Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 30 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Deductibilitatea cheltuielilor cu investitiile in amenajarea spatiului inchiriat

valabil la 14 Mai 2012
Silviu Stoica Raspuns oferit de
Silviu Stoica

consultant fiscal

Intrebare: Un SRL inregistrat ca platitoare de TVA isi schimba sediul social intr-o locatie, pe baza de contract de inchiriere (chiria fiind o suma stabilita ca fiind necesara doar pentru plata utilitatilor de catre proprietar). Sediul social va fi cu desfasurare de activitate (birouri, show-room, depozit etc). Locatia este o casa veche, consolidata de propietar dar adusa doar la stadiul "la rosu". Prin contractul de inchiriere se stipuleaza ca firma are dreptul sa investeasca in amenajarea completa a locatiei in orice forma doreste, cheltuilelile fiind suportate in intregime de catre companie (instalatii electrice si sanitare, compartimentare, rigips, gresie, faianta, mobilier etc....). Pentru investitia facuta, proprietarul se angajeaza sa nu perceapa ca si chirie decat suma necesara utilitatilor (energie electrica, gaze, apa etc) pe o perioada de 5 ani, aceasta fiind perioada estimata de catre companie ca isi va amortiza cheltuielile, in urma activitatii sale acolo. Intrebarea este: din punct de vedere fiscal, sunt recunoscute ca si cheltuieli deductibile, aceste investitii efectuate de catre firma, pe masura realizarii lor? Daca da, ele trebuiesc amortizate pe perioada de folosinta a sediului social sau pot fi recunoscute in contabilitate ca si costuri la data realizarii lor?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: contabilitate

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 14 mai 2012.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 123270 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Codul fiscal

05Oct2023

Echipament frigorific. Cod de clasificare conform HG 2139/2004

de Elena Garofil valabil la 05 Oct 2023
Intrebare: O societate a achizitionat in luna octombrie 2023 un echipament frigorific instalat pentru asigurarea temperaturii optime in depozitul frigorific destinat pastrarii produselor congelate (obiectul principal de activitate al societatii este comercializarea produselor congelate), echipament care conform HG 2139/2004 l-am incadrat la codul de clasificare 2.1.17.6.Considerati ca este corecta ...
10Oct2020

Amortizare licente

de Dana Hristu valabil la 10 Oct 2020
Intrebare: Daca achizitionam licente pe care le utilizam 10 ani, putem sa le amortizam atat contabil cat si fiscal pe o perioada de 10 ani cu o nota de fundamentare a departamentului de IT prin care explica durata de utilizare de 10 ani?
30Mai2020

Suma ramasa in sold la contul 475 aferenta unei plantatii vandute

de Olguta Crevelescu valabil la 30 Mai 2020
Intrebare: Cum procedam cu suma ramasa in sold la contul 475, pentru o plantatie de vita de vie realizata prin programul de restructurare, reconversie soiuri, plantatie care s-a vandut? Societatea a incasat o subventie pentru aceasta plantatie si a realizat vanzarea inainte de amortizarea integrala.
10Apr2020

Scoatere din evidenta bunuri lipsa neimputabile

de Olguta Crevelescu valabil la 10 Apr 2020
Intrebare: Societatea trebuie sa scoata din evidenta urmatoarele bunuri: 1. laptop lipsa la inventar, integral amortizat, achizitionat din UE (taxare inversa). Lipsa este considerata neimputabila.2. laptop disparut din birou, partial amortizat, achizitionat din Romania (19%). Lipsa este considerata neimputabila.3. diferente cantitative la receptia unui retur de marfa, inregistrate ca pierdere pe ...
23Ian2020

Amortizare auto microintreprindere

de Gabi Popescu valabil la 23 Ian 2020
Intrebare: O societate fara angajati, platitioare de impozit pe veniturile microintreprinderilor si neplatitoare de TVA achizitioneaza un al doilea autoturism pe care asociatul unic il foloseste strict in interes personal. Care este tratamentul fiscal aplicabil in aceasta speta? Acest autoturism se amortizeaza?
14Sep2019

Demolare cladire. Tratament fiscal cheltuieli cu valoarea neamortizata a mijlocului fix

de Elena Garofil valabil la 14 Sep 2019
Intrebare: 1. Cladirea nr. 1 este o constructie usoara care s-a demontat si care va fi probabil utilizata pe un alt teren. Valoarea de intrare este de 150.000 lei. A fost achizitionata de la un neplatitor de TVA in anul 2014. Nu am implicatii legate de TVA. Amortizarea cumulata este in valoare de 50.000 lei.Cum scoat cladirea din evidenta (cand primesc procesul verbal de demolare si actul de la primarie), ...
x