Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 10 Mai 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Vanzare imobil. Regim TVA

valabil la 05 Dec 2013
Irina Dumitrescu Raspuns oferit de
Irina Dumitrescu

Consultant fiscal, Expert contabil

Intrebare: O societatea a achizitionat in decembrie 2009 un imobil + teren cu 400.000 lei (300.000 lei cladire + 100.000 lei teren) de la o persoana fizica in vederea mutarii activitatii scoietatii in acel imobil.

Pe parcursul anului 2010 s-au efectuat lucrari de amenajare in regie proprie in valoare de 100.000 lei, la care a fost dedusa TVA, costul acestor lucrari fiind incluse in valoarea cladirii pe baza unui proces-verbal de receptie in decembrie 2010.

Atat cladirea, cat si terenul au fost reevaluate in octombrie 2012 si octombrie 2013.

Societatea decide sa vanda in decembrie 2013 catre unul din asociati cladirea + teren la o valoare de piata, conform ultimei reevaluari efectuate de un evaluator certificat, intrucat dezvoltarea societatii este imposibila in zona in care se afla imobilul.

Este necesara o hotarare AGA pentu vanzarea imobilului in care sa fie precizata si valoarea la care se va efectua vanzarea?

Este corecta vanzarea fara TVA conform art. 141 alin. (2) lit. f) din Codul fiscal, intrucat imobilul este considerat vechi, iar valoarea terenului reprezinta 25% din valoarea claririi, conform raportului de reevaluare.

Este obligatorie ajustarea TVA deduse la amenajarea cladirii in valoarea de 100.000 lei in luna cand se face vanzarea? Daca da, pe ce rand din decontul de TVA se trece valoarea ajustarii?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 6110

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 05 dec 2013.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 123588 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria ONG

07Mai2024

Cotizatii membrii. Situatie de trezorerie

de Elena Garofil valabil la 07 Mai 2024
Intrebare: O asociatie care promoveaza turismul se finanteaza exclusiv prin cotizatiile membrilor. Banii sunt folositi pentru diverse proiecte cum ar fi: marcare unor rute, poteci, reparatii, promovarea unor zone sau obiective turistice si altele. Textul "precum si alte forme similare de finantare" din cuprinsul art. 34 alin 3.1 din Legea 82/1991, adica: "persoanele juridice fara scop patrimonial care, in ...
06Mai2024

ONG. Sponsorizare alta ONG

de Bajan Camelia valabil la 06 Mai 2024
Intrebare: M-ar interesa la ce anume poate folosi o ONG sumele primite din sponzorizare. Poate la randul ei sa sponzorizeze mai departe activiatea altui ONG? In acest sens se incheie la fel un contract de sponzorizare sau este nevoie de alt tip de contract, spre exemplu de finantare al activiatii celeilalte ONG? Cu sumele primite de la ANAF din redirectionarea impozitelor de la PF sau PJ poate la fel sa ...
05Mai2024

ONG. Acordare ajutor financiar. Documente

de Elena Garofil valabil la 05 Mai 2024
Intrebare: O ONG ofera suport financiar unor cazuri medicale oncologice sau de orice alt tip pentru recuperarea starii de sanatate a unor persoane care nu au posibilitati financiare. ONG are in statut specificate aceste scopuri. De asemenea, are ca scop si reducerea abandonului scolar si ajuta copii din familii defavorizare cu manuale, haine, mancare si orice acestia mai au nevoie.Care sunt documentele ...
05Mai2024

Venituri din drepturi de autor. Cumul cu venituri din salarii. Taxe.

de Rodica Mantescu valabil la 05 Mai 2024
Intrebare: O asociatie care organizeaza evenimente culturale incheie contract de drepturi de autor pentru un eveniment care a avut loc. Ce contributii se retin in cazul contractului de drepturi de autor in anul 2024? Persoana respectiva este si angajata.
04Mai2024

Contract de drepturi de autor. Retinere impozit

de Elena Garofil valabil la 04 Mai 2024
Intrebare: Avem un contract pe drepturi de autor incheiat in aprilie 2024 cu o persoana care a realizare eveniment Workshop de Upcycling. Remuneratia neta prevazuta in contract este de 1.500 de lei.1. Pentru aceasta renumeratie trebuie sa calculam si sa retine impozit?2. Impozitul se calculeaza cu cota forfetara de 40%?3. Trebuie sa facem schimbare pe vector la ANAF si sa declaram acel impozit prin ...
04Mai2024

ONG. Acordare burse. D107

de Elena Garofil valabil la 04 Mai 2024
Intrebare: O ONG care nu a desfasurat activitati economice in anul 2023 si care a acordat tot in anul 2023 burse elevilor olimpici are obligatia depunerii D107? In cazul unui raspuns afirmativ, termenul de depunere este 25.06.2024, odata cu cel al depunerii D101? In ceea ce priveste completarea ei, trebuie completata sectiunea beneficiarii sponsorizarilor cu nume, prenume si CNP? Mentionez ca este vorba de ...
x