta decizionala in Agentia Nationala de Administrare Fiscala, se poate accesa domeniul INFO ANAF/Comunicate de presa aflat pe site-ul institutiei.
Sursa: www.contabilul.manager.ro
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!
Articole similare
26Mar2024
Ordinul nr. 4702024: Declaratia de Trezorerie pentru Finantarile primite de ONG-uri
de
PortalContabilitate.ro
26 Mar 2024
21Mar2024
In atentia organizatiilor non-profit: declaratia pentru sumele primite
de
Ionut Jinga
21 Mar 2024
01Feb2022
Ordinul ANAF nr. 80/2022. Modificari privind procedura de directionare a 3,5% din impozitul anual catre ONG-uri
de
Ionut Jinga
01 Feb 2022
25Aug2020
OUG nr. 142/2020. Declaratia privind beneficiarul real pentru fundatii si asociatii: Termenul a fost prelungit!
de
Ionut Jinga
25 Aug 2020
20Nov2017
Mutarea contributiilor: cum trebuie sa procedeze patronii care vor sa majoreze salariul brut al angajatilor
de
PortalContabilitate.ro
20 Nov 2017
16Nov2017
Cod Fiscal 2017 vs. Cod Fiscal 2018. Modificari aduse de OUG 79/2017
de
PortalContabilitate.ro
16 Nov 2017