Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 27 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

  • Subiectul saptamanii
  • D101. Corelatii randuri
    Care ar fi calculul corect pentru impozitul pe profit daca am urmatoarele date: - pierdere rand 39 D101 an 2022 = 46.316 - randul 40 D101 anul 2022 = (- 41.024) - aceasta reprezinta pierderea fiscala care o preiau in D101 anul 2023 randul...
    mai mult

Documentele necesare pentru a initia SOMAJUL TEHNIC

27 Mar 2020
Olguta Crevelescu Realizat de
Olguta Crevelescu

Economist


Care sunt documentele necesare pentru intrarea in SOMAJ TEHNIC?
In ce conditii si unde trebuie depuse ca urmare a conditiilor de forta majora actuale?

Potrivit art. 53 alin. (1) din Codul Muncii, pe durata reducerii si/sau a intreruperii temporare a activitatii, salariatii implicati in activitatea redusa sau intrerupta, care nu mai desfasoara activitate, beneficiaza de o indemnizatie, platita din fondul de salarii, ce nu poate fi mai mica de 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, cu exceptia situatiilor prevazute la art. 52 alin. (3).

Pe durata reducerii si/sau a intreruperii temporare prevazute la art. 53 alin. (1) din Codul fiscal, salariatii se vor afla la dispozitia angajatorului, acesta avand oricand posibilitatea sa dispuna reinceperea activitatii.

Potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Codul muncii, contractul individual de munca poate fi suspendat din initiativa angajatorului in cazul intreruperii sau reducerii temporare a activitatii, fara incetarea raportului de munca, pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare.

Deci initierea procedurii de somaj tehnic are ca punct de plecare suspendarea contractului de munca in temeriul art. 52 alin. (1) lit. c) din Codul muncii. Suspendarea se transmite in Revisal cel tarziu in ziua anterioara datei suspendarii/datei incetarii suspendarii.

Potrivit art. XI alin. (1) din OUG 30/2020, pentru perioada suspendarii temporare a contractului individual de munca, din initiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ca urmare a efectelor produse de coronavirusul SARS-CoV-2, indemnizatiile de care beneficiaza salariatii se stabilesc la 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat si se suporta din bugetul asigurarilor pentru somaj, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020, adica 75% din 5.429 lei (4.072 lei).
 
Deci indemnizatia care se suporta din bugetul asigurarilor pentru somaj este minimul intre 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca si 75% din castigul salarial mediu brut.

Potrivit art. XII  alin. (1) din OUG 30/2020, in vederea acordarii sumelor necesare platii indemnizatiei prevazute la art. XI alin. (1) angajatorii depun, prin posta electronica, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti, in raza carora isi au sediul social, o cerere semnata si datata de reprezentantul legal, intocmita conform modelelor prevazute in anexele nr. 1 si 2 la OUG 30/2020, insotita de lista persoanelor care urmeaza sa beneficieze de aceasta indemnizatie, asumata de reprezentantul legal al angajatorului, intocmita conform modelului prevazut in anexa nr. 3.

Nota: Anexa 1 este pentru angajatorii care intrerup activitatea total sau partial in baza deciziilor emise de autoritatile publice competente potrivit legii, pe perioada starii de urgenta decretate, iar anexa 2 este pentru angajatorii care reduc activitatea ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19 si nu au capacitatea financiara de a achita plata tuturor salariilor angajatilor lor.

Potrivit art. XII  alin. (2) din OUG 30/2020, plata sumei prevazute la art. XI alin. (1) se face in baza cererii semnate si datate de reprezentantul legal, depusa prin posta electronica, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti, in raza carora isi au sediul social.

Documentele prevazute la art. XII alin. (1) si (2) se depun in luna curenta pentru plata indemnizatiei din luna anterioara, conform art. XIII alin. (1) din OUG 30/2020.

Plata din bugetul asigurarilor pentru somaj a indemnizatiilor prevazute la art. XI alin. (1) se face in cel mult 30 de zile de la depunerea documentelor, conform art. XIII alin. (1) din OUG 30/2020.

Deci etapele pentru somajul tehnic in conditiile actuale sunt:

1. suspendarea contractului de munca in temeriul art. 52 alin. (1) lit. c) din Codul muncii
2. depunerea la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti in vederea decontarii indemnizatiei.

Angajatorii care intrerup activitatea total sau partial in baza deciziilor emise de autoritatile publice competente potrivit legii, pe perioada starii de urgenta decretate, anexeaza urmatoarele documente:

1. certificatul de situatie de urgenta eliberat de Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri;
2. lista persoanelor care urmeaza sa beneficieze de indemnizatie.

Angajatorii care reduc activitatea ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19 si nu au capacitatea financiara de a achita plata tuturor salariilor angajatilor lor anexeaza urmatoarele documente:

1. declaratie pe propria raspundere depusa de solicitant din care sa reiasa ca acesta inregistreaza o diminuare a incasarilor din luna anterioara depunerii, cu un procent de minimum 25% fata de media incasarilor din perioada ianuarie-februarie 2020, si ca nu are capacitate financiara pentru a plati toti salariatii;
2. lista persoanelor care urmeaza sa beneficieze de indemnizatie.




alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x