Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 11 Mai 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Contract de comodat. Inregistrarea sediului secundar. Cheltuieli deductibile

valabil la 27 Nov 2009
Irina Dumitrescu Raspuns oferit de
Irina Dumitrescu

Consultant fiscal, Expert contabil

Intrebare: O societate cu sediul social declarat in alta locatie a hotarat sa-si desfasoare activitatea comerciala si contabila intr-un apartament obtinut printr-un contract de comodat. Societatea nu are salariati, cei trei asociati ocupandu-se de toata activitatea. Credeti ca trebui declarat ca sediu secundar la Registrul Comertului si respectiv depusa dovada si la Fisc? In felul acesta se pot deduce toate cheltuielile aferente?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 7022

Raspuns: Dispozitiile art. 8 alin. 2 din Legea 571/2003 privind Codul fiscal stabilesc ca un sediu permanent presupune un loc de conducere, sucursala, birou, fabrica, magazin, atelier, precum si o mina, un put de titei sau gaze, o cariera sau alte locuri de extractie a resurselor naturale.

Potrivit punctului 1 alin. 7 din Titlul I al Normelor metodologice de aplicare a Codului fiscal pentru ca un loc de activitate sa constituie sediu permanent, societatea ce il utilizeaza trebuie sa isi desfasoare integral sau partial activitatile prin acel loc de activitate. Activitatea nu trebuie sa fie permanenta in sensul ca nu exista intreruperi ale operatiunilor, ci operatiunile trebuie desfasurate cu regularitate.

Acest sediu trebuie declarat la organul fiscal competent din subordinea ANAF in termen de 30 de zile de la infiintare, potrivit dispozitiilor art. 74 alin. 1 din OUG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, si normelor de aplicare ale acestuia.

Din coroborarea dispozitiilor art. 21 cu dispozitiile art. 22 alin. 1 din Legea 26/1990 privind registrul comertului, republicata cu modificarile si completarile ulterioare, rezulta obligatia comerciantului de a solicita inregistrarea mentiunilor referitoare la orice act prin care se aduc modificari inregistrarilor in registrul comertului, in cel mult 15 zile de la data acestora.

In conformitate cu instructiunile Oficiului National al Registrului Comertului la inregistrarea mentiunilor privind infiintarea de sedii secundare care nu au statut de sucursale documentele care atesta drepturile de folosinta asupra spatiilor cu destinatie de sediu social si/sau de sedii secundare pot fi: extras de carte funciara, in termen de valabilitate la depunere, dar nu mai vechi de 30 de zile, contract de vanzare-cumparare, contract de donatie in forma autentica, certificat de mostenitor, act notarial de iesire din indiviziune sau de delimitare a proprietatii, hotarare judecatoreasca definitiva privind proprietatea sau folosinta/uzufructul, hotararea judecatoreasca definitiva de iesire din indiviziune, proces verbal de receptie a constructiei, act de adjudecare a imobilului vandut in cadrul executarii silite, contract de schimb, contract de inchiriere (inregistrat la Administratia Finantelor Publice, pentru cel incheiat intre persoane fizice si persoane juridice; neinregistrat la Administratia Finantelor Publice, pentru cel incheiat intre persoane juridice), contract de subinchiriere, contract de concesiune, contract de leasing imobiliar, contract de comodat, contract de uz, contract de uzufruct, certificat de rol fiscal/rol agricol in termen de valabilitate sau orice alt act juridic care confera dreptul de folosinta, la alegerea solicitantului.

Prin urmare, in cazul expus, pentru a desfasura activitate comerciala si contabila intr-un apartament in baza unui contract de comodat aveti obligatia de a inregistrara sediul secundar la aceasta locatie.

Din coroborarea dispozitiilor art. 21 alin. 1 cu dispozitiile art. 21 alin. 3 lit. m) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal rezulta ca, dupa inregistrarea sediului secundar, cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii aferente acestui sediu vor fi deductibile la calculul profitului impozabil in limita corespunzatoare suprafetelor puse la dispozitia societatii in baza contractului de comodat incheiat.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Codul fiscal

21Apr2024

Prelucrare bunuri in lohn. Sistem RO e-Transport

de Constanta Popa valabil la 21 Apr 2024
Intrebare: Firma in cauza asambleaza cabluri (lohm). In vederea asamblarii acestor cabluri se primeste materii prime si materiale din spatiul comunitar, se efectueaza asamblarea acestor materii prime si materiale, iar produsul finit cablu cu stecher se livreaza inapoi in comunitate.1. Trebuie sa obtinem codul UIT pentru transportul care aduce materiilor prime si materialelor pentru asamblat?2. Daca ...
02Apr2024

Regimuri fiscale pentru firmele cu acelasi asociat. Optiunea pentru microintreprindere

de Liviu Sapunaru valabil la 02 Apr 2024
Intrebare: I. Doamna V. Detine ca asociat unic doua SRL-uri care la 31.12.2023 au obtinut venituri cumulate in total de 506.068 euro, dupa cum urmeaza:- firma a = 469.412 euro (microintreprindere, avand 1 angajat la norma intreaga);- firma b = 36.656 euro, insa aceasta firma si-a suspendat activitatea incepand din 22.12.2023, data la care a ramas si fara angajat, trecand astfel la impozit pe ...
01Apr2024

Analiza propunerii de modificare a Codului fiscal privind microintreprinderile si legaturile intre societati

de Liviu Sapunaru valabil la 01 Apr 2024
Intrebare: 1. Sotul este asociat 100% intr-o societate platitoare de impozit pe profit care a depasit CA de 500.000 euro la 31.12.2023. Sotia este asociat 100% intr-o alta societate platitoare de impozit pe venitul microintreprinderilor, cu CA 15.000 de euro la 31.12.2023. Firma sotiei devine platitoare de impozit pe profit?2. Un alt asociat detine 100% dintr-o societate cu o CA de 3 500 000 euro la ...
25Mar2024

Microintreprinderi. Cedare parti sociale in 2024. Revenirea ca microintreprindere

de Constanta Popa valabil la 25 Mar 2024
Intrebare: Asociatul A detine 100% de societate X cu cod de activitate 6920 si este administrator. La 31.12.23 asociatul A detinea 40% din societatea Y cu cod de activitate 6311, dar a vandut 20% unui tert in martie 2024 (nu este un rude pana la grad 3) si acum are doar 20% si a ramas administrator. Cele doua societati X si Y pot ramane microintreprinderi in 2024? Daca o firma trece la profit pentru ca ...
18Mar2024

Lista BRFR e-Transport actualizata

de Anca Bilas valabil la 18 Mar 2024
Intrebare: Care este lista completa a bunurilor cu risc fiscal ridicat pentru RO e-Transport, incepand cu 1 martie 2024?
16Mar2024

Calcul venit din arenda 2023-2024

de Vera Constantin valabil la 16 Mar 2024
Intrebare: O societate cu activitate in domeniul agricol plateste in lunile ianuarie si februarie 2024 arenda catre persoane fizice, arenda aferenta anului 2023. Avand in vedere noile modificari aduse de OUG115/2023, venitul net din arenda se stabileste la fiecare plata prin deducerea din venitul brut a cheltuielilor determinate prin aplicarea cotei de 40% asupra venitului brut, deoarece se plateste arenda ...
x