Locuinta de serviciu. Conditii de acordare. Tratament fiscal
Societatea detine o cladire unde se afla sediul social si unde firma isi desfasoara si activitatea. In aceasta cladire se afla un apartament (prevazut si in autorizatia de constructie ca locuinta de serviciu). Cladirea are doar cate un contor pentru fiecare dintre utilitati. Apartamentul are o suprafata costruita de 150 mp (living, 3 dormitoare, bucatarie , 2 bai) si este complet mobilat si utilat.
Societatea doreste sa inchirieze acest apartament ca locuinta de serviciu celor doi salariati (cei doi nu au alte proprietati) .
1. Ce acte trebuie incheiate? Trebuie facut cate un contract de inchiriere cu fiecare salariat sau unul cu amandoi? Acest contract trebuie inregistrat undeva (ITM eventual)? Trebuie facute modificari la contractul de munca (in actualul nu se prevede ca salariatii beneficiaza de locuinta de serviciu)?
2. Exista o suma minima care trebuie prevazuta in contract ca si chirie (vezi O.U. 401999)? Este obligatoriu ca utilitatile sa fie suportate de catre salariati? In acest caz cum se calculeaza partea care ii revine fiecaruia? Se poate trece in contract o suma mica (mai mica decat aceste utilitati) specificandu-se ca suma reprezinta chirie + utilitati?
3. Ar trebui facuta o anexa la contract in care sa fie specificate dotarile apartamentului (mobilier, electrocasnice).
4. Care este suprafata maxima conform Legea locuintei pentru care cheltuielile cu acest spatiu sunt deductibile. Exista limite privind deductibilitatea cheltuielilor societatii cu acest spatiu si ma refer la utilitati, amortizari (de exemplu parte din mobilier este inregistrat ca si mijloc fix)?
5. Societatea efectueaza doar livrari catre persoane juridice. Pentru a incasa facturile aferente acestor contracte de inchiriere este obligatoriu sa eliberam bon fiscal (nu detinem casa de marcat)?
6. Trebuie facuta notificare la finante?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 08 nov 2010.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 123347 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!