34 spete pentru codul CAEN 4665
12Ian2024
Sistemul RO e-Transport in cazul nontrasferurilor mentionate la art. 270 alin. (12) lit. f) din Codul fiscal
de
Stan Cosmina
valabil la 12 Ian 2024
Intrebare: O firma cu sediul social in Romania trimite prin curier un produs pentru reparatie. Prestatorul (cel care face reparatia) are sediul in Cehia. Dupa reparatie, bunul va fi retrimis catre noi prin curier. In aceasta situatie cum procedam cu transmiterea in e-Transport daca produsul este in garantie? Dar in situatia in care produsul nu mai este in garantie? Ce documente trebuie intocmite in ...
25Mar2023
TVA pentru participare la targ in Germania
de
Anca Ivanov
valabil la 25 Mar 2023
Intrebare: Pentru participarea la un targ din Germania, firma achizitioneaza in luna februarie online bilete de intrare la targ. Factura este emisa online, are datele de identificare ale furnizorului cu cod valid de TVA. Factura este emisa cu TVA 19%. Factura de cazare este emisa in martie, cu toate datele de identificare atat ale furnizorului german, cat si ale beneficiarului. Cum se inregistreaza ...
22Mar2023
Aplicarea facilitatilor privind suportarea abonamentelor pentru utilizarea facilitatilor sportive
de
Dani Cucu
valabil la 22 Mar 2023
Intrebare: Societatea noastra are 2 angajati cu norma intreaga (8 ore). In anul 2022 acestia si-au achizitionat abonament la sala in valoare de 450 euro/an/persoana. Firma doreste, daca se poate, sa deconteze aceste abonamente pe perioada ramasa, incepand cu luna martie pana la finalul abonamentului - noiembrie 2023.Cum este corect sa se faca decontarea? Angajatii au contractul si documentul de plata - ...
18Apr2022
Achizitie autoturism prin programul rabla. Tichet AFM
de
Teleman Nicolae Ciprian
valabil la 18 Apr 2022
Intrebare: Societatea noastra a cumparat prin programul rabla plus (45.000 lei) un autoturism in vederea desfasurarii activitatii economice.Cum se inregistreaza in contabilitate valoarea tichetului AFM? Care sunt inregistrarile contabile?- valoare auto: 150.000- rabla plus: 45.000
19Oct2021
Achizitie utilaj cu plata unui avans
de
Vera Constantin
valabil la 19 Oct 2021
Intrebare: Societatea incheie un contract cu o firma din Germania pentru achizitia unui utilaj. La data incheierii contractului plateste un avans de 20% din valoarea utilajului si primeste factura de avans (declarata in D390). In contract se stipuleaza ca livrarea utilajului se va face dupa plata integrala. In luna septembrie se emite factura pentru valoarea totala a utilajului (in care se storneaza si ...
16Nov2019
Lucrari de modernizare la cladirea de birouri si productie
de
George Nitescu
valabil la 16 Nov 2019
Intrebare: In anul 2014 am efectuat lucrari de modernizare ale cladirii in care ne desfasuram activitatea (birouri si productie) si ale curtii aferente acesteia (imprejmuire cu gard si amenajare curte, strat de pamant/pietris si partial ciment). Cu valoarea acestor lucrari am majorat valoarea cladirii. In acest an am decis asfaltarea curtii interioare. Valoarea lucrarii se ridica la 40.000 lei. In aceasta ...
14Feb2019
Achizitie catalog de produse din UE
de
Madalina Dumitru
valabil la 14 Feb 2019
Intrebare: Societatea a achizitionat in anul 2015 de la o firma din Germania un soft de productie. In luna ianuarie a acestui an, societatea achizitioneaza de la aceiasi firma un catalog de produse ce vor fi preluate in softul respectiv. Catalogul este livrat on-line si va fi preluat in baza unei chei de acces. In aceasta situatie se considera achizitie intracomunitara ? Ce declaratii trebuie intocmite? Se ...
21Ian2019
Sponsorizari vs donatii. Declaratia 107
de
Gabi Popescu
valabil la 21 Ian 2019
Intrebare: SPETA 1: societatea cumpara electrocasnice pe care le da pe baza de tabel cu nume/prenume/CNP si semnatura unor familii nevoiase. In aceasta situatie trebuie depusa declaratia 107? SPETA 2: societatea plateste suma de 3000 lei in data de 28.12.2018 catre Asociatia Daruieste Viata, suma pentru care se incheie contract de sponsorizare avand obiectul:II. OBIECTUL CONTRACTULUI 2.1 In scopul ...
14Ian2019
Cheltuieli aferente unui spatiu inchiriat. Tratament fiscal
de
Olguta Crevelescu
valabil la 14 Ian 2019
Intrebare: Firma incheie un contract de inchiriere a unui spatiu pentru birouri si depozitare cu o persoana fizica. Contractul este inregistrat la Administratia fiscala. In contract se stipuleaza ca toate cheltuielile cu utilitatile (energie electrica, apa, gaz, salubritate) sunt in sarcina chiriasului. In aceasta situatie, firma poate plati facturile de utilitati catre furnizorul de utilitati sau trebuie ...
16Dec2018
Cheltuieli privind bursele private. Tratament contabil si fiscal
de
Ionut Jinga
valabil la 16 Dec 2018
Intrebare: Societatea incheie un contract de pregatire practica in invatamantul dual. In cadrul acestui contract se stabileste ca elevii sa efectueze un stagiu de pregatire practica ca parte a programului de pregatire profesionala prin invatamantul dual, in vederea pregatirii lui pentru angajare dupa absolvire. Elevul practicant beneficiaza de sustinere financiara din partea unitatii noastre sub forma de ...
23Nov2018
Vanzare mijloc fix catre o persoana fizica. Incasarea in numerar
de
Constanta Popa
valabil la 23 Nov 2018
Intrebare: Societatea vrea sa vanda un autoturism achizitionat in anul 2005 unei persoane fizice. Valoarea este sub 10000 lei. In aceasta situatie incasarea poate fi facuta numerar? Documentul care trebuie emis poate sa fie chitanta sau este obligatoriu bonul fiscal? Obiectul de activitate al societatii este productia si comertul de mobilier.
12Oct2018
Cheltuieli cu cazarea si acces la un targ din Germania. Regim TVA
de
Dana Hristu
valabil la 12 Oct 2018
Intrebare: 1. Pentru participarea la un targ din Germania am achizitionat on-line bilete de intrare la targ. Factura este emisa on-line, are datele de identificare ale furnizorului cu cod valid de TVA. La sectiunea "beneficiar" este trecuta firma noastra cu adresa, dar codul fiscal nu apare. Factura este emisa cu TVA 19%2. De asemenea factura de cazare este emisa cu toate datele de identificare atat ale ...
16Iul2018
Compartimentare birouri cu sistem modular. Recunoasterea imobilizarilor
de
Olguta Crevelescu
valabil la 16 Iul 2018
Intrebare: Societatea realizeaza in luna iunie o compartimentare a spatiului de birouri aflat in proprietatea firmei unde isi desfasoara activitatea. Valoarea sistemului de compartimentare modulara interioara este de 20000 lei conform situatiei de lucrari si a facturii emise de furnizor. Acest sistem modular va putea fi demontat ulterior daca se va dori sau daca va fi necesar. Cum se inregistreaza in ...
09Mai2018
Livrare bunuri. Tratament TVA
de
Gabi Popescu
valabil la 09 Mai 2018
Intrebare: 1. Societatea achizitioneaza in luna aprilie prin comanda on-line de pe un site din Romania produse pentru utilizarea in procesul de productie. Factura este emisa de catre o firma din Cehia cu cod de inregistrare TVA in lei. Cota de TVA trecuta pe factura este 0%. Plata se face la curier in lei. In aceasta situatie se considera aceasta achizitie ca fiind intracomunitara? Cum se inregistreaza ...