Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 9 Mai 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Inlocuire produse in perioada de garantie. Furnizor din UE

valabil la 27 Apr 2024Conform legislatiei in vigoare!
Vera Constantin Raspuns oferit de
Vera Constantin

Expert contabil

Intrebare: Firma ABC din Romania achizitioneaza produse electronice de la un producator din Franta pentru care se acorda garantie de 1 an. Firma ABC vinde aceste produse in Romania. Daca produsul se strica in perioada de garantie, ABC inlocuieste produsul stricat clientului cu altul nou, fara a emite o noua factura. La anumite intervale de timp, producatorul din Franta deconteaza firmei ABC produsele defecte inolcuite cu altele noi, iar firma ABC emite catre firma din Franta in schimbul banilor decontati o factura cu produsele inlocuite cu TVA 0% ca si cum ar fi livrare intracomunitara de bunuri, dar nu in toate cazurile, bunurile defecte se returneaza fizic producatorului din Fraconta.

Scopul facturii emise de ABC este sa compenseze banii primiti de la producatorul din Franta pentru bunurile inlocuite in perioada de garantie. Este corecta factura de livrare intracomunitara in aceasta situatie? Ce documente ar trebui sa se intocmeasca, care este tratamentul contabil si fiscal in aceasta situatie?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4069

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 27 apr 2024.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 123548 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria TVA

08Mai2024

Garantii contract de inchiriere

de Gabi Popescu valabil la 08 Mai 2024
TVA
Intrebare: Inchiriem apartamente. Nu am optat pentru inchiriere in regim de scutire. Chiriasul plateste si o garantie pentru situatia in care contractul de inchiriere este reziliat inainte de termenul prevazut. In situatia in care contractul inceteaza inainte de termen conform solicitarii chiriasului, garantia nu se restituies aceasta constituie pentru societatea noastra un venit. Trebuie sa colectam ...
04Apr2024

Scutire de TVA livrare intracomunitara

de Gina Popescu valabil la 04 Apr 2024
TVA
Intrebare: Am o mare dilema privind documentele pe care trebuie sa le detinem pentru a justifica scutirea de TVA pentru o livrare intracomunitara conform art. 138 din Directiva 2006/112/CE. Societatea noastra factureaza si livreaza marfa catre o firma din UE, conditia de livrare fiind FOB.In cazul livrarilor FOB, ce documente justificative trebuie sa detinem pentru justificarea scutirii de taxa?
29Mar2024

Intermediere servicii de transport marfa. Aplicarea structurii de comisionar

de Constanta Popa valabil la 29 Mar 2024
TVA
Intrebare: Societatea a contractat servicii de transport naval de marfa pe ruta Serbia - Constanta port. Prestatorul este inregistrat in UE. Aceste servicii se vor refactura catre o societate inregistrata in Serbia. Din punctul de vedere al TVA cum ar trebui sa factureze prestatorul transportului care este inregistrat in UE catre societatea noastra? Cum declaram in D300? Cum ar trebui sa refacturam ...
27Mar2024

Achizitie de bunuri de la un furnizor intracomunitar cu livrare din China. Tratament TVA si declaratii fiscale

de Carmen Adomnoaei valabil la 27 Mar 2024
TVA
Intrebare: Achizitie marfa de la Furnizor din Belgia - cod valid TVA in VIES. Marfa intra in RO direct de la producatorul de marfa sub alta denumire si anume denumirea firmei din China. Pe declaratia vamala de import la casuta nr. 2. Expeditor este inscris furnizorul din China. Bunurile raman pe teritoriul Romaniei. Asadar am urmatoarea documentatie de la vama: DVI ii cu firma din China, factura de marfa ...
20Mar2024

Livrare produse finite destinate exportului. Regim fiscal TVA

de Amelia Dumitras valabil la 20 Mar 2024
TVA
Intrebare: Din punctul de vedere al TVA, cum ar trebui sa tratam urmatoarea situatie? Noi suntem producator/executant si suntem in situatia sa exportam in afara Uniunii Europene marfa produsa de noi, printr-o alta companie tot din tara in calitate de vanzator avand relatia comerciala cu partenerul din afara Uniunii. In acest caz, cum tratatam din punctul de vedere al TVA aceasta tranzactie?
26Feb2024

Raportarea fiscala si informativa a garantiei SGR incasate de la client

de Amelia Dumitras valabil la 26 Feb 2024
TVA
Intrebare: Sumele incasate reprezentand garantia SGR de 50 bani/sticla, incasate de la clientii finali ai unui magazin cu amanuntul, garantie nepurtatoare de TVA, se raporteaza in decontul de TVA si, in caz afirmativ, la care rand?
x