Modificarile codului de procedura fiscala au in vedere extinderea masurilor de executare silita asupra patrimoniului datornicilor
20 Mai 2010
Proiectul de Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind unele masuri de combatere a evaziunii fiscale prevede modificarea Codului de procedura fiscala prin extinderea de executare silita asupra patrimoniului acelor persoane care au adus prejudicii bugetului public, dar si prin largirea bazei de colectare, similara din punctul de vedere al efectelor cu largirea bazei de impunere in stabilirea impozitelor.
Potrivit notei de fundamentare a OUG, publicata pe site-ul MFP, obiectivele avute in vedere de executiv sunt: prezentarea sistematizata a situatiilor in care, potrivit normelor legale, se angajeaza raspunderea solidara si cuprinderea in randul acestora si a situatiilor prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, cu modificarile si completarile ulterioare; se are in vedere aici si crearea cadrului legal necesar angajarii raspunderii solidare a persoanelor care detin in realitate controlul decizional asupra societatii, chiar daca acestea nu apar in actele juridice sau comerciale, dar se comporta ca un administrator.
Astfel, conform principiului urmarilor neglijentei, in solidar cu debitorul va raspunde persoana care, cu rea credinta, a permis sau a determinat constituirea eronata a obligatiilor fiscale prin declararea acestora in cuantum inferior celui real datorat, raspunderea urmand a se angaja celor vinovati.
Totodata, urmeaza sa fie sanctionate si actiunile ilicite care au avut ca efect imbogatirea fara just temei a contribuabilului, prin incasarea unor sume de la buget fara existenta unui drept real de restituire ori de rambursare.
Pe acelasi principiu urmeaza sa fie angajata raspunderea solidara cu debitorul declarat insolvabil, a celui care, in calitate de administrator, din cauza indeplinirii defectuoase a sarcinilor si atributiilor sale, a determinat sau favorizat aparitia starii de insolvabilitate si care, in acelasi timp, nu si-a indeplinit obligatia legala de a solicita instantei competente deschiderea procedurii insolventei, in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 85/2006.
Totodata, poprirea disponibilitatilor banesti ale debitorilor care nu si-au achitat datoriile catre stat va putea fi dispusa de ANAF si institutiile de credit, electronic, fara obligativitatea transmiterii de adrese de infiintare/ridicare a propririi emise pe suport de hartie si transmise prin posta, potrivit Notei de Fundamentare a OUG privind unele masuri pentru combaterea evaziunii fiscale, publicata miercuri de MFP.
Organele fiscale trebuie sa detina informatii si documente in vederea verificarii si constatarii respectarii, de catre bancile comerciale, a prevederilor Codului de procedura fiscala referitoare la obligatiile ce le revin in calitate de terti popriti, pentru a putea uza de prevederile Codului de procedura fiscala.
In situatia in care organul fiscal competent emite o decizie de masuri asiguratorii asupra unor bunuri perisabile si/sau degradabile apartinand unui debitor al carui domiciliu fiscal nu poate fi identificat sau acesta este de rea credinta, urmarind de fapt sustragerea de plata obligatiilor fiscale, ingreunand in mod considerabil colectarea, organul de executare va avea posibilitatea de a realiza in regim de urgenta valorificarea bunurilor sechestrate asiguratoriu prin vanzare directa la pretul pietei.
Sursa: financiarul.ro
Potrivit notei de fundamentare a OUG, publicata pe site-ul MFP, obiectivele avute in vedere de executiv sunt: prezentarea sistematizata a situatiilor in care, potrivit normelor legale, se angajeaza raspunderea solidara si cuprinderea in randul acestora si a situatiilor prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, cu modificarile si completarile ulterioare; se are in vedere aici si crearea cadrului legal necesar angajarii raspunderii solidare a persoanelor care detin in realitate controlul decizional asupra societatii, chiar daca acestea nu apar in actele juridice sau comerciale, dar se comporta ca un administrator.
Astfel, conform principiului urmarilor neglijentei, in solidar cu debitorul va raspunde persoana care, cu rea credinta, a permis sau a determinat constituirea eronata a obligatiilor fiscale prin declararea acestora in cuantum inferior celui real datorat, raspunderea urmand a se angaja celor vinovati.
Totodata, urmeaza sa fie sanctionate si actiunile ilicite care au avut ca efect imbogatirea fara just temei a contribuabilului, prin incasarea unor sume de la buget fara existenta unui drept real de restituire ori de rambursare.
Pe acelasi principiu urmeaza sa fie angajata raspunderea solidara cu debitorul declarat insolvabil, a celui care, in calitate de administrator, din cauza indeplinirii defectuoase a sarcinilor si atributiilor sale, a determinat sau favorizat aparitia starii de insolvabilitate si care, in acelasi timp, nu si-a indeplinit obligatia legala de a solicita instantei competente deschiderea procedurii insolventei, in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 85/2006.
Totodata, poprirea disponibilitatilor banesti ale debitorilor care nu si-au achitat datoriile catre stat va putea fi dispusa de ANAF si institutiile de credit, electronic, fara obligativitatea transmiterii de adrese de infiintare/ridicare a propririi emise pe suport de hartie si transmise prin posta, potrivit Notei de Fundamentare a OUG privind unele masuri pentru combaterea evaziunii fiscale, publicata miercuri de MFP.
Organele fiscale trebuie sa detina informatii si documente in vederea verificarii si constatarii respectarii, de catre bancile comerciale, a prevederilor Codului de procedura fiscala referitoare la obligatiile ce le revin in calitate de terti popriti, pentru a putea uza de prevederile Codului de procedura fiscala.
In situatia in care organul fiscal competent emite o decizie de masuri asiguratorii asupra unor bunuri perisabile si/sau degradabile apartinand unui debitor al carui domiciliu fiscal nu poate fi identificat sau acesta este de rea credinta, urmarind de fapt sustragerea de plata obligatiilor fiscale, ingreunand in mod considerabil colectarea, organul de executare va avea posibilitatea de a realiza in regim de urgenta valorificarea bunurilor sechestrate asiguratoriu prin vanzare directa la pretul pietei.
Sursa: financiarul.ro
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!
Articole similare
05Iul2022
OUG nr. 93/2022. La presiunea UE, statul restituie taxele de mediu pentru autoturisme
de
Ionut Jinga
05 Iul 2022
11Apr2022
Hotararea nr. 463/2022. Calcularea comisionului de administrare in cadrul IMM Invest Romania
de
Ionut Jinga
11 Apr 2022
24Nov2021
OMF nr. 1.420/2021. Publicarea si actualizarea informatiilor publicate de Ministerul Finantelor
de
Ionut Jinga
24 Nov 2021
18Nov2021
Ordinul INS nr. 773/2021. Pragurile valorice INTRASTAT pentru 2022
de
Ionut Jinga
18 Nov 2021
11Nov2021
Firmele care nu au depus declaratia privind beneficiarul real pot fi dizolvate
de
Ionut Jinga
11 Nov 2021