Deductibilitatea cheltuielilor cu serviciile externalizate
Un control fiscal a eliminat din contractul de prestari servicii suport deductibilitate toate cheltuielile beneficiarului clientului. Acestea fiind consemnate in facturile emise, acceptate la plata, pe urmatoarele considerente:
1. factura cu prestari servicii de curatenie nu a fost insotita de raportul de lucru al personalului care a executat serviciul.
Contribuabilul a consemnat in contract tipurile de activitati desfasurate si periodicitatea acestora:
- curatenia permanenta timp de 8 ore/zi, 5 zile pe saptamana: aerisirea incaperilor, aspirarea mochetelor, curatarea aparatelor electrocasnice, golirea cosurilor de gunoi etc.) pentru o anumita suprafata.
- curatenia periodica bilunara se va asigura bilunar pentru suprafata de X mp = terasa si suprafata de X mp situate la etajul 3 al imobilului s.a.m.d.
Este obligatoriu ca factura de prestari servicii curatenie sa fie insotita de raportul de activitate intocmit pentru femeia de serviciu?
2. Factura cu prestari servicii administrare imobil - beneficiarul este proprietarul imobilului (SRL) care are spatii inchiriate catre diversi chiriasi (SRL-uri). Nu a avut atasat raportul de activitate al administratorului imobilului.
Administratorul imobilului tine legatura cu chiriasii imobilului, le procura materiale gospodaresti pentru functionare (becuri), face citirea contorilor (curent electric, gaze etc.), intocmeste calculul consumului de utilitati si utilitatile comune, contracteaza servicii de mentenanta a echipamentelor (centrala electrica, centrala de gaze etc.), asigura legatura cu ceilalti prestatori de profil (pentru intretinerea spatiului verde din fata imobilului, pentru paza si protectia imobilului s.a.).
Pentru toate aceste activitati exista facturile materialelor si serviciilor procurate si exista situatiile de calcul de utilitati si semnaturile chiriasilor de acceptare, exista proces-verbal de umplere a stingatoarelor de incendiu intocmite cu furnizorii de profil etc.
Serviciile de administrare a imobilului trebuie insotite obligatoriu de raportul de activitate al administratorului sau sunt suficiente celelalte inscrisuri mentionate din care rezulta efectiv cum a fost prestata activitatea de administrare?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 09 nov 2015.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 123347 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!