Asociere. Aspecte contabile
b) Partile nu se angajeaza sa efectueze aporturi sau sa puna in comun aporturi;
c) Veniturile si cheltuielile fiecareia dintre parti in legatura cu executarea obligatiilor corespunzatoare din contractul de achizitie publica se vor inregistra exclusiv in contabilitatea partii respective;
d) Calcularea impozitelor si contributiilor aferente veniturilor obtinute din executarea contractului se va face de catre fiecare dintre parti pentru veniturile proprii, neexistand venituri sau cheltuieli comune.
1.1. Pentru evitarea oricarui dubiu, intrucat nu exista obligatia organizarii contabilitatii asocierii partilor si ca atare nu a fost desemnat un asociat care sa contabilizeze veniturile si cheltuielile acestei asocieri si partile actioneaza in nume propriu fata de terti, fiecare parte va fi tratata drept o persoana impozabila separata din punct de vedere al impozitului pe profit si al TVA, neaplicandu-se in acest caz prevederile - art 34 si 269, alin 11) din Codul fiscal.
1.2. Fiecare parte va suporta cheltuielile proprii pentru executarea obligatiilor sale rezultate din contractul de furnizare, cota proportionala fiind aplicabila doar asupra pretului contractului, nu si asupra cheltuielilor suportate de fiecare parte pentru indeplinirea obligatiilor asumate prin contractul de furnizare si acordul de asociere.
Modul de executare al asocierii este bazat pe principiul independentei comerciale si juridice a fiecareia dintre parti. Acordul de asociere clarifica modul de executare financiara a contractului, in sensul ca fiecare membru va fi raspunzator pentru partea asumata prin contractul de furnizare si ca aspectele financiare vor fi indeplinite prin facturarea contravalorii bunurilor/serviciilor catre lider care, la randul sau, factureaza catre beneficiarul final. La valoarea facturata liderul va adauga cota standard de TVA (19) chiar daca, posibil, unele achizitii de la nerezidenti ar avea alt regim de facturare (taxare inversa). n acest caz, avand in vedere componenta comparator-revanzator, liderul are drept de deducere pentru toate achizitiile (cu plata efectiva de tva catre furnizor sau prin aplicare taxare inversa). Procentul din pretul contractului ce revine liderului este de 40%.
Care este monografia contabila in contabilitatea liderului in cazul acesta?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 10 aug 2021.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 123199 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!