Procedura de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social
13 Iul 2010
D.G.F.P.J. Iasi informeaza contribuabilii ca in M.O. al Romaniei nr. 443 din 1 iulie 2010 a fost publicat Ordinul A.N.A.F. nr. 2112/2010 privind aprobarea Procedurii de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu social, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare.
Noua procedura se aplica persoanelor care, incepind cu data intrarii in vigoare a prevederilor art. 17 din Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum au fost modificate prin art. XIII din OUG nr. 54/2010 privind unele masuri pentru combaterea evaziunii fiscale, au obligatia ca, la inmatricularea unei societati comerciale sau la schimbarea sediului social, sa inregistreze documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social.
Pentru obtinerea Certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social, contribuabilul completeaza formularul „Cerere de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social” care se depune la registratura organului fiscal in a carei raza teritoriala se afla spatiul cu destinatie de sediu social, sau se transmite prin posta.
Potrivit Ordinului ANAF, dosarul solicitarii trebuie sa cuprinda:
a) cererea solicitantului;
b) documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu social (titlu de proprietate, contract de vinzare – cumparare, contract de inchiriere, contract de comodat, alte acte care atesta dreptul de folosinta, dupa caz);
c) actul de identitate al solicitantului si / sau imputernicirea dupa caz;
d) actul care atesta numirea reprezentantului legal al persoanelor juridice, dupa caz;
e) un exemplar al Adeverintei privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social;
f) un exemplar al „Certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social” se arhiveaza la departamentul de specialitate.
In situatia in care cererea se transmite prin posta, documentele insotitoare vor fi anexate in copie legalizata.
Organul fiscal va elibera contribuabilului cite un exemplar din “Adeverinta privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social” precum si “Certificatul pentru spatiul cu destinatie de sediu social”.
Sursa: financiarul.ro
Noua procedura se aplica persoanelor care, incepind cu data intrarii in vigoare a prevederilor art. 17 din Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum au fost modificate prin art. XIII din OUG nr. 54/2010 privind unele masuri pentru combaterea evaziunii fiscale, au obligatia ca, la inmatricularea unei societati comerciale sau la schimbarea sediului social, sa inregistreze documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social.
Pentru obtinerea Certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social, contribuabilul completeaza formularul „Cerere de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social” care se depune la registratura organului fiscal in a carei raza teritoriala se afla spatiul cu destinatie de sediu social, sau se transmite prin posta.
Potrivit Ordinului ANAF, dosarul solicitarii trebuie sa cuprinda:
a) cererea solicitantului;
b) documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu social (titlu de proprietate, contract de vinzare – cumparare, contract de inchiriere, contract de comodat, alte acte care atesta dreptul de folosinta, dupa caz);
c) actul de identitate al solicitantului si / sau imputernicirea dupa caz;
d) actul care atesta numirea reprezentantului legal al persoanelor juridice, dupa caz;
e) un exemplar al Adeverintei privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social;
f) un exemplar al „Certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social” se arhiveaza la departamentul de specialitate.
In situatia in care cererea se transmite prin posta, documentele insotitoare vor fi anexate in copie legalizata.
Organul fiscal va elibera contribuabilului cite un exemplar din “Adeverinta privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social” precum si “Certificatul pentru spatiul cu destinatie de sediu social”.
Sursa: financiarul.ro
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!
Articole similare
26Mar2024
Ordinul nr. 4702024: Declaratia de Trezorerie pentru Finantarile primite de ONG-uri
de
PortalContabilitate.ro
26 Mar 2024
21Mar2024
In atentia organizatiilor non-profit: declaratia pentru sumele primite
de
Ionut Jinga
21 Mar 2024
15Ian2024
Reglementari Contabile Reimprospatate pentru ONG-uri si asociatii
de
Ionut Jinga
15 Ian 2024