Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 18 Mai 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Traseul "offroad" al deductibilitatii TVA la autoturisme

03 Iul 2012
PortalContabilitate.ro Realizat de
PortalContabilitate.ro

contabil
Tags: TVA 2012


Ce risca firmele daca deduc integral TVA la achizitia de autovehicule? Cine trebuie sa justifice deducerea integrala? Ce TVA va fi colectat la revanzare?

Modificarile repetate ale Codului Fiscal au in general un efect negativ asupra mediului de afaceri. Uneori chiar si cand sunt bineintentionate, efectele secundare coplesesc bunele intentii initiatorilor. Cel mai bune exemplu este reintroducerea deductibilitatii totale a TVA la achizitia de masini, la cheltuielile cu combustibilul si cu reparatiile in cazul folosirii autovehiculului exclusiv in scopul desfasurarii activitatii. Din start, exista cativa pierzatori in urma introducerii acestei prevederi, pentru ca ea este insotita de introducerea deductibilitatii de 50% la masinile folosite si in scop personal si in cazul leasingului. Insa apar si alte intrebari? Cum se va demonstra “folosirea exclusiva in scopul desfasurarii activitatii”? Cine trebuie sa demonstreze, Fiscul sau agentul economic? Ce se intampla in cazul in care o companie a dedus eronat integral TVA? Ce statut va avea din punct de vedere al TVA o operatiune de revanzare a autoviculului pentru care a fost aplicata deducerea de 50%? Ce baza de impozitare va fi luata in calcul la revanzare?

Pana la 1 ianuarie 2012, firmele romanesti au suportat costurile crizei impuse de strategia guvern-FMI inclusiv prin suspendarea, cu cateva exceptii, a deductibilitatilor cu achizitionarea de masini, a cheltuieilor cu combustibilul si cu reparatiile, atat in ceea ce priveste TVA, cat si a impozitului pe profit. Companiile au cautat solutii, cea mai frecventa fiind achizitionarea masinilor prin leasing, scutit de la aplicarea acestei prevederi. Prima zi a anului a venit cu o veste buna din partea guvernului: chiar daca nu se recunostea deductibilitatea acestor cheltuieli in totalitate, se recunostea 50% din valoarea acestora. Iar de la 1 iulie 2012, ultima modificare a Codului Fiscal, parea, cel putin la prima vedere, ca va reninstaura normalitatea: se reintroducea deductibilitatea totala in cazul folosirii autovehicului exclusiv in scopul desfasurarii activitatii.

Insa aparea si prima problema: definirea sintagmei “exclusiv In scopul desfasurarii activitatii economice a persoanei impozabile”. Insa vestea cea mai proasta viza extinderea sferei limitarii deducerii TVA in cazul celor care nu utilizeaza autoturismul “exclusiv in scopul activitatii economice” si asupra leasingului, inchirierii, reparatiilor, intretinerii si altor cheltuieli legate de acesta. Contractele de leasing au fost folosite atat pentru finantare, cat si pentru a evita bariera ridicata in 2009, odata cu introducerea masurii suspendarii deductibilitatilor. Efectul actualelelor modificari va fi probabil o reducere a apetitului companiilor de a-si innoi parcul auto, cu un efect direct asupra pietei auto si in special celei leasingului auto. Daca se dorea combaterea fenomenului achizitionarii de masini scumpe pe firma, se putea introduce un plafon, solutie propusa in 2008 de Gabriel Biris, partener la BirisGoran.


sursa: finantistii.ro
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x