Operatiuni de inchiriere. Dotare cu POS
Aceste venituri reprezinta 0,03% din total venituri incasate si, in prezent, se incaseaza in numerar la ghiseul casieriei societatii. In vederea respectarii prevederilor OUG 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, societatea a demarat procedura de instalare a unui POS, prin care se vor incasa electronic (prin card) chiria lunara, energia electrica, consum apa si canalizare. POS elibereaza 2 recipise: 1 recipisa pentru chirias (dovada platii utilitatilor furnizate de societate) si 1 recipisa pentru evidenta societatii privind incasarea acestor utilitati.
1. Activitatea de inchiriere a unor active nefunctionale si nefolosite de societate pentru desfasurarea obiectului principal de activitate se incadreaza in activitatea de prestari servicii mentionata la art. 1 alin. (3) din OUG 193/2002, care fac trimitere la art. 271 alin. (1) si urmatoarele din Legea 227/2015?
Mentionam urmatoarele:
Partile din contractul de inchiriere sunt societatea, denumita, locator, si persoana fizica, denumita locatar, iar obiectul contractului de chirie il reprezinta inchirierea unor active care nu mai sunt folosite de societate pentru desfasurarea obiectului principal de activitate, de exemplu: foste garaje dezafectate, diverse magazii, ateliere, drept pentru care consideram ca activitatea de inchiriere nu reprezinta o prestare de servicii asa cum este definita de art. 271 alin. (1), alin. (3) si alin. (4) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal si, pe cale de consecinta, nu este necesar un POS.
2. Pentru situatia descrisa mai sus este obligatorie si utilizarea unei case de marcat conform OUG 28/1999 (2)?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 30 apr 2023.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 123148 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!