Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 27 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

  • Subiectul saptamanii
  • D101. Corelatii randuri
    Care ar fi calculul corect pentru impozitul pe profit daca am urmatoarele date: - pierdere rand 39 D101 an 2022 = 46.316 - randul 40 D101 anul 2022 = (- 41.024) - aceasta reprezinta pierderea fiscala care o preiau in D101 anul 2023 randul...
    mai mult

Sinteza noutatilor fiscal-contabile de impact in 2021

06 Ian 2021
Ionut Jinga Realizat de
Ionut Jinga

consultant fiscal


I. Modificari ale Codului fiscal (Legea nr. 227/2015)

A. Impozit pe profit

1. Cheltuielile suportate de angajator aferente activitatii in regim de telemunca pentru salariatii care desfasoara activitatea in acest regim, potrivit legii, sunt cheltuieli deductibile pentru determinarea rezultatului fiscal.

2. Contribuabilii care efectueaza cheltuieli cu educatia timpurie scad din impozitul pe profit datorat cheltuielile cu educatia timpurie, dar nu mai mult de 1.500 lei/luna pentru fiecare copil. In cazul in care suma depaseste impozitul pe profit datorat, diferenta va fi scazuta, in ordine, din impozitul pe salarii retinut de contribuabil pentru angajati, din taxa pe valoarea adaugata datorata sau din accizele datorate.

3. Ajustarile pentru deprecierea creantelor sunt integral deductibile la calculul rezultatului fiscal, daca creantele indeplinesc cumulativ conditiile prevazute de Codul fiscal. Conform vechilor reglementari, ajustarile pentru deprecierea creantelor erau deductibile in limita unui procent de 30% din valoarea acestora.

Nota: Potrivit OUG nr. 226, publicata in Monitorul Oficial nr. 1332/31.12.2020, aceasta prevedere se va aplica incepand cu 01.01.2022.

4. Consolidarea fiscala la nivel de grup va conduce la posibilitatea societatilor din acelasi grup fiscal sa compenseze profiturile cu pierderile, urmand sa plateasca impozit doar pe diferenta rezultata.

Rezultatul fiscal consolidat al grupului fiscal se determina prin insumarea algebrica a rezultatelor fiscale determinate in mod individual de fiecare membru al grupului fiscal. Rezultatul fiscal consolidat pozitiv este profit impozabil, iar rezultatul fiscal consolidat negativ este pierdere fiscala. Impozitul pe profit se calculeaza prin aplicarea cotei de 16% asupra rezultatului fiscal consolidat pozitiv al grupului.

5.  Scutirea de impozit pe profit, aferenta investitiilor realizate se acorda in limita impozitului pe profit calculat cumulat de la inceputul anului pana in trimestrul punerii in functiune a activelor, pentru contribuabilii care aplica sistemul trimestrial de declarare si plata a impozitului pe profit, respectiv in limita impozitului pe profit calculat cumulat de la inceputul anului punerii in functiune a activelor pana la sfarsitul anului respectiv pentru contribuabilii care aplica sistemul anual de declarare si plata a impozitului pe profit. A fost abrogata astfel vechea prevedere conform careia scutirea de impozit pe profit aferenta investitiilor realizate se acorda in limita impozitului pe profit datorat pentru perioada respectiva.[...]

6. Nu sunt deductibile la calculul rezultatului fiscal, cheltuielile cu beneficiile acordate salariatilor in instrumente de capitaluri cu decontare in actiuni. Acestea reprezinta elemente similare cheltuielilor la momentul acordarii efective a beneficiilor.

7. Nu sut deductibile la calculul rezultatului fiscal,  cheltuielile efectuate ca urmare a unor tranzactii cu o persoana situata intr-un stat care, la data inregistrarii cheltuielilor, este inclus in anexa I si/sau anexa II din Lista UE a jurisdictiilor necooperante in scopuri fiscale, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

8. In situatia in care un beneficiar al unei sponsorizari/burse private/mecenat restituie suma respectiva contribuabilului, potrivit legii, intr-un an fiscal diferit de cel in care a fost acordata sponsorizarea/bursa privata/mecenatul, suma dedusa pentru acea sponsorizare/bursa privata sau mecenat din impozitul pe profit, in perioade fiscale precedente, in limita prevazuta de lege, se adauga ca diferenta de plata la impozitul pe profit datorat in trimestrul/anul restituirii sponsorizarii/bursei private/mecenatului. Pentru situatiile in care restituirile de sponsorizari/burse private/mecenat se efectueaza in acelasi an fiscal, contribuabilul regularizeaza in trimestrul/anul restituirii sponsorizarii/bursei private/mecenatului sumele deduse din impozitul pe profit, in trimestrele precedente, in limita prevazuta de lege.

9. Cheltuielile reprezentand amortizarea aparatelor de marcat electronice fiscale se scad din impozitul pe profit si sunt cheltuieli nedeductibile la calculul rezultatului fiscal.

10. Contribuabilii care la determinarea impozitului pe profit aferent anului 2020 scad costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale achizitionate si puse in functiune in anii 2018 si 2019, potrivit Legii nr. 153/2020, pentru care au aplicat in anii respectivi prevederile privind scutirea de impozit a profitului reinvestit (art. 22 din Codul fiscal), adauga la impozitul datorat si valoarea impozitului pe profit scutit aferent acestor aparate.

B. Impozit pe veniturile microintreprinderilor

1. Pentru determinarea bazei impozabile a impozitului pe veniturile microintreprinderilor se scad dividendele primite de la o persoana juridica  romana.

2. Pentru incadrarea in conditiile privind plafonul de venituri (1.000.000 euro) pentru intrarea/iesirea din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor, se vor lua in calcul aceleasi elemente care constituie baza impozabila prevazuta la art. 53. Vechea reglementare prevede faptul ca se vor lua in calcul aceleasi venituri (ci nu elemente) care constituie baza impozabila.

C. Impozit pe venit

1. Declaratia 205 se va depune pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent pentru anul expirat

Platitorii de venituri cu regim de retinere la sursa a impozitelor au obligatia sa depuna o declaratie privind calcularea si retinerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit la organul fiscal competent, pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent pentru anul expirat, cu exceptia platitorilor de venituri din salarii si asimilate salariilor, platitorilor de venituri din drepturi de proprietate intelectuala, platitorilor de venituri in baza contractelor de activitate sportiva, venituri din arenda sau din asocieri cu persoane juridice, acestia avand obligatia depunerii Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

2. Nu sunt cheltuieli deductibile la calculul impozitului pe venit:
  • cheltuielile cu amortizarea bunurilor din patrimoniul personal afectate exercitarii activitatii, potrivit legii;
  • cheltuielile cu costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale,  puse in functiune in anul respectiv, potrivit legii
3. Nu sunt impozabile in sensul impozitului pe venit, urmatoarele:
  • avantajele sub forma utilizarii in scop personal a vehiculelor care nu sunt utilizate exclusiv in scopul activitatii economice, aflate in proprietatea sau folosinta persoanelor juridice ce aplica regimul de impozitare al microintreprinderilor sau impozitul specific unor activitati.
  • sumele acordate angajatilor care desfasoara activitati in regim de telemunca pentru sustinerea cheltuielilor cu utilitatile la locul in care angajatii isi desfasoara activitatea, precum electricitate, incalzire, apa si abonamentul de date, si achizitia mobilierului si a echipamentelor de birou, in limitele stabilite de angajator prin contractul de munca sau regulamentul intern, in limita unui plafon lunar de 400 lei corespunzator numarului de zile din luna in care persoana fizica desfasoara activitate in regim de telemunca. Sumele vor fi acordate fara necesitatea de prezentare a documentelor justificative;
  • acoperirea costurilor cu testarea epidemiologica si/sau vaccinarea angajatilor pentru impiedicarea raspandirii bolilor care pun in pericol sanatatea angajatilor si cea public;
  • ajutoarele pentru adoptie;
  • primele de asigurare voluntara de sanatate, precum si serviciile medicale furnizate sub forma de abonament, suportate de angajator pentru angajatii proprii, astfel incat la nivelul anului sa nu se depaseasca echivalentul in lei al sumei de 400 euro, pentru fiecare persoana (vechea reglementare nu prevedea faptul ca plafonul de 400 euro este stabilit pe persoana);
  • avantajele in natura acordate persoanelor fizice care realizeaza venituri din salarii si asimilate salariilor ca urmare a ocuparii unor functii considerate de catre angajator/platitor esentiale pentru desfasurarea activitatii si care se afla in izolare preventiva la locul de munca sau in zone special dedicate in care nu au acces persoane din exterior, pentru o perioada stabilita de angajator/platitor, in cazul instituirii starii de asediu, de urgenta sau de alerta, potrivit legii;
  • sumele platite de angajator pentru educatia timpurie a copiilor angajatilor;
4. Sunt asimilate veniturilor din salarii si sunt impozitate ca atare, sumele reprezentand salarii/solde, diferente de salarii/solde, dobanzi acordate in legatura cu acestea, precum si actualizarea lor cu indicele de inflatie, stabilite in baza unor hotarari judecatoresti ramase definitive si irevocabile/hotarari judecatoresti definitive si executorii, inclusiv cele acordate potrivit hotararilor primei instante, executorii de drept (asadar se impoziteaza si diferentele de salarii stabilite in baza hotararilor primei instante, executorii de drept).

5. In cazul avantajelor in bani si/sau in natura primite de la terti ca urmare a prevederilor contractului individual de munca, a unui raport de serviciu, act de detasare sau a unui statut special prevazut de lege ori a unei relatii contractuale intre parti, dupa caz, obligatia de calcul, retinere, plata si declarare a impozitului revine, dupa cum urmeaza:

a) angajatorului rezident fiscal roman, cand avantajele in bani si/sau in natura sunt acordate de alte entitati decat acesta si plata se efectueaza prin intermediul angajatorului;
b) platitorilor de venituri rezidenti fiscali romani, cand avantajele in bani si/sau in natura sunt acordate de alte entitati decat angajatorul, cu exceptia situatiei persoanelor fizice care realizeaza in Romania venituri din salarii si asimilate salariilor ca urmare a contractelor de munca incheiate cu angajatori care nu au sediu social, sediu permanent sau reprezentanta in Romania, pentru care sunt aplicabile prevederile art. 82 CF.

6. In cazul contribuabililor care obtin avantaje in bani si/sau in natura de la terti care nu sunt rezidenti fiscali romani, impozitul se calculeaza, se declara si se plateste de catre contribuabil. In cazul contribuabililor care obtin avantaje in bani si/sau in natura de la terti care nu sunt rezidenti fiscali romani, angajatorul rezident poate opta pentru calcularea, retinerea si plata impozitului pe venit.

7. Tichetele cadou acordate de o societate altor categorii de beneficiari (exemplu: persoane fizice care nu sunt salariati), sunt venituri din alte surse pentru care se datoreaza doar impozit pe venit (10%).

8. Declaratia unica privind impozitul pe venit si contributii sociale se va depune pana la data de 25 mai inclusiv (vechiul termen era 15 martie).

9. Formularul 230 prin care contribuabilii pot dispune asupra destinatiei unei sume din impozitul datorat pe venitul anual, a unei sume reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se infiinteaza si functioneaza in conditiile legii si a unitatilor de cult, precum si pentru acordarea de burse private, conform legii, se poate depune pana la data de 25 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a veniturilor, sub sanctiunea decaderii (vechiul termen era 15 martie).

D. Contributii sociale

Nu se cuprind in baza de calcul a contributiilor sociale:
  • avantajele sub forma utilizarii in scop personal a vehiculelor care nu sunt utilizate exclusiv in scopul activitatii economice, aflate in proprietatea sau folosinta persoanelor juridice care aplica regimul de impozitare al microintreprinderilor sau impozitul specific unor activitati;
  • sumele acordate angajatilor care desfasoara activitati in regim de telemunca pentru sustinerea cheltuielilor cu utilitatile la locul in care angajatii isi desfasoara activitatea, precum electricitate, incalzire, apa si abonamentul de date, si achizitia mobilierului si echipamente de birou, in limitele stabilite de angajator prin contractul de munca sau regulamentul intern, in limita unui plafon lunar de 400 lei corespunzator numarului de zile din luna in care persoana fizica desfasoara activitate in regim de telemunca. Sumele vor fi acordate fara necesitatea de prezentare a documentelor justificative;
  • acoperirea costurilor cu testarea epidemiologica si/sau vaccinarea angajatilor pentru impiedicarea raspandirii bolilor care pun in pericol sanatatea angajatilor si cea public;
  • sumele platite de angajator pentru educatia timpurie a copiilor angajatilor;
  • ajutoarele pentru adoptie;
  • avantajele in natura acordate persoanelor fizice care realizeaza venituri din salarii si asimilate salariilor ca urmare a ocuparii unor functii considerate de catre angajator/platitor esentiale pentru desfasurarea activitatii si care se afla in izolare preventiva la locul de munca sau in zone special dedicate in care nu au acces persoane din exterior, pentru o perioada stabilita de angajator/platitor, in cazul instituirii starii de asediu, de urgenta sau de alerta, potrivit legii;
  • sumele platite de angajator pentru educatia timpurie a copiilor angajatilor;
E. Impozit pe veniturile obtinute de nerezidenti

Declaratia 207 se va depune pana pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent pentru anul expirat.

Platitorii de venituri cu regim de retinere la sursa a impozitelor, cu exceptia platitorilor de venituri din salarii,  au obligatia sa depuna o declaratie privind calcularea si retinerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit la organul fiscal competent, pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent pentru anul expirat (vechea prevedere impunea obligatia depunerii acestei declaratii pana la 31 ianuarie).

F. Taxa pe valoarea adaugata

1. Sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare, persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, care au sediul activitatii economice in Romania , a caror cifra de afaceri in anul calendaristic precedent nu a depasit plafonul de 4.500.000 lei. Vechiul plafon era de 2.250.000 lei.

2. Ajustarea bazei de impozitare a TVA se efectueaza si in cazul in care contravaloarea totala sau partiala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu a fost incasata de la beneficiarii persoane fizice in termen de 12 luni de la termenul de plata stabilit de parti, ori in lipsa acestuia, de la data emiterii facturii, cu exceptia situatiei in care furnizorul/prestatorul si beneficiarul sunt parti affiliate.

3. Cota redusa de TVA (5%) se aplica pentru livrarea de locuinte care au o suprafata utila de maximum 120 m2, exclusiv anexele gospodaresti, a caror valoare, inclusiv a terenului pe care sunt construite, nu depaseste suma de 140.000 de euro. Vechiul plafon era de 450.000 lei.

Nota: Potrivit OUG nr.  226, publicata in Monitorul Oficial nr. 1332/31.12.2020, aceasta prevedere se va aplica incepand cu 01.01.2022, drept urmare, pentru anul 2021 se aplica vechiul plafon de 450.000 lei.

4. Nu intra in sfera de aplicare a taxei pe valoarea adaugata, intrucat nu este considerat livrare de bunuri in sensul TVA, transferul dreptului de proprietate asupra unui bun imobil de catre o persoana impozabila catre o institutie publica, in scopul stingerii unei obligatii fiscale restante.

5. TVA datorata sau achitata pentru achizitiile de bauturi alcoolice si produse din tutun, in afara  cazurilor in care aceste bunuri sunt destinate revanzarii sau pentru a fi utilizate pentru prestari de servicii, va putea fi dedusa si pentru acordarea in mod gratuit de bunuri in scop de reclama sau in scopul stimularii vanzarilor.

6. In situatia in care nu sunt indeplinite conditiile si formalitatile de exercitare a dreptului de deducere in perioada fiscala de declarare sau in cazul in care nu s-au primit documentele de justificare a taxei prevazute la art. 299 din Codul fiscal, persoana impozabila isi poate exercita dreptul de deducere prin decontul perioadei fiscale in care sunt indeplinite aceste conditii si formalitati sau printr-un decont ulterior, dar in cadrul termenului de prescriptie prevazut in Codul de procedura fiscala, inclusiv in cazul anularii rezervei verificarii ulterioare ca urmare a inspectiei fiscale. Prin exceptie, in cazul in care furnizorul emite facturi de corectie, fie din initiativa proprie, fie in urma inspectiei fiscale in cadrul careia organul fiscal a stabilit TVA colectata pentru anumite operatiuni efectuate in perioada supusa inspectiei fiscale, beneficiarul respectivelor operatiuni are dreptul sa deduca taxa inscrisa in factura de corectie emisa de furnizor chiar daca termenul de prescriptie a dreptului de a stabili obligatii fiscale s-a implinit.

7. Sunt scutite de TVA cu drept de deducere, livrarile de vaccinuri si dispozitive pentru diagnosticul de Covid 19, precum si serviciile de vaccinare si testare aferente.

8. Pentru importurile de deseuri, se va face in continuare plata efectiva a TVA la organele vamale, ca urmare a faptului ca in nomenclatura combinata nu exista codificare tarifara in functie de caracteristicile tehnice ale acestor bunuri.

9. Persoana impozabila nestabilita in Romania si neinregistrata in scopuri de TVA in Romania care realizeaza in Romania operatiunile prevazute la art. 293 alin. (1) lit. m) din Codul fiscal poate desemna un reprezentant fiscal autorizat care sa indeplineasca obligatiile din perspectiva TVA ce decurg din realizarea acestor operatiuni.  Persoana care desemneaza un reprezentant fiscal autorizat, este tinuta raspunzatoare individual si in solidar pentru plata taxei, impreuna cu reprezentantul sau fiscal autorizat.

10. Referitor la modul de completare a Decontului de TVA

Taxa de plata cumulata se determina in perioada fiscala de raportare prin adaugarea la taxa de plata din perioada fiscala de raportare a sumelor neachitate la bugetul de stat, pana la data depunerii decontului de taxa, din soldul taxei de plata al perioadei fiscale anterioare, si a sumelor neachitate la bugetul de stat pana la data depunerii decontului din diferentele de TVA de plata stabilite de organele fiscale prin decizii comunicate pana la data depunerii decontului.

Noutate: Nu se preiau in decontul de taxa sumele reprezentand TVA care nu sunt considerate restante conform art. 157 alin. (2) din Codul de procedura fiscala sau potrivit altor legi. Sumele care devin ulterior restante se cuprind in decontul perioadei fiscale in care intervine aceasta situatie.

G. Impozite si taxe locale

1. Potrivit Legii 241/2020 de modificare a C.F, in cazul cladirilor cu destinatie mixta aflate in proprietatea persoanelor fizice, impozitul se calculeaza prin insumarea:

a) impozitului calculat pentru suprafata folosita in scop rezidential conform art. 457;
b) impozitului determinat pentru suprafata folosita in scop nerezidential, indicata prin declaratie pe propria raspundere, si cu conditia ca cheltuielile cu utilitatile sa nu fie inregistrate in sarcina persoanei care desfasoara activitatea economica, prin aplicarea cotei stabilite conform art. 458 asupra valorii impozabile stabilite conform art. 457, fara a fi necesara stabilirea valorii prin depunerea documentelor prevazute la art. 458 alin. (1)."

2. Impozitul pe cladirile aflate in proprietatea persoanelor fizice si juridice care sunt utilizate pentru prestarea de servicii turistice, pe o durata de cel mult 180 de zile consecutive sau cumulate, in cursul unui an calendaristic, se reduce cu 50%. Reducerea se aplica in anul fiscal urmator celui in care este indeplinita aceasta conditie (Legea nr. 230/2020 care modifica Codul fiscal)

II. Modificari ale Codului de procedura fiscala

1. Sunt prezentate si alte situatii care determina nulitatea unui act administrativ fiscal:
  • organul fiscal nu prezinta argumentele pentru care nu ia in considerare opinia prealabila emisa in scris sau solutia adoptata de organul fiscal sau de instanta de judecata , in cazul in care contribuabilul/platitorul a prezentat organului fiscal anterior emiterii actului administrativ fiscal respectiva opinie/solutie;
  • organul fiscal nu respecta considerentele deciziei de solutionare a contestatiei in cazul emiterii noului act administrativ fiscal;
  • emiterea raportului de inspectie fiscala si a deciziei de impunere sau a deciziei de nemodificare a bazei de impunere de catre organul de inspectie fiscala dupa incetarea inspectiei fiscale, respectiv emiterea raportului de verificare si a deciziei de impunere de catre organul fiscal dupa incetarea verificarii situatiei fiscale personale;
  • organul fiscal emite raport de inspectie fiscala/de verificare a situatiei fiscale personale si decizie de impunere/decizie de modificare a bazelor de impozitare/decizie de nemodificare a bazelor de impozitare/decizie pentru regularizarea situatiei ori decizie de incetare a procedurii de verificare a situatiei fiscale personale, in situatia in care se fac constatari in legatura cu savarsirea unor fapte prevazute de legea penala in legatura cu mijloacele de proba privind stabilirea bazei de impozitare/valorii in vama care fac obiectul inspectiei fiscale/controlului vamal.
2. Se introduc reguli noi in desfasurarea activitatii de inspectie fiscala

In cazul in care inspectia fiscala a inceput si intervine incetarea persoanei juridice sau decesului persoanei fizice ca subiecte de drept fiscal, inspectia fiscala continua cu succesorii persoanei respective, daca acestia exista. In acest caz, creanta fiscala se stabileste pe numele succesorilor. In cazul in care nu exista succesori inspectia fiscala inceteaza.

Inspectia fiscala se suspenda si in situatia in care organul de inspectie fiscala este sesizat sau i se aduce la cunostinta, in timpul inspectiei fiscale ca impotriva contribuabilului/platitorului se afla in desfasurare o procedura judiciara in legatura cu mijloacele de proba privind stabilirea bazei de impozitare care fac obiectul inspectiei fiscale sau in situatia in care documentele financiar-contabile ale contribuabilului au fost ridicate de organul de urmarire penala, fara a putea fi puse la dispozitia organului de inspectie fiscal.

Durata efectuarii inspectiei fiscale este stabilita de organul de inspectie fiscala, in functie de obiectivele inspectiei, si nu poate fi mai mare de:

a) 180 de zile pentru contribuabilii mari, precum si pentru contribuabilii/platitorii care au sedii secundare, indiferent de marime;
b) 90 de zile pentru contribuabilii mijlocii;
c) 45 de zile pentru ceilalti contribuabili.
 
Conducatorul organului de inspectie fiscala poate decide reverificarea unor tipuri de obligatii fiscale pentru o anumita perioada impozabila, la propunerea organului de inspectie fiscala desemnat cu efectuarea inspectiei sau la cererea contribuabilului, daca sunt indeplinite urmatoarele conditii cumulative:

a) dupa incheierea inspectiei fiscale apar date suplimentare care erau necunoscute organului de inspectie fiscala sau, dupa caz, contribuabilului, la data efectuarii inspectiei fiscale;
b) datele suplimentare influenteaza rezultatele inspectiei fiscale incheiate.

Contribuabilul poate solicita reverificarea in situatiile in care nu poate corecta declaratia de impunere.

Rezultatul inspectiei fiscale se consemneaza, in scris, intr-un raport de inspectie fiscala, in care se prezinta constatarile organului de inspectie fiscala din punctul de vedere faptic si legal si consecintele lor fiscale, cu exceptia cazurilor in care se fac constatari in legatura cu savarsirea unor fapte prevazute de legea penala in legatura cu mijloacele de proba privind stabilirea bazei de impozitare care fac obiectul inspectiei fiscale, pentru care sunt aplicabile prevederile art. 132 (sesizarea organelor de urmarire penala).

3. Pentru angajatii care lucreaza la domiciliu o societate nu are obligatia de a infiinta si declara sedii secundare la respectivele locatii.

4. Persoana fizica care desfasoara o profesie liberala sau exercita o activitate economica in mod independent intr-una din formele prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2008,  raspunde pentru obligatiile fiscale datorate ca urmare a exercitarii profesiei sau activitatii cu bunurile din patrimoniul de afectatiune. Daca acestea nu sunt suficiente pentru recuperarea creantelor fiscale, pot fi urmarite si celelalte bunuri ale debitorului.

5. Reglementari privind controlul antifrauda
  • la finalizarea controlului operativ si inopinat se incheie proces-verbal de control/act de control, in conditiile legii. Un exemplar al procesului-verbal de control/actului de control se comunica contribuabilului/platitorului.
  • contribuabilul/platitorul isi poate exprima punctul de vedere fata de constatarile mentionate in procesul-verbal/actul de control in termen de 5 zile lucratoare de la comunicare.
6. Modificari in procedura de stabilire si reducere a penalitatii de nedeclarare/declarare eronata

Pentru obligatiile fiscale principale nedeclarate sau declarate incorect de contribuabil/platitor si stabilite de organul fiscal prin decizii de impunere, contribuabilul/platitorul datoreaza o penalitate de nedeclarare de 0,08% pe fiecare zi, incepand cu ziua imediat urmatoare scadentei si pana la data stingerii sumei datorate, inclusiv, din obligatiile fiscale principale nedeclarate sau declarate incorect de contribuabil/platitor si stabilite de organul fiscal prin decizii de impunere.

Vechea prevedere se refererea la obligatiile fiscale principale nedeclarate sau declarate incorect de contribuabil/platitor si stabilite de inspectie fiscala prin decizii de impunere.

Nu mai este obligatorie cererea contribuabilului pentru ca penalitatea de nedeclarare stabilita mai sus sa se reduca cu 75%, daca sunt indeplinite anumite conditii. Ori de cate ori organul fiscal constata indeplinirea acestor conditii, acesta comunica decizia referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentand penalitati de nedeclarare prin evidentierea reducerii de 75% aplicata.

Penalitatea de nedeclarare nu se aplica daca obligatiile fiscale principale nedeclarate sau declarate incorect de contribuabil/platitor si stabilite de organul fiscal prin decizii de impunere rezulta din aplicarea unor prevederi ale legislatiei fiscale de catre contribuabil/platitor, potrivit interpretarii organului fiscal cuprinse in norme, instructiuni, circulare sau opinii comunicate contribuabilului/platitorului de catre organul fiscal central.

7. Modificari in procedura de reluare a valorificarii bunurilor prin licitatii

In situatia in care nici la a treia licitatie nu se vinde bunul, se organizeaza o noua licitatie. In acest caz bunul va fi vandut la cel mai mare pret oferit, chiar daca acesta este inferior pretului de pornire a licitatiei, dar nu mai mic decat 25% din pretul de evaluare al acestuia.

Vechea reglementare prevedea impunea conditia ca pretul de vanzare sa nu fie mai mic decat cuantumul taxei de participare la licitatie.

8. In cazul in care din regularizarea anuala a dividendelor platite ca urmare a distribuirii partiale in cursul anului, potrivit art. 67 din Legea societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, rezulta sume de restituit de la buget, platitorul de dividende depune la organul fiscal competent o declaratie de regularizare/cerere de restituire dupa restituirea de catre asociati sau actionari a dividendelor si pana la implinirea termenului de prescriptie a dreptului de a cere restituirea.

9. Sunt asimilate deciziilor de impunere, si deciziile de incetare a procedurii de verificare a situatiei fiscale personale, alaturi de deciziile privind nemodificarea bazei de impozitare.

10. In materia secretului fiscal, organul fiscal poate transmite informatiile pe care le detine, oricarui solicitant, cu consimtamantul expres si neechivoc al contribuabilului/platitorului despre care au fost solicitate informatii. Responsabilitatea privind modalitatea de utilizare a informatiilor astfel obtinute revine solicitantului;

Vechea prevedere: informatiile puteau fi transmise oricarui solicitant, cu acordul scris al contribuabilului/platitorului despre care au fost solicitate informatii.

11. A fost eliminate obligatia de publicare pe site-ul propriu a analizei de risc efectuate periodic de organul fiscal, prin care se stabileste si clasa/subclasa de risc fiscal a contribuabilului.

12. Schimbari in competenta de solutionare a contestatiilor impotriva actelor administrative fiscale

Contestatiile formulate impotriva titlurilor de creanta precum si impotriva altor acte administrativ fiscale emise de organul fiscal central nu se mai solutioneaza de catre structurile specializate de solutionare a contestatiilor din cadrul directiilor generale regionale ale finantelor publice in a caror raza teritoriala isi au domiciliul fiscal contestatarii sau de catre Directia generala de solutionare a contestatiilor din cadrul A.N.A.F, ci se solutioneaza numai de catre structura specializata de solutionare a contestatiilor din cadrul Ministerului Finantelor Publice.

Activitatea de solutionare a contestatiilor se realizeaza de catre structura specializata din cadrul aparatului propriu al Ministerului Finantelor Publice atat la nivel central, cat si la nivel teritorial.

13. In cazul persoanelor fizice nedepunerea la termenele prevazute de lege a declaratiilor de venit constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 50 lei la 500 lei.

III. Situatii financiare anuale/raportari contabile semestriale

Potrivit Legii 238/2020, firmele cu cifra de afaceri mai mica decat echivalentul in lei a 1.000.000 euro la sfarsitul exercitiului financiar precedent nu mai au obligatia intocmirii si transmiterii de raportari contabile semestriale. Ministerul Finantelor va putea stabili intocmirea si depunerea situatiilor financiare sau unor raportari contabile si la alte perioade decat anual, in cadrul exercitiului financiar, doar de catre persoanele care au realizat o cifra de afaceri mai mare decat echivalentul in lei a 1.000.000 euro la sfarsitul exercitiului financiar precedent.

IV. Declaratii fiscale sau de alta natura

1. Extinderea utilizarii Declaratiei 700

Potrivit Ordinului ANAF 4136/2020, declaratia 700 se va putea utilize pentru:
  • inregistrarea/modificarea domiciliului fiscal al contribuabililor, cu exceptia cazului in care contribuabilii isi modifica domiciliul sau sediul social care reprezinta si domiciliu fiscal, precum si cu exceptia contribuabililor nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanente, care nominalizeaza, ulterior inregistrarii fiscale, un alt sediu permanent desemnat.
  • inregistrarea in vectorul fiscal a unor noi categorii de obligatii fiscale sau modificarea
  • categoriilor de obligatii fiscale declarative inscrise initial in vectorul fiscal;
  • modificarea sistemului anual/trimestrial de declarare si plata a impozitului pe profit, de catre contribuabilii platitori de impozit pe profit;
  • exercitarea optiunii de modificare a anului fiscal;
  • declararea sediilor secundare care nu au obligatia inregistrarii fiscale;
  • inregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor impozabile care solicita, ulterior inregistrarii fiscale, inregistrarea in scopuri de TVA conform art.316 alin.(1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
  • efectuarea de mentiuni referitoare la vectorul fiscal privind TVA, ulterior inregistrarii in scopuri de TVA;
  • exercitarea optiunii privind aplicarea/incetarea aplicarii prevederilor art.278 alin. (5) lit. h) din Codul fiscal, cu privire la locul prestarii, catre persoane neimpozabile, a serviciilor de telecomunicatii, radiodifuziune si televiziune, sau a serviciilor furnizate pe cale electronica;
  • efectuarea de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fiscala si care efectueaza o achizitie intracomunitara de bunuri taxabila in Romania;
  • efectuarea de mentiuni privind cifra de afaceri in cazul persoanelor impozabile pentru care perioada fiscala este trimestrul calendaristic si care nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri in anul precedent;
  • efectuarea de mentiuni privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare.
2. Se modifica formularul 101 ,,Declaratie anuala privind impozitul pe profit (Ordin ANAF 4072/2020)

Noul formular 101 se va utiliza incepand cu declararea impozitului pe profit aferent anului 2020 si aduce cateva modificari declaratiei, printre care:
la rd 34 se inscriu sumele asimilate cheltuielilor nedeductibile reprezentand costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale, care se scade din impozitul pe profit datorat (Legea 153/2020)
la rd 49 se inscrie bonificatia pentru plata anticipata a impozitului pe profit, conform OUG 33/2020, cu modificarile si completarile ulterioare.

3. Declaratia privind beneficiarul real se depune in termen de 90 de zile de la incetarea starii de alerta (OUG nr. 191/2020).

Va reamintesc faptul ca nu au obligatia depunerii declaratiei provind beneficiarul real, regiile autonome, companiile si societatile nationale si societatile detinute integral sau majoritar de stat si nici persoanele juridice constituite doar din asociati persoane fizice, atunci cand acestia sunt singurii beneficiari reali.

4. In ceea ce priveste Declaratia INTRASTAT se mentin actualele praguri valorice

Institutul National de Statistica a stabilit un nivel al pragurilor valorice Intrastat de 900.000 lei atat pentru expedieri intra-UE de bunuri, cat si pentru introduceri intra-UE de bunuri.

5. Noi documente care pot face obiectul comunicarii prin Spatiul privat virtual

Potrivit Ordinului ANAF nr. 3192/2020 pentru modificarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor Publice/organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica, categoriile de documente ce pot face obiectul comunicarii prin SPV sunt:

a) declaratii fiscale, declaratii de inregistrare si alte declaratii intocmite de persoana fizica, persoana juridica sau alta entitate fara personalitate juridica, potrivit legii;
Noutate: Pot face obiectul comunicarii prin SPV, declaratiile de inregistrare si alte declaratii
b) cereri adresate de persoana fizica, persoana juridica sau alta entitate fara personalitate juridica Ministerului Finantelor Publice/Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cum ar fi: cerere de informatii despre contributiile de asigurari sociale declarate de angajatori, cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscala, cerere de eliberare a cazierului fiscal, cerere de eliberare a unei adeverinte de venit, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislatiei fiscale, cereri de audienta, sesizari, petitii, reclamatii, solicitari privind informatiile publice si altele asemenea;

Noutate: Pana la aparitia acestui ordin, faceau obiectul comunicarii prin SPV cererile pentru obtinerea unor informatii sau documente, dar in legatura cu situatia fiscala personala (a fost eliminata aceasta conditie)
. . . . . . . . . .
d) documente, acte sau fisiere emise de Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala la cererea persoanei fizice, persoanei juridice sau a altei entitati fara personalitate juridica, cum ar fi: certificatul de atestare fiscala, adeverinta de venit, fisierele de profil specifice aparatelor de marcat electronice fiscale".

Vechea prevedere: „documente sau acte emise de Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala la cererea persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entitati fara personalitate juridica, cum ar fi: certificatul de atestare fiscala, adeverinta de venit si altele asemenea”.

V. Noi masuri de protectie sociala potrivit OUG nr. 220/2020

1. Masuri pentru stimularea angajarii de persoane in varsta de peste 50 ani sau cu varsta cuprinsa intre 16 si 29 de ani

Angajatorii care in perioada 1 ianuarie – 1 septembrie 2021 incadreaza in munca, pe perioada nedeterminata, cu norma intreaga, persoane in varsta de peste 50 de ani ale caror raporturi de munca au incetat din motive neimputabile lor, in perioada starii de urgenta sau de alerta , persoane cu varsta cuprinsa intre 16 si 29 de ani inregistrati ca someri in evidenta agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, precum si cetateni romani, incadrati in aceleasi categorii de varsta, carora le-au incetat in anul 2020 raporturile de munca cu angajatorii straini aflate in derulare pe teritoriul altor state, din motive neimputabile lor, prin concediere, primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata din aceasta categorie, 50% din salariul angajatului, dar nu mai mult de 2.500 lei.

2. Modificari in OUG 132/2020 privind unele masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor
a) pentru persoanele care desfasoara activitati necalificate cu caracter ocazional desfasurate de zilieri, care isi desfasoara activitatea in unul dintre domeniile prevazute la art. 13 din Legea nr. 52/2011, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru o perioada de 3 luni, la alegerea beneficiarului de lucrari, dar nu mai tarziu de 30 iunie 2021, se acorda de la bugetul de stat o suma reprezentand 35% din remuneratia cuvenita zilei de munca.

b) pana la 30 iunie 2021, dar nu mai mult de o perioada de 3 luni, la alegerea angajatorului, pentru angajatii care incheie contracte individuale de munca pe perioada determinata de pana la 3 luni, se asigura decontarea unei parti din salariul acordat acestora, suportata din bugetul asigurarilor pentru somaj, reprezentand 41,5% din salariul aferent zilelor lucrate in aceste locuri de munca, pentru o perioada de lucru de 8 ore/zi, dar nu mai mult de 41,5% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020.

3. Modificari in OUG 147/2020 privind zilele libere acordate parintilor pentru supravegherea copiilor

Prevederile acestei ordonante de urgenta se aplica pana la 30 iunie 2021 si in situatia in care, prin ordinul ministrului educatiei si cercetarii se dispune suspendarea activitatilor care impun prezenta fizica a anteprescolarilor, prescolarilor si elevilor in unitatile de invatamant si continuarea activitatilor didactice in sistem on-line.

VI . Ajutor de stat pentru firmele din domeniile HoReCa

Potrivit OUG nr 224 privind unele masuri de sprijin financiar pentru intreprinderile din domeniul turismului, structuri de cazare, structuri de alimentatie si agentii de turism, a caror activitate a fost afectata in contextul pandemiei de Covid 19, precum si privind unele masuri fiscale:

1. Se acorda ajutor de stat sub forma unor granturi in vederea acoperirii partiale a 20% din pierderea din cifra de afaceri sau din rulaj, in cazul agentiilor de turism, rezultata din desfasurarea activitatilor aferente codurilor CAEN mentionate la pct 2, suferita in anul 2020, comparativ cu anul 2019.

Valoarea maxima a ajutorului de stat va fi de 800.000 euro/intreprindere. Cifrele utilizate trebuie sa fie brute, si anume inainte de deducerea impozitelor sau altor taxe.

2. Beneficiarii acestei scheme de ajutor de stat:
- agentii de turism licentiate care desfasoara activitati conform codurilor CAEN 7911, 7912, 7990;
- structuri de primire turistica cu functiuni de cazare clasificate, care desfasoara activitati conform codurilor CAEN 5510, 5520, 5530, 5590;
- structuri de alimentatie, care desfasoara activitati conform codurilor CAEN 5610, 5621, 5629, 5630.

3. Contribuabilii obligati la plata impozitului specific potrivit Legii nr. 170/2016 nu datoreaza impozit specific pentru perioada 01.01.2021-31.03.2021.
 
VII. Prelungirea unor termene pentru esalonarea, anularea sau restructurarea obligatiilor fiscale, precum si legate de rambursarea de TVA

Potrivit Ordonantei de urgenta nr 226 privind unele masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene, s-au prorogat urmatoarele termene:

1. prelungirea pana la 31 martie 2021 inclusiv, a termenului de depunere a cererilor pentru esalonarea simplificata a obligatiilor fiscale conform OUG 181/2020;
2. prelungirea pana la 31 martie 2021 a cererilor de anulare a obligatiilor accesorii (OUG 69/2020);
3. restructurarea obligatiilor fiscale restante la 31.12.2020, conform OG 6/2019 (potrivit vechilor prevederi se puteau restructura numai obligatiile restante la 31 iulie 2020);
4. prorogarea termenului de rambursare cu control ulterior a TVA (cu exceptii), pana la 31 martie 2021;

Tot prin OUG nr.  226 a fost stabilita modalitatea de calcul al impozitelor si contributiilor sociale datorate de persoanele fizice beneficiare ale indemnizatiei de sprijin conform OUG 30/2020 (PFA, I.I, I.F, avocati, sportivi, persoane fizice care obtin venituri din drepturi de autor), in vederea raportarii in Declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale.

VIII. Aparate de marcat electronice fiscale

1. Potrivit Ordonantei de urgenta nr 226/2020, s-a prelungit pana la 31.12.2021 termenul de dotare cu aparate de marcat electronice fiscale pentru operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri/prestarii servicii prin intermediul automatelor comerciale.

2. Se suspenda pana la 31.03.2021 sanctiunea contraventionala care trebuie aplicata operatorilor economici pentru neindeplinirea obligatiei de racordare a caselor de marcat la serverele ANAF.

IX. Prelungirea termenului de suspendare a obligatiei de plata a ratelor, dobanzilor si comisioanelor aferente creditelor contractate

Ordonanta de urgenta nr 227 pentru modificarea OUG 37/2020 privind acordarea unor facilitati pentru creditele acordate de institutii de credit si institutii financiare nebancare anumitor categorii de debitori, prevede:

1. Obligatia de plata a ratelor scadente aferente imprumuturilor, reprezentand rate de capital, dobanzi si comisioane, acordate debitorilor de catre creditori pana la data 30 martie 2020, se suspenda la cererea debitorului pentru o perioada cuprinsa intre minimum o luna si maximum 9 luni.

2. De facilitatile prevazute la pct 1 pot beneficia:

a) debitorii carora le-a fost acordata suspendarea obligatiilor de plata pana la 15 iunie 2020, cu conditia ca perioada maxima de suspendare, care va include, daca este cazul, perioada de suspendare anterioara, sa nu depaseasca cumulat 9 luni;
b) debitorii care nu au solicitat acordarea suspendarii pana la 15 iunie 2020 pentru creditele acordate pana la 30 martie 2020.

3. Facilitatea poate fi acordata doar penru creditele care nu inregistreaza restante la data solicitarii suspendarii obligatiei de plata.

4. Pentru a beneficia de suspendarea rambursarii ratelor, dobanzilor si comisioanelor, debitorii transmit creditorilor o solicitare pana la data de 15 martie 2021 (in format letric sau prin posta electronica).

X. Masuri fiscale de stimulare a mentinerii/cresterii capitalurilor proprii

Ordonanta de urgenta nr. 153/2020, prevede urmatoarele:

Masuri de stimulare pentru mentinerea/cresterea capitalurilor proprii

Contribuabilii platitori de impozit pe profit, indiferent de sistemul de declarare si plata, contribuabilii platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor, precum si contribuabilii care intra sub incidenta prevederilor Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, ,beneficiaza de reduceri ale impozitului pe profit anual/impozitului pe veniturile microintreprinderilor/impozitului specific unor activitati, astfel:

a) 2%, in cazul in care capitalul propriu contabil, prezentat in situatiile financiare anuale, respectiv in raportarile contabile anuale pentru sediile permanente ale persoanelor juridice rezidente in state apartinand Spatiului Economic European, in anul pentru care datoreaza impozitul, este pozitiv.

Pentru contribuabilii care, potrivit prevederilor legale, au obligatia constituirii capitalului social, capitalul propriu contabil trebuie sa indeplineasca concomitent si conditia de a fi la nivelul unei valori cel putin egale cu jumatate din capitalul social subscris!!!

b) daca inregistreaza o crestere anuala a capitalului propriu ajustat al anului pentru care datoreaza impozitul fata de capitalul propriu ajustat inregistrat in anul precedent si indeplineste concomitent conditia prevazuta la lit. a), reducerile au urmatoarele valori:


   
 Procentul de reducere a impozituluiIntervalele de crestere anuala a capitalului propriu ajustat
 5%pana la 5% inclusiv
 6%peste 5% si pana la 10% inclusiv
 7%peste 10% si pana la 15% inclusiv
 8%peste 15% si pana la 20% inclusiv
 9%peste 20% si pana la 25% inclusiv
 10%peste 25%

XI. Prelungirea unor masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor    

1. Legea nr. 282/2020 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca prevede:

a. In cazul reducerii temporare a timpului de munca, determinate de instituirea starii de urgenta/alerta/asediu, in conditiile legii, pe perioada starii de urgenta/alerta/asediu, precum si pe o perioada de pana la 3 luni de la data incetarii ultimei perioade in care a fost instituita starea de urgenta/alerta/asediu, angajatorii au posibilitatea reducerii timpului de munca a salariatilor cu cel mult 50% din durata zilnica, saptamanala sau lunara, prevazuta in contractul individual de munca, cu informarea si consultarea sindicatului, a reprezentantilor salariatilor sau a salariatilor, dupa caz, anterior comunicarii deciziei salariatului.

b. Pe durata reducerii timpului de munca in conditiile prevazute la alin. (1), salariatii afectati de masura beneficiaza de o indemnizatie de 75% din diferenta dintre salariul de baza brut lunar prevazut in contractul individual de munca si salariul de baza brut lunar aferent orelor de munca efectiv prestate ca urmare a reducerii timpului de munca, in completarea drepturilor salariale cuvenite, calculate la timpul efectiv lucrat.

2. Ordonanta de urgenta nr. 211/2020 privind prelungirea aplicarii unor masuri de protectie sociala, prelungeste pana la 30 iunie 2021 acordarea somajului tehnic.

Indemnizatia de somaj tehnic de 75% din salariul de baza pe perioada suspendarii contractelor individuale de munca) si indemnizatia de sprijin financiar pentru profesioniti, avocati, sportivi, persoane fizice care obtin venituri din contracte de drepturi de autor (Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020, se acorda pana la 30 iunie 2021, pentru toate domeniile de activitate prevazute de Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x