Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 20 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Vanzare cladiri si terenuri catre un asociat. Raport de evaluare si obligatii declarative

valabil la 28 Feb 2024Conform legislatiei in vigoare!
Carmen Adomnoaei Raspuns oferit de
Carmen Adomnoaei

Consultant fiscal, Expert contabil

Intrebare: Este obligatoriu ca un raport de evaluare, realizat in scopul estimarii valorii de piata a unor active corporale (terenuri, cladiri) in vederea vanzarii acestora, sa fie inregistrat si in contabilitate? Mentionez ca aceste active sunt inregistrate in contabilitate cu amortizarea aferenta.

Am urmatoarea situatie: o firma cu 3 asociati si doua puncte de lucru. Un asociat doreste sa cumpere pe persoana fizica cladirile si terenul aferent de la un punct de lucru. Totusi, la acest punct de lucru inca se desfasoara activitate de comert cu sase angajati.

Este corect si legal sa fac factura cu contravaloarea (cota-parte) cladirilor si terenului aferent catre asociat, iar apoi sa intocmesc un contract de inchiriere intre firma si persoana fizica pentru a putea continua activitatea la acel punct de lucru? In acest caz, trebuie declarat ceva la finante sau la primarie?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 1061

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 28 feb 2024.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 122848 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Imobilizari

09Apr2024

Aspecte contabile si fiscale in vanzarea terenurilor reevaluate

de Liviu Sapunaru valabil la 09 Apr 2024
Intrebare: O societate comerciala platitoare de impozit pe profit inregistreaza in contabilitate raport de evaluare financiara la 31.12.2023 a terenurilor detinute in patrimoniu, fiind prima reevaluare inregistrata rezultand prima din reevaluare. In anul 2024 se hotaraste dezmembrarea unui teren si se inregistreaza in contabilitate la valoarea evaluata in functie de metri patrati ale noilor loturi. In ...
07Apr2024

Monografie contabila achizitie teren

de Daniela Manole valabil la 07 Apr 2024
Intrebare: In cazul in care societatea noastra a incheiat un contract de cesiune prin care noi - in calitate de cesionar si in acelasi timp nou promitent - cumparator, am platit o parte din suma cedentului pentru o suprafata de teren, cedent care are si calitatea de promitent-cumparator, care ar fi monografia contabila?O persoana fizica (promitent vanzator) a incheiat o promisiune de vanzare/cumparare ...
05Apr2024

Factura de storno de la furnizor

de Mariana Prejbeanu valabil la 05 Apr 2024
Intrebare: In septembrie 2023 s-au achizitionat 4 laptopuri, iar acum in martie firma de la care le-am achizitionat face factura de storno pe cele 4 laptopuri. Mentionez ca laptopurile au fost incadrate la imobilizari si din septembrie pana acum s-a facut si amortizarea lor pe aceasta perioada.Cum procedez in acest caz?
05Apr2024

Evaluare imobil

de Gina Popescu valabil la 05 Apr 2024
Intrebare: Suntem un operator de servicii publice de alimentare cu apa si canalizare si avem stabilit prin politicile contabile ca pentru activele din privat nu pastram costul istoric si facem periodic, de regula la 3 ani reevaluarea acestora la valoarea justa. Reevaluare s-a facut pana acum de evaluatori autorizati.Pentru anul 2023 am incheiat contract cu un evaluator care nu este din acelasi oras cu ...
04Apr2024

Amortizare cladire nefunctionala

de Gina Popescu valabil la 04 Apr 2024
Intrebare: O fundatie a achizitionat in decembrie 2022 o cladire si teren destinata desfasurarii activitatii. Cladirea nu poate fi folosita ca atare, necesita efectuarea unor lucrari de amenajare, lucrari care se vor desfasura pe o perioada de 2 ani, in anul 2023 s-au obtinut toate autorizatiile de constructie iar in 2024 vor incepe lucrarile. La achizitie cladirea a fost inregistrata in contul 2121 ...
30Mar2024

Inregistrare in contabilitate intrare in posesie teren

de Gina Popescu valabil la 30 Mar 2024
Intrebare: Societatea noastra a intrat in posesia terenului de sub hala si din imprejur, teren aflat in proprietatea statului. Comisia judeteana pentru stabilirea dreptului de proprietate asupra terenurilor, pe baza propunerii comisiei comunale, orasenesti sau municipale si a prevederilor Legii fondului funciar nr 18/1991 ale Legii nr 1/2000 si ale Legii nr 247/2005, cu modificarile ulterioare emite titlu ...
x