Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 28 Septembrie 2023
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Renuntarea la o creanta

valabil la 16 Aug 2023Conform legislatiei in vigoare!
Anca Ivanov Raspuns oferit de
Anca Ivanov

Expert contabil

Intrebare: O societate platitoare de impozit pe venitul microintreprinderilor si care aplica sistemul TVA la incasare incheie un contract de comodat cu administratorul firmei, avand ca obiect o cladire de birouri (proprietatea administratorului). Imobilul a fost renovat si modernizat. Pentru aceste cheltuieli s-a dedus TVA la momentul initial.

Ulterior, compania semneaza un contract de inchiriere pentru o parte din imobil (chirie purtatoare de TVA). Dupa un timp, chiriasul nu mai plateste chiria pentru spatiu si anunta dupa 2 luni ca nu mai doreste sa foloseasca spatiul respectiv. Astfel, au ramas in sold 2 facturi de chirie si utilitati refacturate, pe care stim cu siguranta ca nu le vom mai recupera.

Va rog sa ma ajutati cu o solutie pentru a scoate din evidenta acest client, avand in vedere faptul ca nu mai sunt sanse de recuperare si nici nu se doreste initierea unei actiuni in instanta.

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Cod CAEN: 7112

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 16 aug 2023.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 112295 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

PFA sau SRL in 2023?

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "PFA sau SRL in 2023?"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Facturare

21Aug2023

Tratament fiscal TVA servicii de inchiriere echipamente, beneficiar din stat membru

de Amelia Dumitras valabil la 21 Aug 2023
Intrebare: O societate A din Romania, platitoare de TVA, incheie un contract cu o companie B rezidenta in UE si inregistrata in scopuri de TVA in tara de origine. Societatea A din Romania va presta pe teritoriul Romaniei servicii de inchiriere echipamente, punere la dispozitie personal si alte servicii logistice pentru societatea B, iar toate echipamentele functioneaza intr-un imobil. Societatea B din UE va ...
06Aug2023

Inchiriere imobil catre persoana scutita

de Olguta Crevelescu valabil la 06 Aug 2023
Intrebare: Societatea comerciala A, platitoare de TVA achizitioneaza o vila teren de la alta PJ platitoare de TVA si aplica taxarea inversa. Societatea A opteaza pentru a factura chiria acestei vile cu TVA. Chiriasul este Ambasada SUA, care prezinta un certificat de scutire la plata TVA pe numele societatii. Ce tratament considerati corect pentru TVA dedusa de societate la achizitie prin taxare inversa? ...
07Iul2023

Inchiriere aparatura oftalmologice spital de stat

de Anca Bilas valabil la 07 Iul 2023
Intrebare: O societate comerciala platitoare de TVA inchiriaza aparatura medicala oftalmologica unui spital de stat. Cum va intocmi factura din punctul de vedere al TVA incepand cu data de 01.08.2023?
29Iun2023

Subinchiriere spatii microintreprindere. Proprietar persoana fizica

de Vera Constantin valabil la 29 Iun 2023
Intrebare: O SRL neplatitoare de TVA, platitoare de impozit pe venitul microintreprinderilor, are un contract de inchiriere cu o persoana fizica. Aceasta SRL, cu permisiunea proprietarului, subinchiriaza o parte din spatiu unei persoane juridice. Subinchirierea se realizeaza la acelasi pret cu cel de inchiriere raportat la suprafata subinchiriata. In aceasta situatie, in care nu se realizeaza nici ...
05Iun2023

Inchiriere apartamente. Contracte cu persoane juridice

de Vera Constantin valabil la 05 Iun 2023
Intrebare: Sunt o SRL si am achizitionat 2 apartamente cu destinatia de inchiriere. Mentionez ca obiectul principal de activitate este 4636. In momentul achizitiei la serviciu impozite si taxe din cadrul primariei am fost informata ca impozitul pentru apartament este o suma daca il inchiriez persoanelor fizice si o suma mult mai mare daca este inchiriat persoanelor juridice. In acest context am agreat ...
02Iun2023

Plati direct in contul asociatilor

de Daniela Manole valabil la 02 Iun 2023
Intrebare: O asociatie medicala a infiintat o microintreprindere A. Microintreprinderea A factureaza servicii de inchiriere catre microintreprinderea B.1. In ce conditii se poate face plata facturilor emise de microintreprinderea A de catre B in contul asociatiei medicale?2. Cum inregistreaza in contabilitate microintreprinderea B plata facturilor primite de la microintreprinderea A?
x