Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 5 Mai 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Registrul de bani personali: Intrebari si raspunsuri esentiale

08 Mai 2015
PortalContabilitate.ro Realizat de
PortalContabilitate.ro

contabil


Registrul de bani personali este un document obligatoriu, pe care firmele care utilizeaza case de marcat trebuie sa il intocmeasca. In plus, societatile trebuie sa anunte Fiscul ca au constituit documentul, iar astazi este ultima zi in care mai pot face acest lucru. Va prezentam in materialul urmator raspunsurile la principalele intrebari cu privire la Registrul de bani personali.

Ce este Registrul de bani personali?
Registrul de bani personali este un document in care trebuie inscrisi banii personali ai angajatilor, adica sumele pe care le au la ei in timpul programului de lucru.

Cine trebuie sa intocmeasca Registrul de bani personali?
Operatorii economici care utilizeaza case de marcat trebuie sa constituie Registrul de bani personali, dupa cum se arata in OUG nr. 8/2015.

Firmele care nu utilizeaza case de marcat, dar incaseaza bani in numerar de la alte societati, pe baza de chitanta, trebuie sa intocmeasca Registrul de bani personali?
"Nu, obligatia este aplicabila doar operatorilor economici care utilizeaza case de marcat", a declarat Bogdan Costea, expert contabil si consultant fiscal la Viboal Findex.

Exista un model standard al Registrului de bani personali?
Da. Modelul Registrului de bani personali a fost aprobat prin Ordinul MFP nr. 513/2015 si reprezinta un caiet cu pagini A4, numeratote in ordine crescatoare. Puteti consulta documentul in fisierul atasat mai jos.

Registrul de bani personali are regim fiscal?
Nu, registrul nu are un regim fiscal special.

Cum se infiinteaza Registrul de bani personali?
Cea mai eficienta metoda de infiintare a registrului este achizitia unui caiet A4 din comert, cu cat mai multe file.

Cine completeaza Registrul de bani personali?
Documentul se completeaza de catre personalul operatorului economic care isi desfasoara activitatea in unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, prevede Ordinul MFP nr. 513/2015.

Operatorii economici trebuie sa le faca angajatilor vreun instructaj cu privire la Registrul de bani personali?
Operatorii economici trebuie sa faca instructajele necesare pentru ca salariatii sa inteleaga ce li se cere, respectiv trebuie sa li se precizeze in fisele de post noile obligatii privind respectarea reglementarilor pentru utilizarea caselor de marcat fiscale.

Cand se completeaza Registrul de bani personali?
Angajatii trebuie sa completeze registrul zilnic, la inceputul programului de lucru,dispune legislatia actuala.

Ce informatii trebuie inscrise in Registrul de bani personali?
Potrivit modelului de registru aprobat de Ministerul Finantelor, angajatii trebuie sa completeze urmatoarele informatii:

  • data inregistrarii: ziua, luna, anul;
  • numele si prenumele;
  • functia;
  • suma de bani pe care o au la inceperea programului;
  • ora inregistrarii;
  • semnatura.

In situatia in care informatiile sunt completate gresit, se pot face modificari?
In Ordinul MFP nr. 513/2015 se mentioneaza ca documentul se completeaza de catre angajati fara stersaturi sau modificari si fara a lasa spatii neutilizate.

Operatorul economic va completa si el Registrul de bani personali?
Ultima pagina a documentului se semneaza, conform legislatiei in vigoare, de catre administratorul operatorului economic sau de catre persoana imputernicita de acesta.

Cine raspunde pentru corectitudinea datelor din Registrul de bani personali?
Operatorul economic raspunde de integritatea registrului si de completarea zilnica a acestuia de catre personalul sau, se precizeaza in legislatia autohtona.

Unde se pastreaza Registrul de bani personali?
Registrul de bani personali se pastreaza la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, se arata in aceeasi legislatie.

Cate Registre de bani personali poate avea un operator economic?
Un operator economic poate sa utilizeze un singur registru pentru fiecare unitate de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, se mentioneaza in Ordinul MFP nr. 513/2015.

Registrul de bani personali trebuie inregistrat la ANAF?
Registrul in sine nu se inregistreaza la ANAF.

Daca registrul nu se inregistreaza la ANAF, atunci operatorul economic trebuie sa raporteze catre Fisc informatii referitoare la acest document?
Conform Ordinului MFP nr. 513/2015, operatorul economic notifica organului fiscal competent de administrare constituirea registrului, precizand data deschiderii acestuia si numarul de pagini, conform numerotarii acestora.

Exista un format standard pentru notificare?
Nu. Legislatia in vigoare nu prevede un format standard pentru acest document, insa va punem la dispozitie un model de notificare, pe care il puteti consulta in fisierul atasat mai jos!

Cum se depune notificarea?
Notificarea poate fi depusa direct la organul fiscal sau prin posta, cu confirmare-primire, ne-au precizat reprezentantii Biroului de Asistenta si Indrumare a Contribuabililor, din cadrul ANAF.

Cand este termenul limita pentru depunerea acestei notificari?
8 mai este ultima zi pentru depunerea notificarii catre Fisc, dupa cum ne-au spus sursele citate.

Registrul de bani personali trebuie prezentat la controlul ANAF?
Da. Legislatia in vigoare stabileste ca documentul se prezinta la organele de control.

Ce trebuie sa faca operatorii economici atunci cand termina Registrul de bani personali?
La terminarea unui registru,trebuie reluata aceeasi procedura de notificare la ANAF in termen de cinci zile lucratoare de la data terminarii registrului vechi si infiintarii noului registru.

Cum sunt sanctionati operatorii economici care nu au Registrul de bani personali?
Cei care la ora inceperii programului de lucru nu asigura inregistrarea sumelor de bani detinute de personal in Registrul de bani personali risca amenda de 9.000 lei.

Registru de bani personali (click aici pentru a descarca)
Model notificare (click aici pentru a descarca)

alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x