Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 18 Mai 2025
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>



Apartamente inchiriate. Declarare ca punct de lucru

valabil la 06 Iun 2024
Vera Constantin Raspuns oferit de
Vera Constantin

Expert contabil

Intrebare: Detin o SRL a carui activitate principala este comertul. Firma a achizitionat, in timp, doua apartamente. Un apartament este inchiriat unei persoane fizice si celalalt unei persoane juridice care asigura, prin contract, cazarea unui angajat al ei in apartamentul nostru. Specific ca am declaratia acelei persoane cum ca foloseste spatiul strict pentru locuit. Cand am achizitionat apartamentele, am dat declaratie la Primarie - Directia venituri - ca sunt imobile rezidentiale, adica se folosesc doar ca locuinta.

In momentul cand au fost inchiriate le-am declarat la Camera de Comert ca punct de lucru, pe principiul ca realizeaza venituri. In acest moment, am fost sesizata de primarie ca vor schimba incadrarea celor doua apartamente in nerezidentiale, fapt ce duce la cresterea impozitului de la 900 lei la 7500 lei, respectiv de la 350 lei la 3400 lei. In aceste conditii, firma nu mai este rentabila cu acest obiect de activitate. Pretul pentru inchiriere ca spatiu de locuit este mai mic decat cheltuielile generate de aceste apartamente.

Daca reziliez contractele de inchiriere, ce destinatie dau acestor apartamente? Ele si in aceasta situatie creeaza cheltuieli. Daca mentin situatia actuala, venitul este mai mic decat cheltuiala. Ce ma sfatuiti?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4636

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Fa-ti un CONT de TESTARE GRATUITA completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 06 iun 2024.

Informatii la zi oferite de expertii PortalContabilitate.ro -
cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania
 
Vrei sa vezi si tu TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT! Completeaza formularul de mai jos:
- 125 de Experti iti stau la dispozitie + o Baza de Date cu 137.082 de intrebari si raspunsuri
- Vei gasi Legislatie la zi + Consultanta detaliata de la specialisti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Dobanzi

16Iul2024

Necesitatea inregistrarii unui punct de lucru pentru depozitarea utilajelor

de Liviu Sapunaru valabil la 16 Iul 2024
Intrebare: Societatea inchiriaza o hala (factura lunara de chirie pentru depozitare utilaje) .Nu are loc niciun fel de activitate acolo, nu este destinata inchierea spatiului pentru activitatea curenta, este un fel de depozit unde avem utilaje in curs de folosinta din lipsa de spatiu am apelat la inchirierea unui spatiu. Societatea trebuie sa inregistreze punct de lucru la acel depozit?
22Mai2024

Inchiriere prin intermediul platformei AIRBNB

de Mihaela Corneanu valabil la 22 Mai 2024
Intrebare: 1. Doua persoane, sot si sotie, detin in comun, un apartament cu 2 camere pe care doresc sa-l inchirieze in scop turistic prin intermediul platformei AIRBNB. Fiecare dintre cele doua persoane desfasoara activitati autorizate ca profesii liberale fiind si platitori de TVA. Care ar fi implicatiile din punctul de vedere al TVA, al impozitului datorat, contributiilor sociale si impozitului ...
22Mai2024

Necesitatea deschiderii unui punct de lucru pentru un teren de parcare

de Liviu Sapunaru valabil la 22 Mai 2024
Intrebare: Societatea noastra achizitioneaza un teren ce se desparte de sediul social printr-un drum public secundar pentru extinderea activitatatii (parcarea utilajelor si masinilor). Pentru acest teren va trebui deschis un punct de lucru?
07Mai2024

Plata chirie. Proprietar persoana fizica

de Vera Constantin valabil la 07 Mai 2024
Intrebare: O persoana fizica nerezidenta care are NIF inchiriaza apartamentul unei societati la care este administrator si asociat unic. Societatea trebuie sa retina impozit 10% la fiecare data de plata a chiriei catre persona fizica si sa-i platim diferenta? Va precizez ca in fiecare an persoana fizica nerezidenta a depus declaratia unica pentru veniturile din chirii.
06Apr2024

Inchiriere apartament unei persoane juridice nerezidente. Regim TVA

de Elena Garofil valabil la 06 Apr 2024
Intrebare: O persoana fizica inregistrata ca platitoare de TVA are in proprietate un apartament pe care vrea sa il inchirieze unei persoane juridice din Anglia, si ea platitoare de TVA. Cum se factureaza aceasta chirie, avand notificare catre ANAF pentru facturarea chiriei cu TVA, in Romania? Este necesara aceasta notificare daca nu mai exista alte inchirieri? Dar daca firma din Anglia nu este ...
11Mar2024

Inchirierea apartamentului pentru administratorul strain

de Liviu Sapunaru valabil la 11 Mar 2024
Intrebare: O societate X cu codul CAEN 6311 doreste sa inchirieze un apartament pentru 2 lucruri: sa ii dea o locuinta unui administrator strain pentru ca nu are o locuinta in Romania si sa subinchirieze la clienti pentru a stabili sediul firme sale fara activitate contra cost. Administratorul este strain cu loc de munca la Bucuresti si nu are nicio locuinta in Romania, nicio in proprietate, nicio ...
x