Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 27 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

  • Subiectul saptamanii
  • D101. Corelatii randuri
    Care ar fi calculul corect pentru impozitul pe profit daca am urmatoarele date: - pierdere rand 39 D101 an 2022 = 46.316 - randul 40 D101 anul 2022 = (- 41.024) - aceasta reprezinta pierderea fiscala care o preiau in D101 anul 2023 randul...
    mai mult

Livrari catre nave - decizie Comisia Centrala Fiscala

03 Sep 2015
PortalContabilitate.ro Realizat de
PortalContabilitate.ro

contabil


Ordin privind aprobarea Deciziei Comisiei fiscale centrale nr. 3/2015

Aceasta decizie vine sa detalieze modul in care un contribuabil inregistrat in scopuri de TVA poate sa efectueze o livrare scutita de TVA.

Potrivit art. 143 alin. (1) lit. h) din Codul fiscal, persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA efectueaza livrari de bunuri sau prestari de servicii, dupa cum urmeaza:
„ (1) Sunt scutite de taxa:
h) in cazul navelor atribuite navigatiei in largul marii si care sunt utilizate pentru transportul de calatori/bunuri cu plata sau pentru activitati comerciale, industriale sau de pescuit, precum si in cazul navelor utilizate pentru salvare ori asistenta pe mare sau pentru pescuitul de coasta, urmatoarele operatiuni:
1. livrarea, modificarea, repararea, intretinerea, navlosirea, leasingul si inchirierea de nave, precum si livrarea, leasingul, inchirierea, repararea si intretinerea de echipamente incorporate sau utilizate pe nave, inclusiv echipamente de pescuit;
2. livrarea de carburanti si provizii destinate a fi utilizate pe nave, inclusiv pentru navele de razboi incadrate in Nomenclatura Combinata (NC) cod 8906 10 00 care parasesc tara si se indreapta spre porturi straine unde vor fi ancorate, cu exceptia proviziilor in cazul navelor folosite pentru pescuitul de coasta;
3. prestarile de servicii, altele decat cele prevazute la pct. 1, efectuate pentru nevoile directe ale navelor si/sau pentru incarcatura acestora;”.

Decizia Comisiei Centrale Fiscale nr. 3/2015 analizata in materialul de astazi vine sa detalieze noțiunea de nave maritime și ne sugereaza ce elemente trebuie sa identificam pentru a stabili corect calitatea de nava maritima.

Analizand conținutul de ansamblu și termenii folosiți de Comisia Centrala, prima noastra reacție a fost sa spunem „uite raspunsul la intrebarea: Cate roti are vaporul?”. Aceasta reacție ne este sugerata de urmatorul text al deciziei Comisiei Centrale Fiscale:
„Pentru a determina daca o nava este efectiv si preponderent utilizata pe mare nu pot fi luate in calcul doar criterii obiective, cum ar fi lungimea sau tonajul navei, insa acestea ar putea fi utilizate pentru a exclude din domeniul de aplicare a scutirilor navele care, in orice caz, nu indeplinesc conditiile prevazute la art. 143 alin. (1) lit. h) din Codul fiscal (...)”

Lasand la o parte calitatea narativa a textului pentru care mulți absolvenți de liceu nu ar fi trecut bacalaureatul, efectul fiscal al deciziei este unul de raportare atat la criterii obiective cat si, mai ales, permite raportarea la unele criterii subiective, din punctul nostru de vedere, respectiv ne face sa ne indepartam de principiile date de art. 14 alin. (2) din Codul de procedura fiscala ce stabileste:
„ (2) Situatiile de fapt relevante din punct de vedere fiscal se apreciaza de organul fiscal dupa continutul lor economic.”.

in plus, observam ca aceasta decizie ce ar fi trebuit sa fie o solutie nu face altceva decat sa ne trimita tot la prevederi normative existente, respectiv:
„Pentru a stabili daca o nava, care indeplineste conditiile obiective de a fi capabila sa navigheze pe mare datorita lungimii si tonajului, a fost efectiv si preponderant utilizata pentru navigatie pe mare, pot fi utilizate mijloace de proba prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala (...)”

in sfarsit, aceasta este calitatea unei decizii emise de Comisia Centrala Fiscala, cu referiri multiple la probe negative, fara sa spuna nimic.

Desigur, noi consideram ca am gasit raspunsul la intrebarea „Cate roti are vaporul?”. Cate vrea legiuitorul. Nu are nicio legatura cu constructia tehnica a navelor.

Dorim insa sa venim in ajutorul celor care au astfel de livrari catre nave si le reamintim ca temeiul normativ relevant pentru justificarea scutirii de TVA la livrarile de bunuri si prestarile de servicii catre nave maritime este reglementata de OMFP nr. 2222/2006 cu modificari ulterioare, acesta fiind actul normativ de referinta.

Desigur, recomandam celor ce se afla in aceasta situatie sa se raporteze in principal la criteriile obiective cum ar fi lungimea/ latimea navei si specificatiile tehnice ale producatorului pentru ca oricat de subiectivi am fi o nava destinata transportului maritim de marfuri si pasageri nu va fi utilizata pe Dambovita!

autor: Adrian Benta
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x