Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 14 Mai 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Deductibilitate cheltueili spatiu inchiriat

valabil la 07 Iul 2011
Irina Coma Raspuns oferit de
Irina Coma

Consultant fiscal, expert contabil si auditor
Tags: chirieTVA

Intrebare: 50 % din suprafata locuintei (80 mp) unde se afla sediul social al firmei (locuinta este a societatii), a fost inchiriata administratorului care este si salariat al firmei. Lunar, in baza contractului de inchiriere, facturam chiria lunara si 50% din valoarea utilitatilor (utilitatile sunt facturate pe firma si noi refacturam 50% din contravaloarea acestora).

Nu am incheiat act aditional la contractul de munca in care sa mentionam ca este locuita de serviciu. Mentionez ca administratorul mai are un apartament in acelasi oras.

In acest caz:

1. Amortizarea este deductibila integral?

2. Dar cheltuielile cu utilitatile?

3. Pentru administrator reprezinta un avantaj in natura?

4. Poate fi asimilat dividendelor?

5. Trebuia ajustat TVA pentru ca am schimbat destinatia locuintei?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 6201

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 07 iul 2011.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 123748 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Amortizarea

05Feb2024

Deductibilitate cheltuieli. Ajustare TVA

de Munteanu Corneliu Stefan valabil la 05 Feb 2024
Intrebare: Se decide dizolvarea si lichidarea unei SRL si avem urmatoarele situatii:1. Se vand produse finite de pe stoc (greu vandabile ca urmare a Razboiului Rusia-Ucraina, care ne-a afectat piata de livrare din Rusia) la pret mai mic decat pretul de productie pentru a asigura intrarea de lichiditati. Din punct de vedere fiscal, acest lucru are implicatii in ceea ce priveste o posibila ajustare de ...
20Sep2023

Modernizare la spatiu inchiriat. Scutire de la plata chiriei

de Vera Constantin valabil la 20 Sep 2023
Intrebare: O societate infiintata in aprilie 2023 inchiriaza un spatiu pe o perioada de 10 ani. Chiriasul efectueaza lucrari de modernizare si reparatii in vederea desfasurarii activitatii de restaurant. Timp de 1 an este scutit de plata chiriei. Lucrarile efectuate se vor conta in 231 iar la final se consolideaza in mijloc fix cu amortizare pe 10 ani? Daca in luna iulie am intrari in contul 231 (este ...
21Iul2023

Mijloace fixe

de Gabi Popescu valabil la 21 Iul 2023
Intrebare: O societate a achizitionat in august 2022 doua utilaje noi de descarcat cereale pentru care a efectuat verificarile de functionare si le-a pus in functiune pe o perioada de 96 luni (8 ani) conform codului de clasificare 2.3.6.4. Aceste utilaje nu au fost utilizate niciodata, doar au fost facute probele de functionare, deoarece nu a existat cerere la punctul de lucru unde au fost instalate. In ...
13Iul2022

Amenajare drum de acces

de Anca Ivanov valabil la 13 Iul 2022
Intrebare: Care este regimul fiscal si contabil pentru reparatia unui drum de acces din interiorul proprietatii societatii (decopertare si strat nou de asfalt)? Mentionez ca parcela de drum respectiva este inregistrata la terenuri, dar nu sunt inregistrate in contabilitate distinct imobilizari referitoare la amenajarea de pe terenul respectiv.
26Oct2021

Achizitie sau inchiriere utilaj de la o companie din UE

de Elena Garofil valabil la 26 Oct 2021
Intrebare: Firma mama din UE doreste sa ne puna la dispozitie utilaje care cresc capacitatea de productie din Romania, intr-un antrepozit fiscal.Cum este mai avantajos? Sa ni le revanda direct si sa le amortizam sau sa ne factureze chirie lunara?
11Oct2021

Vanzare autoturism catre societate afiliata

de Diana Popescu valabil la 11 Oct 2021
Intrebare: Societatea X platitoare de TVA si impozit pe profit a achizitionat in iunie 2020 un autoturism in valoare de 235.200 lei + TVA 44.688 lei, care nu a fost utilizat integral in scopul activitatii economice (nu s-au intocmit foi de parcurs). Societatea si-a dedus TVA aferenta achizitiei in limita a 50%, inclusiv toate cheltuielile directe ulterioare. La inceputul lunii septembrie 2021 se vinde ...
x