Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 14 Iunie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Apartamente inchiriate. Declarare ca punct de lucru

valabil la 06 Iun 2024Conform legislatiei in vigoare!
Vera Constantin Raspuns oferit de
Vera Constantin

Expert contabil

Intrebare: Detin o SRL a carui activitate principala este comertul. Firma a achizitionat, in timp, doua apartamente. Un apartament este inchiriat unei persoane fizice si celalalt unei persoane juridice care asigura, prin contract, cazarea unui angajat al ei in apartamentul nostru. Specific ca am declaratia acelei persoane cum ca foloseste spatiul strict pentru locuit. Cand am achizitionat apartamentele, am dat declaratie la Primarie - Directia venituri - ca sunt imobile rezidentiale, adica se folosesc doar ca locuinta.

In momentul cand au fost inchiriate le-am declarat la Camera de Comert ca punct de lucru, pe principiul ca realizeaza venituri. In acest moment, am fost sesizata de primarie ca vor schimba incadrarea celor doua apartamente in nerezidentiale, fapt ce duce la cresterea impozitului de la 900 lei la 7500 lei, respectiv de la 350 lei la 3400 lei. In aceste conditii, firma nu mai este rentabila cu acest obiect de activitate. Pretul pentru inchiriere ca spatiu de locuit este mai mic decat cheltuielile generate de aceste apartamente.

Daca reziliez contractele de inchiriere, ce destinatie dau acestor apartamente? Ele si in aceasta situatie creeaza cheltuieli. Daca mentin situatia actuala, venitul este mai mic decat cheltuiala. Ce ma sfatuiti?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4636

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 06 iun 2024.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 125127 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Cheltuieli

22Apr2024

Reglarea discrepantelor in soldurile contului 5125

de Liviu Sapunaru valabil la 22 Apr 2024
Intrebare: O societate are drept domeniu de activitate comert online cu haine. Avand in vedere ca facturile sunt in numar foarte mare, am inregistrat astfel incasarea facturilor:4111/5125 5125/5121 Valorea ramasa in contul 5125 reprezinta valoarea pe care o incasaz in luna urmatoare in banca de la firmele de curierat.In fiecare luna, soldul contului 5125 creste. Ajungand la o suma mare, am ...
14Mar2024

Investitii in spatiu aferent punctului de lucru

de Vera Constantin valabil la 14 Mar 2024
Intrebare: O societate a inchiriat o hala ca si punct de lucru pentru desfasurarea activitatii.Proprietarii halei nu au retinut nicio garantie, insa au cazut deacord cu chiriasul ca investitiile care le face (gresie, reparatii etc.) sa fie considerate ca si garantie.Cum inregistrez aceste facturi de la Dedeman, Bicostore etc. pentru toate imbunatatirile aduse halei? Inregistrez totul pe 611?
20Feb2024

Inchiriere apartament pentru administratori nerezidenti

de Mariana Prejbeanu valabil la 20 Feb 2024
Intrebare: O societate din Romania are 3 administratori persoane fizice straine, rezidenti SUA. Asociatul unic al firmei este persoana juridica din SUA, detinuta de cei 3 administratori ai firmei din Romania.In ce conditii de deductibilitate al cheltuielilor cu chiria, societatea din Romania poate inchiria un apartament in Romania pentru uzul celor 3 administratori?
23Dec2023

Contract inchiriere cu persoana fizica

de Gabi Popescu valabil la 23 Dec 2023
Intrebare: O societate care desfasoara activitate de creare softuri it are inchiriat un apartament ca punct de lucru, unde isi desfasoara activitatea curenta. Societatea plateste impozit pe venit 3%. Apartamentul este inchiriat intre aceasta societate si o persoana fizica, contractul fiind inregistrat la ANAF, dupa semnarea lui de catre parti, acum 1 an.1. Este corect in aceasta perioada ca valoarea ...
20Nov2023

Deductibilitate cheltuieli amenajare punct de lucru

de Bajan Camelia valabil la 20 Nov 2023
Intrebare: O firma platitoare de tva si impozit pe profit isi poate deduce tva si cheltuiala cu amenajarea unui punct de lucru, cheltuieli facute inaintea de declararea punctului de lucru la registrul comertului?
08Nov2023

Tratament fiscal apartament inchiriat in strainatate

de Anca Bilas valabil la 08 Nov 2023
Intrebare: In scopul desfasurarii activitatii economice (contactare potentiali clienti de pe piata externa in vederea incheierii de contracte de livrari de bunuri pe piata respectiva), societatea noastra incheie un contract de inchiriere pentru un apartament in strainatate, pe durata de 1 an.1. In ce conditii cheltuiala cu chiria acestui apartament (+cheltuielile conexe) poate fi incadrata de societate ...
x