Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 22 Ianuarie 2021
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
Seminare online
vezi aici toata colectia >>>

Proiect - ORDONANTA DE URGENTA. Regimul fiscal al indemnizatiilor primite de profesionisti. Plata anticipata a impozitului pe profit

Proiect: ORDONANTA DE URGENTA privind modificarea si completarea unor acte normative si pentru instituirea unor masuri fiscale

Premisele aparitiei acestei ordonante de urgenta
  • necesitatea stabilirii unor reguli pentru determinarea platilor anticipate aferente ultimului trimestru, in cazul contribuabilor care au efectuat platile anticipate trimestriale pentru anul 2020 la nivelul sumei rezultate din calculul impozitului pe profit trimestrial curent, tinand cont de faptul ca termenul de plata pentru plata anticipata a impozitului pe profit aferenta trimestrului IV al anului 2020 este 25 decembrie 2020
  • luand in considerare dispozitiile Legii nr. 199/2020 privind facturarea electronica in domeniul achizitiilor publice, avand in vedere contextul epidemiologic dinamic actual, este necesara realizarea si operationalizarea unui mecanism functional care sa asigure primirea si prelucrarea facturilor electronice de catre institutiile publice, de natura a genera beneficii in ceea ce priveste economiile, impactul asupra mediului si reducerea sarcinilor administrative
  • necesitatea clarificarii modului de calcul, plata si declarare de catre contribuabili a obligatiilor fiscale vizand impozitul pe venit si contributiile sociale obligatorii datorate pentru indemnizatiile acordate din bugetul asigurarilor pentru somaj, din bugetul de stat sau decontate din Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale
  • necesitatea asigurarii aplicarii unui regim fiscal unitar tuturor persoanelor fizice beneficiare ale indemnizatiilor acordate din bugetul asigurarilor pentru somaj, din bugetul de stat sau decontate din Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale, indiferent de regimul fiscal aplicabil categoriei de venituri pe care acestea le obtin in mod curent si pentru care beneficiaza de facilitati fiscale
Principalele prevederi

a) modificari privind Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/2020 privind unele masuri economice si fiscal-bugetare

Plata anticipata aferenta trimestrului IV se datoreaza si se plateste la nivelul sumei calculate pentru trimestrul III al anului fiscal 2020. Pentru contribuabilii prevazuti la art. 16 alin. (5) din Codul fiscal (an fiscal modificat), plata anticipata care se datoreaza si se plateste pana la data de 25 a ultimei luni din anul fiscal modificat este la nivelul sumei calculate pentru trimestrul precedent.

b) modificari in Legea nr. 199/2020 privind facturarea electronica in domeniul achizitiilor publice

Autoritatile contractante si entitatile contractante trebuie sa primeasca si sa prelucreze informatiile aferente facturilor electronice conexe contractelor de achizitie publica/sectoriala, contractelor de concesiune de lucrari sau servicii sau contractelor de achizitii publice din domeniul apararii si securitatii, in conformitate cu prezenta lege.

Informatiile prevazute mai sus sunt transmise prin intermediul sistemului informatic al Ministerului Finantelor Publice. Autoritatile contractante si entitatile contractante au acces la facturile emise in forma electronica prin intermediul sistemului national de raportare al Ministerului Finantelor Publice, acestea fiind corelate cu Sistemul electronic de achizitii publice SEAP, in conformitate cu standardul OCDS, pentru asigurarea transparentizarii informatiilor aferente respectivelor contracte.

Ministerul Finantelor Publice gestioneaza sistemul informatic prin intermediul caruia se transmit facturile electronice si se verifica autenticitatea, originea si integritatea continutului, iar autoritatile contractante si entitatile contractante verifica legalitatea facturilor emise in forma electronica, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.

Prin ordin al ministrului finantelor publice se stabilesc in termen de 60 de zile specificatiile tehnice si de utilizare a elementelor de baza ale facturii electronice conform standardului SR EN 16931.

c) dispozitii fiscale privind unele indemnizatii suportate din bugetul asigurarilor pentru somaj, din bugetul de stat sau decontate din Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale

1. Indemnizatiile acordate potrivit art. XV alin. (1), (1^1), (2) si (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020, cu completarile ulterioare (alti profesionisti, avocati, sportivi, persoane fizice care isi desfasoara activitatea in baza unor contracte de drepturi de autor) si art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, cu completarile Ulterioare (persoane care au incheiate conventii individuale de munca in baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei), nu constituie venituri din desfasurarea activitatii, iar pentru acestea se aplica urmatoarele reguli, dupa caz:

a) calculul impozitului pe venit si al contributiilor sociale obligatorii se efectueaza separat fata de veniturile realizate din desfasurarea activitatii;
b) nu se iau in calcul la verificarea incadrarii in plafonul prevazut la art. 148 alin. (2) si art.170 alin. (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare
c) prin derogare de la prevederile art. 121, art. 151 si art. 174 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, nu fac obiectul acordarii bonificatiei stabilita prin legea anuala a bugetului de stat.

2.  In cazul indemnizatiilor acordate potrivit art.3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020, cu completarile ulterioare (indemnizatia de 41,5% din castigul salarial mediu brut acordata profesionistilor  in cazul reducerii temporare a activitatii),  calculul obligatiilor fiscale se efectueaza de catre persoanele fizice beneficiare prin aplicarea cotelor prevazute la art. 64 alin. (1), art. 138 lit. a) si, respectiv, art. 156 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, asupra indemnizatiei brute incasate de la agentiile pentru plati si inspectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti. Pentru calculul impozitului pe venit se aplica regulile prevazute la art. 78 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare (nu se acorda deducerea personala).

3. Prin derogare de la prevederile art. 60, art.138^1 si art.154 alin. (1) lit. r) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru indemnizatiile prevazute la art.1 si art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020, cu completarile ulterioare, art. 3 din Ordonanta de urgenta nr. 147/2020 privind acordarea unor zile libere pentru parinti in vederea supravegherii copiilor, in situatia limitarii sau suspendarii activitatilor didactice care presupun prezenta efectiva a copiilor in unitatile de invatamant si in unitatile de educatie timpurie anteprescolara, ca urmare a raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2, cu completarile ulterioare, si in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 120/2020 privind instituirea unor masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, nu se acorda facilitati fiscale (scutiri de impozit pe venit, scutiri sau reduceri de impozit si contributii pentru sectorul constructiilor).

4. Persoanele fizice beneficiare ale indemnizatiilor acordate potrivit art. XV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020, cu completarile ulterioare (alti profesionisti, sportivi, avocati, persoane fizice care isi desfasoara activitatea in baza unor contracte de drepturi de autor), asigurate in sisteme proprii de pensii, care nu au obligatia asigurarii in sistemul public de pensii potrivit legii, datoreaza contributia de asigurari sociale la sistemul propriu de pensii, in cotele prevazute de Codul fiscal.

5. Persoanele fizice beneficiare ale indemnizatiilor suportate din bugetul asigurarilor pentru somaj sau din bugetul de stat, dupa caz, acordate potrivit art. XI si art. XV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020, cu completarile ulterioare si Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 120/2020, precum si ale indemnizatiilor acordate potrivit art.3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020, cu completarile ulterioare, nu pot dispune asupra destinatiei unei sume reprezentand pana la 3,5% din impozitul pe venit datorat aferent indemnizatiilor respective, pentru sustinerea entitatilor nonprofit/unitatilor de cult, precum si pentru acordarea de burse private, conform legii.

6. Persoanele fizice beneficiare ale indemnizatiilor suportate din bugetul asigurarilor pentru somaj sau decontate din Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale, dupa caz, acordate potrivit art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020, cu completarile ulterioare, si art. 3 din Ordonanta de urgenta nr. 147/2020, cu completarile ulterioare, precum si potrivit Legii nr. 19/2020 privind acordarea unor zile libere parintilor pentru supravegherea copiilor, in situatia inchiderii temporare a unitatilor de invatamant, cu modificarile si completarile ulterioare, nu pot dispune asupra destinatiei unei sume reprezentand pana la 3,5% din impozitul pe venit datorat aferent indemnizatiilor respective, pentru sustinerea entitatilor nonprofit/unitatilor de cult, precum si pentru acordarea de burse private, conform legii.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Sinteza noutatilor fiscal-contabile de impact in 2021

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Sinteza noutatilor fiscal-contabile de impact in 2021"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x