Achizitie imobil
Odata cu aceasta procedura de achizitie au aparut si urmatoarele costuri:
-Caiet de sarcini aferent licitatiei
-Comision de acordare credit s-a cumparat cu plata partial dintr-un credit bancar
-Comision agentie imobiliara
-Comisioane si taxe notariale ororarii autentificare notar, taxe intabulare
Ulterior achizitiei, societatea isi propune sa faca anumite costuri in vederea relocarii la noul sediu:
-Reparativereconditionare instalatii termiceelectrice
-Sistem de supravegheresecuritate
-Diverse cheltuieli ocazionate de relocare transport, montaj, servicii
Din punct de vedere contabil:
1. La ce valoare se va inregistra in Contabilitate intrarea in patrimoniu in urma achizitiei?
2. Costurile din timpul procesului de achizitie vor majora activele fixe aferete imobilului achizitionat, sau se pot recunoaste ca si cheltuieli?
3. Cum repartizez eventuale costuri pe care nu le pot recunoaste ca si cheltuieli intre teren si cladiri?
Din punct de vedere fiscal:
3. Am dreptul sa deduc cheltuielile enumerate mai sus? Pe care am si pe care nu?
4. Daca exista cheltuieli care trebuie incluse in valoarea imobilului si le repartizez proportional intre teren si constructii, rezulta ca pentru o parte a acestor costuri nu voi avea niciodata drept de deducere, avand in vedere ca terenul nu se amortizeaza?
5. Ce valori se vor declara odata cu luarea in evidenta la DGITL? Daca fac un raport de evaluare in acest sens si reevaluez imobilul cf. raport de evaluare, pot declara aceste valori la DGITL in conditiile in care nu depasesc 30zile de la achizitie?
6. eventuala obligatie de includere a unor costuri in valoarea imobilului are efecte cu privire la deductibilitatea TVA aferent acelor costuri?
Rog o opinii cat se poate de concise pentru intrebarile de mai sus, intrucat am vazut prevederile relative si vagi ale legii 571 si ale ordinului 3055 art.51.
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 02 apr 2015.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 123261 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!