Ordinul nr. 1518/2021. Normele privind autorizarea pentru simplificarea determinarii valorii in vama a marfurilor
29 Oct 2021
Act normativ: Ordinul ANAF nr. 1.518/2021 pentru modificarea si completarea Normelor privind autorizarea pentru simplificarea determinarii sumelor care fac parte din valoarea in vama a marfurilor, aprobate prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.890/2016
Publicare: in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1028 din 28 octombrie 2021
Normele privind autorizarea pentru simplificarea determinarii sumelor care fac parte din valoarea in vama a marfurilor, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Autorizatiile pentru simplificarea determinarii sumelor care fac parte din valoarea in vama a marfurilor se emit de Directia Generala a Vamilor la solicitarea persoanelor interesate, numai pentru plasarea marfurilor, in mod repetat si in baza acelorasi conditii contractuale, sub regim vamal de punere in libera circulatie.
2.Transmiterea si prelucrarea cererilor, precum si emiterea si gestionarea ulterioara a autorizatiilor, respectiv modificarea, revocarea, anularea si suspendarea acestora, se efectueaza prin utilizarea Sistemului de decizii vamale, dezvoltat la nivelul Uniunii Europene si pus la dispozitia operatorilor economici si a autoritatilor vamale din statele membre de Comisia Europeana.
3. Cererea de autorizare pentru simplificarea determinarii sumelor care fac parte din valoarea in vama a marfurilor se depune de solicitant in Portalul comerciantilor din UE.
4. La cerere se anexeaza, in format electronic, urmatoarele documente:
a) inscrisul care atesta imputernicirea pentru statutul de reprezentant vamal, daca este cazul;
b) cazierul judiciar al solicitantului;
c) cazierul judiciar al angajatului (angajatilor) solicitantului responsabil(i) de problemele vamale ale solicitantului;
d) cazierul judiciar al persoanei (persoanelor) responsabile de solicitant sau care exercita controlul asupra gestiunii acestuia;.
5. Se modifica conditiile pentru emiterea autorizatiei pentru simplificarea determinarii sumelor care fac parte din valoarea in vama a marfurilor, Directia Generala a Vamilor verifica daca sunt indeplinite urmatoarele conditii:
- solicitantul/titularul autorizatiei nu inregistreaza obligatii fiscale restante administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, potrivit Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si alte creante bugetare individualizate in titluri executorii emise potrivit legii si existente in evidenta organului fiscal central in vederea recuperarii. Pentru verificarea indeplinirii conditiei, Directia Generala a Vamilor solicita certificat de atestare fiscala in format electronic prin intermediul aplicatiei informatice disponibile pe portalul INTRANET al ANAF;
- solicitantul/titularul autorizatiei nu are inscrise in cazierul fiscal informatii, potrivit Ordonantei Guvernului nr. 39/2015 privind cazierul fiscal, aprobata cu modificari prin Legea nr. 327/2015, cu modificarile si completarile ulterioare. Pentru verificarea indeplinirii conditiei, Directia Generala a Vamilor solicita certificat de cazier fiscal in format electronic prin intermediul aplicatiei informatice disponibile pe portalul INTRANET al ANAF;
- solicitantul/titularul autorizatiei nu este in stare de insolventa, in procedura de reorganizare sau lichidare judiciara. Verificarea acestor informatii se face prin consultarea informatiilor din baza de date RECOM a Oficiului National al Registrului Comertului;
- in cazierele judiciare nu sunt inscrise fapte din care sa rezulte ca, in cursul ultimilor 3 ani, au fost comise incalcari grave sau repetate ale legislatiei vamale sau ale dispozitiilor fiscale in legatura cu activitatea economica, inclusiv cu activitatea economica a solicitantului.
6. Autorizatia se emite prin Sistemul de gestionare a deciziilor vamale de catre Directia Generala a Vamilor.
7. Titularul autorizatiei este obligat sa informeze Directia Generala a Vamilor in legatura cu toate modificarile intervenite asupra elementelor care sunt de natura sa afecteze mentinerea si continutul autorizatiei, prin intermediul Portalului comerciantilor din U.E
Publicare: in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1028 din 28 octombrie 2021
Normele privind autorizarea pentru simplificarea determinarii sumelor care fac parte din valoarea in vama a marfurilor, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Autorizatiile pentru simplificarea determinarii sumelor care fac parte din valoarea in vama a marfurilor se emit de Directia Generala a Vamilor la solicitarea persoanelor interesate, numai pentru plasarea marfurilor, in mod repetat si in baza acelorasi conditii contractuale, sub regim vamal de punere in libera circulatie.
2.Transmiterea si prelucrarea cererilor, precum si emiterea si gestionarea ulterioara a autorizatiilor, respectiv modificarea, revocarea, anularea si suspendarea acestora, se efectueaza prin utilizarea Sistemului de decizii vamale, dezvoltat la nivelul Uniunii Europene si pus la dispozitia operatorilor economici si a autoritatilor vamale din statele membre de Comisia Europeana.
3. Cererea de autorizare pentru simplificarea determinarii sumelor care fac parte din valoarea in vama a marfurilor se depune de solicitant in Portalul comerciantilor din UE.
4. La cerere se anexeaza, in format electronic, urmatoarele documente:
a) inscrisul care atesta imputernicirea pentru statutul de reprezentant vamal, daca este cazul;
b) cazierul judiciar al solicitantului;
c) cazierul judiciar al angajatului (angajatilor) solicitantului responsabil(i) de problemele vamale ale solicitantului;
d) cazierul judiciar al persoanei (persoanelor) responsabile de solicitant sau care exercita controlul asupra gestiunii acestuia;.
5. Se modifica conditiile pentru emiterea autorizatiei pentru simplificarea determinarii sumelor care fac parte din valoarea in vama a marfurilor, Directia Generala a Vamilor verifica daca sunt indeplinite urmatoarele conditii:
- solicitantul/titularul autorizatiei nu inregistreaza obligatii fiscale restante administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, potrivit Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si alte creante bugetare individualizate in titluri executorii emise potrivit legii si existente in evidenta organului fiscal central in vederea recuperarii. Pentru verificarea indeplinirii conditiei, Directia Generala a Vamilor solicita certificat de atestare fiscala in format electronic prin intermediul aplicatiei informatice disponibile pe portalul INTRANET al ANAF;
- solicitantul/titularul autorizatiei nu are inscrise in cazierul fiscal informatii, potrivit Ordonantei Guvernului nr. 39/2015 privind cazierul fiscal, aprobata cu modificari prin Legea nr. 327/2015, cu modificarile si completarile ulterioare. Pentru verificarea indeplinirii conditiei, Directia Generala a Vamilor solicita certificat de cazier fiscal in format electronic prin intermediul aplicatiei informatice disponibile pe portalul INTRANET al ANAF;
- solicitantul/titularul autorizatiei nu este in stare de insolventa, in procedura de reorganizare sau lichidare judiciara. Verificarea acestor informatii se face prin consultarea informatiilor din baza de date RECOM a Oficiului National al Registrului Comertului;
- in cazierele judiciare nu sunt inscrise fapte din care sa rezulte ca, in cursul ultimilor 3 ani, au fost comise incalcari grave sau repetate ale legislatiei vamale sau ale dispozitiilor fiscale in legatura cu activitatea economica, inclusiv cu activitatea economica a solicitantului.
6. Autorizatia se emite prin Sistemul de gestionare a deciziilor vamale de catre Directia Generala a Vamilor.
7. Titularul autorizatiei este obligat sa informeze Directia Generala a Vamilor in legatura cu toate modificarile intervenite asupra elementelor care sunt de natura sa afecteze mentinerea si continutul autorizatiei, prin intermediul Portalului comerciantilor din U.E
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!
Articole similare
08Oct2021
Ordinul 1245/902/2021. Valoarea tichetelor de masa incepand cu luna octombrie 2021
de
Ionut Jinga
08 Oct 2021
08Oct2021
Ordinul 1244/901/2021. Valoarea tichetelor de cresa incepand cu luna octombrie 2021
de
Ionut Jinga
08 Oct 2021
27Mar2020
Scutiri de taxe vamale si TVA pentru importurile destinate prevenirii si combaterii COVID-19
de
Colectiv Rentrop&Straton
27 Mar 2020
24Dec2019
Romania se adapteaza cerintelor noilor directive europene in domeniul impozitului pe profit si al taxei pe valoarea adaugata!
de
Ionut Jinga
24 Dec 2019