Solutie temporara pentru infiintarea unei firme: sediul social la cabinetul avocatului
28 Iul 2010
ANAF a inasprit procedura de infiintare a unei firme. Mai exact, prin OUG nr. 54/2010, se restrange posibilitatea ca la acelasi sediu sa poata functiona mai multe societati. Aceasta se poate realiza numai in situatia in care imobilul permite functionarea respectivelor firme in incaperi diferite sau in spatii distinct partajate.
Pentru a amana demersurile de obtinere a „certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social” si a „adeverintei privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta”, asupra acelui spatiu, o firma de avocatura din Bucuresti propune, o solutie temporara. Firma nou infiintata ar putea avea sediul social la cabinetul avocatului care inregistreaza societatea la Registrul Comertului.
„Modalitatea prevazuta de legea avocatilor a ramas in vigoare si permite stabilirea sediului social la cabinetele de avocatura, pentru cel mult un an, fara posibilitate de prelungire. Aceasta a ramas singura alternativa pentru un investitor care ar dori infiintarea unei firme in cel mai scurt timp posibil, si fara prea mari cheltuieli/investitii inainte de inceperea efectiva a activitatii”, explica avocatul Simona Olteanu, din partea cabinetului de avocatura Scarlatescu Law Office.
Avocatii specializati in drept comercial au mai comunicat faptul ca procedurile de infiintare a unei firme s-au complicat si vor dura de doua ori mai mult.
„Noua lege detaliaza procedura de obtinere de la administratia finantelor publice a certificatului care atesta cate sedii sociale sunt situate la acea adresa. Din pacate, ordinul nu stabileste si procedura de radiere a sediilor din baza de date respectiva, motiv pentru care pana la aparitia unei reglementari in acest sens, apartamentele in care s-au inregistrat sedii in conformitate cu noua procedura (sedii care din varii motive vor fi mutate in scurt timp) vor ramane blocate intrucat in baza de date a administratiilor financiare vor figura in continuare ca sedii sociale ale unor firme”, a mai comunicat Simona Olteanu.
Sursa: financiarul.ro
Pentru a amana demersurile de obtinere a „certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social” si a „adeverintei privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta”, asupra acelui spatiu, o firma de avocatura din Bucuresti propune, o solutie temporara. Firma nou infiintata ar putea avea sediul social la cabinetul avocatului care inregistreaza societatea la Registrul Comertului.
„Modalitatea prevazuta de legea avocatilor a ramas in vigoare si permite stabilirea sediului social la cabinetele de avocatura, pentru cel mult un an, fara posibilitate de prelungire. Aceasta a ramas singura alternativa pentru un investitor care ar dori infiintarea unei firme in cel mai scurt timp posibil, si fara prea mari cheltuieli/investitii inainte de inceperea efectiva a activitatii”, explica avocatul Simona Olteanu, din partea cabinetului de avocatura Scarlatescu Law Office.
Avocatii specializati in drept comercial au mai comunicat faptul ca procedurile de infiintare a unei firme s-au complicat si vor dura de doua ori mai mult.
„Noua lege detaliaza procedura de obtinere de la administratia finantelor publice a certificatului care atesta cate sedii sociale sunt situate la acea adresa. Din pacate, ordinul nu stabileste si procedura de radiere a sediilor din baza de date respectiva, motiv pentru care pana la aparitia unei reglementari in acest sens, apartamentele in care s-au inregistrat sedii in conformitate cu noua procedura (sedii care din varii motive vor fi mutate in scurt timp) vor ramane blocate intrucat in baza de date a administratiilor financiare vor figura in continuare ca sedii sociale ale unor firme”, a mai comunicat Simona Olteanu.
Sursa: financiarul.ro
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!
Articole similare
05Iul2022
OUG nr. 93/2022. La presiunea UE, statul restituie taxele de mediu pentru autoturisme
de
Ionut Jinga
05 Iul 2022
11Apr2022
Hotararea nr. 463/2022. Calcularea comisionului de administrare in cadrul IMM Invest Romania
de
Ionut Jinga
11 Apr 2022
24Nov2021
OMF nr. 1.420/2021. Publicarea si actualizarea informatiilor publicate de Ministerul Finantelor
de
Ionut Jinga
24 Nov 2021
18Nov2021
Ordinul INS nr. 773/2021. Pragurile valorice INTRASTAT pentru 2022
de
Ionut Jinga
18 Nov 2021
11Nov2021
Firmele care nu au depus declaratia privind beneficiarul real pot fi dizolvate
de
Ionut Jinga
11 Nov 2021